Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 juni 2023

Av Malin wiper - 15 juni 2023 14:45



                         

 

I går hade mimer ordnat grillkväll bara ett stenkast ifrån vår bostad och här ser man mimers bil som var packad med dricka och korv. Vår bovärd var där och hon hälsade alla välkomna och man kunde ställa lite frågor till henne. Hon är lyhörd och väldigt vänlig så hon är lätt att prata med och få fram sitt budskap


 

På ett bord stod festis förpackningar med olika smaker. Jag och min man valde päronsmak och blev lite nostalgisk. Det är en dryck som lanserades 1961 


 

På ett av dom andra borden så fanns allt det andra med korvbröd, senap, ketchup och man kunde även få kycklingkorv


 

Här hade det kommit lite folk och man ser att stället ligger på en höjd och ser ut som en rondell. Det fattas bara en damm/fontän på mitten eller nåt annat


 

Här ser ni dom två männen som  var grillmästare för kvällen. Dom gjorde ett bra jobb och var trevliga

 

                                       


Grilltång från South Side BBQ AB

 

Massor av korvar på den stora grillen.  


 

Här ser ni våra grillade korvar och dom var supergoda. Det var bra smak och sting på korven och ett lagomt tjockt skinn. Vi bara njöt där vi satt på bänken och tittade ut över folk, grönska och hus


 

Här ser ni ett härligt gäng som ungås och har kul. Dom är nog inte nyinflyttade som oss utan verkade känna varandra

 

                                      

 

Jag är en Festis..  


 

Som ni ser så är det många åldrar representerade och även barn


   

Sen dök det upp både cyklar och en moped


 


                              Tack mimer för en härlig grillkväll

 

                                     

                                                                   Home & Garden  

       

The Beach Boys & Kathy Troccoli. Nu blev det två inlägg i dag istället för 1 i och med grillkvällen. Ha nu en fortsatt fin dag mina kära besökare

  

 

 #grillkväll #Beach #Kathy

Av Malin wiper - 15 juni 2023 07:45



  

Vi kände att vi måste fira på nåt vis vår 32- åriga bröllopsdag i går så vi gav oss iväg ner till centrum. Där bestämde vi oss för att ta en fika på Global Living. Nu är det mysigt att sitta på deras uteservering och se folk gå omkring på den livliga gågatan där det känns lite kontinentalt. 


 

Här sitter jag och förlustar mig på och njuter av dagen


 

Min man ser också ut att också trivas och vi satt där rätt länge och bara slappnade av

 

                              


Clipart Library

 

Vi valde deras supergoda äppelpaj och till det en vaniljsås som är precis lagomt tjock och inte så där rinnig som en del är. Sen är smaken supergod också och vi fick extra sås i och med vår bröllopsdag. Det tackar vi för..  


 

Sen dök en gråsparv upp bredvid vårt bord men vi matar aldrig fåglar på uteserveringar för då blir dom orädda och till slut och aggressiva. Sen kan smitta spridas


 

Inne i Global living så såg jag denna uppblåsbara flamingo framför kassan. Nästan all inredning och saker går att köpa hos dom


       

Nu passar det bra med låten Pretty flamingo som framförs av Manfred mann. Manfred Mann är ett brittiskt rockband som bildades i London 1962 av keyboardisten Manfred Mann. Sen ledde det till 1970-talsgruppen Manfred Mann's Earth Band

 

  

 

Här ser man deras scen som nu är stängd men dom brukar ofta ha band som spelar där. Både lunchmusik och kvällsmusik. Dom har även Öppen scen som man kan anmäla sig till om man vill spela där. Den 9 juni hade dom även vinprovning. Vi måste gå dit och lyssna på musik nån gång framöver.  


  

En skylt uppe mot det vackra öppna taket hos Global Living. Det är i den stora cafélokalen


 

Jag såg en fin rosa cykel när vi gick på en kullerstensgata mellan gamla fina stenhus


         

Ett musiktips från min son i form av en HD uppgradering av låten Suburbia med Pet Shop Boys. Pet Shop Boys är en brittisk synthpopduo som bildades 1981 av Neil Tennant, gruppens huvudsakliga sångare (han spelar ibland även gitarr). Chris Lowe spelar keyboard. Dom är en av de bäst säljande grupperna genom tiderna och har sålt över 100 miljoner skivor. Vid Brit Award 2009 tilldelades dom pris för Outstanding

conribution to Music. Jag gillar också detta band som fortsätter att underhålla. Det är en lång början men sen kommer den fina melodin. Dom har en förmåga att skapa fina melodier och jag gillar det melodiska

 

  

Jag fotade en kaja som som landade på en bänk bredvid en busshållplats. Den såg rätt skamfilad ut så antingen var den på väg att rugga eller så är den sjuk 

 

I går kom vi upp i 27 grader varmt då vi promenerade iväg till grillkvällen som vårt bostadsbolag mimer ordnat, ett jättefint initiativ. Vi är så nöjda med mimer och även kvartersvärden som är en lyhörd och trevlig tjej. Grillkvällen skriver jag om senare i dag. Det är så härligt att bo i en hörnlägenhet och ha utsikt åt 3 håll, det har varit ett önskemål länge, som nu slog in. Vi satt och fikade på balkongen i går för första gången men vi måste köpa balkongmöbler till nästa år. Det ryms fler personer där nu så det blir ett större bord och fler stolar. Syrran och svågern flyttar norrut i dag och vi önskar dom stort lycka till.

 

                                                  

Klicka här för att lyssna på Moving On med Sarah Down Finer

#bröllopsdag #äppelpaj #gråsparv #flamingo #Manfred #cykel #Pet #kaja  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards