Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 maj 2020

Promenad i det vackra vädret, boule, vindsnurra och David Nilsson

Av Malin wiper - 18 maj 2020 14:30


 

I dag på förmiddagen promenerade vi först ner till centrum och det var helt underbart ute. Lagomt varmt, solsken och svag vind. Det står ett jättefint träd utefter gångvägen. 


 

Trädets blommor ser ut så här och jag undrar om nån av er vet vad det är för träd?. Nere i centrum träffade vi vår vän Kristina som vi satt och pratade med en lång stund. 


  

Efter det så gick vi en långpromenad och bara njöt. Vi gick förbi parkoasen som dom har hållit på att upprusta ett tag och nu verkar dom snart vara klara


 

Jag har för mig att det bara var en bänkrad förut och nu blir det två, en ovanför den undre där det jobbas för fullt.


 

Nu är det vatten i den stora fågledammen som hade fontän och en isbjörnsskulptur förut. Antar att dom kommer dit lite senare. Där kan man också sätta sig med medhavd fika


      

Dagens vindsnurra som är flera. En man som bygger vindsnurror


 

Sen gick vi upp mot utegymmet och där har dom en boulebana. Två män och en kvinna spelade och det såg så roligt ut. Jag fick deras tillstånd att fota 

 

                       animated-petanque-image-0005                                             animated-petanque-image-0005 

    

Mr T tuffar till sig lite..

 

                                       

Cool priser

 

Jag lutar mig tillbaka och tar vara på stunden. Jag har i flera år velat ha solglasögon med min styrka och kanske kromatiska. Tyvärr så har jag ett synfel som gör att det är svårt att få lite billigare glasögon därför har jag haft såna speciella solglasögon som man sätter ovanpå sina egna. Så fort jag haft lite pengar över så har det hänt nåt som slukat dom pengarna. Tänk om man varit så klok när man arbetade och lagt undan en tusenlapp i månaden.

 

                                    

Stylno 

Sen har jag flyttat så många gånger och det medför utgifter utöver flytten. Jag har även flyttat många gånger inom kommuner jag bott i. Sen har jag bytt arbeten, utbildat mig och bytt yrken. Nåt måste ju vara galet med mig. Den här sista flytten har gjort att jag känner mig rotlös för första gången i mitt liv. Fast efter över 3 år här i nya kommunen så börjar jag känna mig lite mer hemma och bara att ha nära till min son betyder jättemycket. 

 

                 animated-house-image-0059                 animated-house-image-0059             animated-house-image-0059        


 
Åsby Floristen


Nu känns vädret lite ostadigt igen och vi har mörka moln, men så pricker det upp igen. Vi hoppas på att kunna ta ytterligare en promenad för man blir så stimulerad och glömmer corona eländet för en stund. Vi har slutat beställa hem varor utan går till butikerna när dom har öppet tidigt på morgonen för äldre och riskgrupperna. Det har då bara varit högst 3 st andra på butiken och det hålls bra avstånd. Då köper vi så mycket så det räcker några veckor i och med att vi fryser in. En del varor som mjölk tar ju slut fortare men då får vi gå en extra gång för dessa. Ha det bra och sköt om er

 

      

David Nilsson med A love so beautiful (Roy Orbison cover). Jag tycker han gör den jättebra. Klicka här för att höra orginalet med Roy Orbison. Han dog 1988 endast 52 år gammal.


#Promenerade #Träd #Vindsnurra #Parkoasen #Boule #Solglasögon #David

 
 
Hebbe

Hebbe

18 maj 2020 17:58

Idag var det en tragisk händelse i bo 4,den minsta ungen föll ,eller blev utträngd av syskonen,Mamman kom upp med den till boet,men den överlevde inte.Det värsta var att den blev mat till sina syskom.Sorgligt..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

19 maj 2020 06:54

Så sorgligt! Visste inte att dom åt varandra. Det är full dramatik i naturen också

Ha en fin tisdag
kram från Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

19 maj 2020 10:21

Hej!
Trädet med de röda blommorna har vi här utanför.Jag hade ett sånt på min tomt i Tumba.
Jag ska hämta ut mitt paket från Odla.nu.Ett litet olivträd.
Tusen kramar.Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

19 maj 2020 11:48

Vad kul att ni har ett sånt träd utanför där. Dom är ju så vackra. Olivträd låter fint. Det får jag googla på

Ha en härlig dag
kramar från Malin

 
Biggeros

Biggeros

19 maj 2020 11:28

Vilka roliga vindsnurror!!
Gillar att hålla koll på nya byggnationer och omstruktur av parker. Spännande att få se hur det utvecklas. Boule verkar vara en sport som ger trevnad och samtidigt utmaning. Bra att ni kan handla tidiga morgnar då det är färre kunder.
Ha en bra dag <3

http://Biggeros.blogg.se

Malin wiper

19 maj 2020 11:55

Det finns hur många som helst och en del gör egna. Vad kul att du spejar efter parker och nybyggnationer mm också. Jag blir själv intresserad av att kanske testa lite boule eftersom det finns en bana här. Det är toppen att kunna handla vid 07.00 eller 06.00 för det är inte mycket folk då.

Tack för din härliga kommentar och för att du tittade in till mig

Ha en jättefin dag
Hälsning Malin

 
Pisan

Pisan

19 maj 2020 12:04

Åh vad vackert det blommar på det där trädet! Vet inte heller vilken sort det är. Jag hade också såna solglasögon som jag satte över mina vanliga glasögon förut. Men när jag skaffade nya glasögon hittade jag inga solglasögon som passade dem. Men hos optikern i Gislaved hade de en annan lösning åt mig, ett par solglasögon som man med ett enkelt grepp klickar på ett par tunna solglasögon endast över glasen på mina glasögon. Är så glad att jag fick tag på dem, de är utskurna för att passa mina egna glasögon. Det hela gick på ett kick där i butiken. Här har vi en grådag idag, det har regnat men nu har det slutat. Det gjorde gott för grönskan, ser skillnad på den jämfört med igår, det går fort nu. Hoppas ni har en fin tisdag, kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 maj 2020 12:31

Det var ännu vackrare live. Tack för tipset ang solglasögon. Såna skulle jag vilja ha också för det blir ju inte så klumpigt. Det skall jag tänka på när jag skaffar nya glasögon. Jag har haft för ett antal år sedan som man spände på sina egna glasögon. Dom har säkert blivit mycket bättre nu

Det lät ju toppen när man får sån bra hjälp. Det var dåligt väder i morse men nu är det sol och fint igen. Ja du lite regn behövs då och då.

Vi har det bra och har tagit den första promenaden i dag. Hoppas du har det bra också fina du

kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards