Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 juni 2023

Dalmatiner, Gzim, Skechers och Josh Turner and Randy Travis

Av Malin wiper - 16 juni 2023 13:15


 

Ekströms Konst

Hej! Det varma vädret fortsätter men nu behöver vi regn. Det är för varmt för långa promenader men som tur är så finns det bänkar lite överallt som man kan slå sig ner på. Jag har ju såna problem med fuktig värme så det bara rinner från pannan ner i ansiktet och det går inte att stoppa. När det är torr värme så tål jag upp till 30 grader. Det värsta är brandfaran och det grillas för fullt och även på balkonger, men inte i vårt hus. Det har redan varit brandkår och ambulans i ett hus längre bort. Det var folk som grillade på en balkong och allt blev fel. Tack och lov så kunde dom få bukt med den lilla brand som blev.

 

 

Nu träffade jag på denna dalmatiner igen och den är så otroligt lugn och fin. 

 

  

Efter en stund satt den sig ner helt oberörd av mig. Den är så cool och ser så stolt och fin ut så man smälter

 

 

En duva jag fotade för några dagar sen. Den satt sig på kanten av ett hustak

 

 

För ett tag sen så gick vi förbi denna skulptur som jag fotat många gånger genom åren. Då hade nån satt på honom en tröja eller om det var en jacka. Skulpturen heter Gzim och den frusna sjön 2012. Skulptören är Knutte Wester (f 1977)

 

Klicka här för att läsa den sanna historien över denna skulptur som jag skrev om 2019. Scrolla ner lite på sidan

 

 

Den 19 april i år så hade nån satt en nackkrage på Gzim. 

 

 

En virkad pläd att lägga över sig behövs inte i denna värme. Fint skapat (virkad) är den i alla fall och jag såg den hos Brödet & Fiskarnas second hand för ett tag sen

 

  

Det är nog mer en sån här sommarklänning man behöver. Den fanns också hos Brödet och Fiskarna. Det var väldigt länge sen jag hade klänning eller kjol och nu börjar jag längta lite efter att i alla fall kunna ha en kjol. Vi får se framöver om jag hittar nåt jag känner mig bekväm i. 

 

 

Nu har min man också skaffat sig ett par sneakers av märket Skechers. Dom har han köpt över nätet och dom hade kostat 1.900 kr men nu 850 kr. Han har storlek 47 så det var nog därför dom satt ner skorna. Han kände samma sak som jag gjorde när jag provade mina första skechers, så sköna och bekväma. Dessutom får man inte skavsår på fötterna än om man är barfota i skechers skor. 

 

 

Nu har jag lust att åka iväg på en sån här elsparkcykel, men bara i fantasin. Sen jag fick mina ländryggsbesvär så fick jag sluta cykla och det är så tråkigt för jag har cyklat i så många år och älskat det. Så nu är det promenader som gällt i flera år och det ger ju också motion. Nu har vi fredag och vi fixar lite hemma genom att göra om två saker som blivit över till en bra sak i tv rummet, om det lyckas. Vi vet inte om vi kommer ut nåt i dag för vi är så trötta. Det blir nog lite balkongmys istället med kaffe och en smörgås

 

         Hoppas ni har en fin fredag och helg att se fram emot. Sköt om er

 

                                           

 

        

Josh Turner and Randy Travis med King of the road

 

                                        

Clipart Library

 

#Ekströms #branfaran #dalmatiner #Ginz #pläd #sommarklänning #sneakers #elsparkcykel #Josh

 
 
Micke

Micke

16 juni 2023 19:46

Dalmatiner och duvor är fina djur båda två fast en Dalmatien är mera rumsren. ;)

Jotack, här har molnen täckt himmelen ikväll, hoppas på åtminstone liiiite regn, helst mycket, det behövs verkligen.

Ha nu en fin kväll Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

17 juni 2023 07:38

Som du säger så roligt så är hundar ju mer rumsrena ;)

Hoppas ni får regn men här ser det inte lovande ut

Ha en härlig lördag Micke

 
Ingen bild

Gunilla

16 juni 2023 21:22

Vilka fina färger på tavlorna så det skulle göra sig bra på en ljus vägg.
Skorna ser sköna ut och det är viktigt med bra på fötterna och ni som går så mycket är det extra viktigt för så de små fötterna mår väl.
Vovven är allt söt så jag skulle allt vilja ge den en kram.

Skulpturen är fin och när man vet bakgrunden så blir det vemodigt.

Cykel är allt bra att ta sig fram på så det är då trist att du inte kan cykla när kroppen säger ifrån.

Varmt så vi var ute ett par timmar i kväll och fixade och sedan in för en dusch.

En ny lördag väntar på oss och hoppas den blir bra!

Varma kramar!

Malin wiper

17 juni 2023 07:42

Håller verkligen med dig om tavlorna och dom är så somriga

Det är verkligen viktigt med bra skor och allrahelst då man har ryggproblem mm. Jag skulle också vilja ge den hunden en kram ;)

Det är verkligen en vemodig historia detta med skulpturen.

Jag kunde cykla med min nackskada men när sen ländryggen blev påverkad så sa det stopp

Ja du nu får man duscha mer än vanligt och svetten rinner. Man känner sig inte fräsch

Veckorna bara rusar iväg. Ha nu en jättefin lördag Gunilla
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards