Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 juni 2023

Av Malin wiper - 18 juni 2023 08:15


 

I går hade vi en heldag då vi promenerade ner till centrum och förlustade oss. Vi såg denna tjusiga BMC MG MIDGET från 1964 på en parkering

 

MG Midget är en sportbil, tillverkad av den brittiska biltillverkaren MG mellan 1961 och 1979

 

                                  

Klicka här för att se ett klipp på samma bil men i ljusblå färg

 

 

Lite snett uppifrån. Bilen var så välskött och lyste upp med sin skarpa röda färg. Man får en liten James Bondkänsla av en sån här bil också

 

       

BBC Proms 2011. James Bond Theme. The BBC Concert Orchestra under Keith Lockhart


 

Fick en bild inifrån också och den är tvåsitsig. 


 

Vi satt en stund och myste och kollade folkströmmen i centrum och då dök denna annorlunda cykel upp. Den heter VanRaam VeloPlus och är till för rullstol, så bra och praktiskt. Det var en pappa med sin son som ägde cykeln och sonen satt i rullstol och sen var det bara att tippa flaket lite framåt så sonen kunde ta sig ur.

 

                                                 

Eastin 

Pappan berättade att han köpt den på ett ställe utanför Göteborg som heter Åsa. Cykeln hade även backfunktion så det var en höjdare. Det märktes att pappan var mån om sin son och sa att han ville att sonen skulle få känna farten och luften mot sin kropp, rörande och fint till tusen. 


     

Framifrån ser man den fina flakplattan

 

     

Här kommer ett klipp på VanRaam VeloPlus där man ser hur den fungerar


 

Sen gick vi omkring och bara kollade runt lite utanför centrumkärnan där det finns många fina gamla stenhus, blommor och annat att kolla på. Här ser ni min man som sitter på en hög stenstolpe vid en snygg blomdekoration på en husvägg. Den har jag fotat förut också

 

  

En bild på mig också.

 

 

Här ett tjejgäng som hade Möhippa. Dom verkade inte ha nåt emot att jag fotade. Dom sjöng, dansade fram och klappade händerna till musike som strömmade ut från nån mobil. 

 

                                          

 

Mellan två bostadshus dök en trappnedgång upp och ovanför en skylt där det stod Vedic Art

 

 

Vi gick in till Röda Korset och tog oss en fika för endast 50 kr. Varsin vinerbrödsbulle med vaniljkräm i mitten. Den är jättegod och  dom har flera stora runda bord att sitta vid och det behövs för det är många som fikar där. 

 

   

Jag köpte denna topp där för endast 40 kr och den såg helt ny ut. Den är är glansig men det syns inte på bilden

 

  

Jag gillar färgen som passar mig jättebra. Jag har även en del halsband som passar till denna topp, som man förr kallade jumper

 

 

Detta är ett skåp vi köpt på Röda Korset för det vanliga badrumsskåpet med spegel var lite för lite för att få rum med allt vi behöver, så vi behövde ett till. Detta skåp satt dom pris 250 kr på först och när vi kom nästa gång så kostade det 100 kr. Vi gick ut på nätet och kollade och då såg vi att detta skåp har kostat 4000 kr men det finns inte längre att köpa. Det är ett skåp i ek 

 

 

Så här ser det ut när det öppnas. Synd att jag inte tänkte på att hänga dit lite snyggare handdukar


          

Vi var i toppform i går så vi promenerade över 7 km. Mr T och jag önskar er en härlig och skön söndag.


#Midget #VanRaam #blomdekoration #Vedic #topp

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards