Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 juni 2023

Av Malin wiper - 3 juni 2023 16:15


  

Mr T här: som hjälper min fru med ett inlägg och hon dikterade vad jag skulle skriva. Hon kan inte blogga förren bägge ögonen är opererade så hon kan köpa sig ett par läsglasögon. Det tar 6-8 veckor för synen att stabilisera sig innan hon kan köpa riktiga glasögon.

Vi tog bussen till centrum i dag för att träffa min bror och ta en fika och kolla runt lite. Vi gick in på Specsavers för att se om dom kunde ta bort glaset på den opererade sidan men det blev mycket värre så det var lika bra att behålla glaset på tills nästa operation. Jag, Mr T, blev så nöjd med mina glasögon som jag köpte på Specsavers för ett år sedan. 

 

Vi tog en fika på Bageri April tillsammans med min bror.

 

 

Här ser ni oss alla men Malin gjorde en miss i och med solglasögonen och allvarlig min. Brorsan blev bäst på denna bild.

 

 

Min bror valde denna smörgås som består av bröd med vallmofrön, BLT(bacon, sallad och tomat och lite parmesan) 

 

 

Jag valde smörgiffel med BLT samma som min bror men med annat bröd, helt underbara mackor.

 

  

Malin tog en smörgiffel med ost, tomater och sallad. Vi satt där ett bra tag och njöt av fikat  

 

Sen gick vi runt i hamnen ett tag och sen blev vi sugna på glass. Vi satt oss ner på serveringen framför glasskiosken och njöt. Det är nu varmare igen med 20 grader  

 

  

Malin valde kolaglass och jag valde lakridgs och pistage. Min bror tog polkagris och mint. Vi blev alla nöjda och belåtna

 

                    

shynejewelers

          

Glasshumor

 

 

Här tog vi en selfie när vi satt på en parkbänk. Min bror skojade till det lite med en flaska som han hade med sig men det var bara en alkoholfri dryck. Sen gick vi omkring i hamnen, i centrum och i Vasaparken

 

              Jag Mr T önskar er nu en fortsatt härlig helg. Malin hälsar till er

 

      

Louis Armstrong med We have all the time In the world. Denna låt är från en James Bondfilm från 1969 som heter I Hennes Majeståts hemliga tjänst. Louie Armstrong hade en fantastisk röst 

 

   

 

 #April #vaniljgiffel #glass #selfie #Louis

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards