Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 maj 2024

Av Malin wiper - Fredag 3 maj 08:15


 

I går hade vi också en jättefin vårdag med 18 grader varmt men det blåste lite mer så det blev lite svalare, men det stör inte mig. På sidan om bibliotekshuset så kan man se denna plantering nu som vaknat till liv


 

Här ser man dom vackra blommorna från trädet som är Stjärnmagnolia

 

         

Magnolia Flowers. Så vackert!


 

När vi promenerade hemåt på den breda trottoaren så såg jag en lapp som låg på sidan om en bänk. Jag blev så rörd av orden på lappen: Du får köpa vad du vill för 400 kr, Puss!, så gulligt

 

                                                                   

 

Min man köpte denna frottéskjorta på Kapp Ahl för ett tag sen för endast 100 kr. Den kostade förut 350 kr och denna blåfärg är ju tydligen sommarens färg


 

Den satt väligt bra på honom och passar så bra i sommar


 

Vi var till DollarStore för några dagar sen och där hittade jag såna här musmattor för 10 kr/st. Min börjar bli sliten så jag testade denna och den var bättre än min förra. Vi åkte tillbaka och köpte 5 st till. Då har vi båda två var och sen ger jag min son dom sista 2 för han kommar att gilla mönstret av rymdraketer


 

En Triangelkorg för badrum fick vi tag på hos Röda Korset second hand, och den såg helt ny ut och kostade bara 30 kr. Vi har mindre badrum nu så det ryms ingen stor hylla men denna rymmer champoo, balsam och duschtvål. Vi har ju även en vagn med hjul där vi har sånt som inte ryms i dom två badrumsskåpen. Det är mycket man behöver köpa, byta ut då man flyttar


Här ser man den uppifrån


 

Dom hade fått in ett jättefint förkläde som också såg helt nytt ut och priset var satt till 150 kr


 

En provdocka som hade fått på sig en glittrande silvrig festklänning med finskor och ett snyggt halsband

 

        

Disco Inferno Corso Avanzato Dance Mob. Vad många årtionden med mode, danser, musik och annat man gått igenom i min ålder. Jag har älskat att dansa och det har jag gjort jättemycket genom åren. Mr T och jag dansade rätt mycket också när vi träffades för man hade ju förfest med vänner eller arbetskamrater innan man gick ut och roade sig


 

Detta är ett värre dilemma för oss HSP (högkänsliga personligheter). Lövblåsare klarar jag nästan inte av, det låter för mycket och det håller på länge. Det var mycket lugnare och skönare då löv sopades bort och det verkar ta längre tid nu. 

 

I dag har vi lite att förbereda inför helgen. Det blir ändå en promenad men inte så långt som vi brukar. Ytterligare en persienn har gått sönder i ett av våra fönster. Min man har redan lagat ett, nu håller han på med nr 2. Persiennerna som satt i lägenheten då vi flyttade in var rätt luggslitna. Tur att vi köpte rullgardin i ett fönster och i ett annat mörkläggnings rullgardin. Vi har nu 10 grader redan 08.00 så det lär bli lika varmt som i går. Nu måste jag lägga på ett kol så jag har bara att önska er en härlig fredag

 

                                                    

 

 

 

#Stjärnmagnolia #lapp #frottéskjorta #musmattor #Röda #Triangelkorg #Corso #Lövblåsare

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards