Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 maj 2022

Oldsmobile, husbil, traktor, däck, blandade bilder och Björn Afzelius

Av Malin wiper - 18 maj 2022 08:15

 

I går såg jag en OLDSMOBILE från 1960 och den var så tjusig där den stod. Färgen var mörkaste blått

 

  

 

En lite äldre husbil for förbi då vi satt och fikade vid en sluss. 


        

Ett klipp på sveriges första husbil som byggdes av Torsten Johanneson i Ramsele


Klicka här för att se sveriges första husbil på Arvika museum. Klicka här för att se en husbil från 1997 som jag fotade 2021

 

                                                 

Clipart Library 

 

Detta är en Chevrolet Van som också går att ha som husbil. Den fotade jag 2019

 

Klicka här för att se en häftig camper som jag fotade på Hallsta Cruising 2019. Där finns också ett bildspel jag satt ihop av bilder från cruisingen

 

 

När man sitter vid slussen och kollar upp mot vägen framför campingplasen så dyker det alltid upp nåt att fota. Här en traktor med sin last


 

Jag passar alltid på att fota när jag ser däck och allrahelst då  stora till arbetsfordon. Gillar däck och när dom står uppallade på olika sätt. Bör jag söka hjälp?..    

  

Det dök upp fler däck häromdan då vi  var ute och promenerade. Så här många har jag aldrig sett på samma ställe


                         

Här lite klickbilder på några av alla bilder jag fotat på däck genom åren. Klicka på bilderna så blir dom större


I går promenerade vi även runt Skantzsjön där det är ett rikt fågelliv också


  

Detta är ett av Skantzen Museum 

   

Andra långsidan på huset som ligger så idylliskt


 

Skylten på huset


   

Ett andpar låg och halvslumrade framför Skantzsjön

 

Det blev en promenad på 8 km i går också. Magen blir långsamt bättre men jag går på lite diet ett tag till. Nacke och rygg börjar bättra sig också men helt bra blir man ju inte när man har en nackskada. Jag sitter vid datorn ca 20 minuter och sen gör jag nåt annat. Nu går vi och lägger oss tidigare och jag tar inte laptopen med mig till sängen och det har gjort att nackbesvären minskat och även i ryggen. Vet ju om detta sen förut men ibland är man så trött så det är mysigt att lägga sig och se på en film men det funkar inte för mig. Vi har 9 grader varmt på morgonen och sol. Det är så mycket som händer i världen samtidigt och detta med Nato känns läskigt men det är väl hotet från Ryssland som blivit för skrämmande. Jag orkar knappt tänka på detta och får en känsla i kroppen som inte känns bra i och med min HSP (högkänslig personlighet). Vi gick upp tidigare i dag så man kan ta tillvara på den fina morgonen. Det är ju inte klokt att det är onsdag redan. Nu önskar jag er en jättefin dag kära besökare. 

 

  

En vit duva jag fotade i juli 2020 i Köping

 

       

Björn Afzelius med Född fri. Vilken text och vilket slut precis så skall det vara ingen fångenskap men vänskap mellan människor, djur och natur. 

 

Kärleksfull bild på två duvor jag fotade i juli 2020 i Köping   



#Oldsmobile #husbil #Torsten #Chevrolet #däck #Skantzsjön #museum #andpar #Björn #duvor

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

18 maj 2022 10:09

Typ en sådan cheva van har vi haft, med soffan som blev dubbelsäng längst bak. Jag är knappt 160 cm lång så jag syntes inte bakom ratten,haha. Va väldigt dyrt äventyr att ha den, dricker mycket soppa, skatten är enorm även som lastbilsregad, tur att sambon bytte den mot en fd polisbil efter något år.
Men den hade varit perfekt som campingbil att sova i.

Malin wiper

18 maj 2022 14:06

Så kul att ni haft en sån bil. Då är du 9 cm kortare än mig. Synd att dom var så dyra i drift. Vad kul detta med polisbilen. Jag har själv haft en fd polisbil som jag köpte på Överskottslagret som det hette förr nu är det Ö & B.

Ha det bra

 
Ingen bild

Gunilla

18 maj 2022 13:57

Verkligen läcker Oldsmobile gillar den mörkblåa färgen, hade en Ford scorpio som var den färgen, det är den snyggaste bil jag haft.
Huset inbäddat i grönskan så vackert och de kära duvparet är så gulligulliga. Så fina bilder att bli glad av.
Har handlat och gjort ärenden så nu känns det ledigt till nästa gång.
Ha det gott och var rädd om nacken.
Kram!

Malin wiper

18 maj 2022 14:09

Jag gillar den också men den såg nästan svart ut på bilden. Vad häftigt att du haft en Ford Scorpio och så kul att den var så bra för då blir det bra minnen också. Det är verkligen fint nere vid Skantzsjön och dess gamla byggnader. Duvparet är verkligen söta och jag hade tur att dom stod så stilla

Skönt att du fått handlat lite för då slipper man tänka på sånt i några dagar. Nacken har blivit mycket bättre av mer avslappning och promenader flera gånger/dag. Magen går det upp och ner med men det är ändå bättre än i början.

Tack för omtanken Gunilla

Ha en härlig dag
Kram

 
Karin Eklund

Karin Eklund

18 maj 2022 16:30

Allt dras till dig tycks det som. Fyrhjulingar av olika slag och fåglar. Du är så bra på att ta fågelbilder! Heja dej!
Njut av dagen!
kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

18 maj 2022 16:43

Ja du det händer alltid nåt när man är ute och promenerar. Kul att du gillar mina fågelbilder ;)

Ha en fin dag och njut av den du också
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards