Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 juni 2023

Global Living, Bröllopsdag, äppelpaj, Manfred Mann, fåglar och Pet Shop Boys

Av Malin wiper - 15 juni 2023 07:45



  

Vi kände att vi måste fira på nåt vis vår 32- åriga bröllopsdag i går så vi gav oss iväg ner till centrum. Där bestämde vi oss för att ta en fika på Global Living. Nu är det mysigt att sitta på deras uteservering och se folk gå omkring på den livliga gågatan där det känns lite kontinentalt. 


 

Här sitter jag och förlustar mig på och njuter av dagen


 

Min man ser också ut att också trivas och vi satt där rätt länge och bara slappnade av

 

                              


Clipart Library

 

Vi valde deras supergoda äppelpaj och till det en vaniljsås som är precis lagomt tjock och inte så där rinnig som en del är. Sen är smaken supergod också och vi fick extra sås i och med vår bröllopsdag. Det tackar vi för..  


 

Sen dök en gråsparv upp bredvid vårt bord men vi matar aldrig fåglar på uteserveringar för då blir dom orädda och till slut och aggressiva. Sen kan smitta spridas


 

Inne i Global living så såg jag denna uppblåsbara flamingo framför kassan. Nästan all inredning och saker går att köpa hos dom


       

Nu passar det bra med låten Pretty flamingo som framförs av Manfred mann. Manfred Mann är ett brittiskt rockband som bildades i London 1962 av keyboardisten Manfred Mann. Sen ledde det till 1970-talsgruppen Manfred Mann's Earth Band

 

  

 

Här ser man deras scen som nu är stängd men dom brukar ofta ha band som spelar där. Både lunchmusik och kvällsmusik. Dom har även Öppen scen som man kan anmäla sig till om man vill spela där. Den 9 juni hade dom även vinprovning. Vi måste gå dit och lyssna på musik nån gång framöver.  


  

En skylt uppe mot det vackra öppna taket hos Global Living. Det är i den stora cafélokalen


 

Jag såg en fin rosa cykel när vi gick på en kullerstensgata mellan gamla fina stenhus


         

Ett musiktips från min son i form av en HD uppgradering av låten Suburbia med Pet Shop Boys. Pet Shop Boys är en brittisk synthpopduo som bildades 1981 av Neil Tennant, gruppens huvudsakliga sångare (han spelar ibland även gitarr). Chris Lowe spelar keyboard. Dom är en av de bäst säljande grupperna genom tiderna och har sålt över 100 miljoner skivor. Vid Brit Award 2009 tilldelades dom pris för Outstanding

conribution to Music. Jag gillar också detta band som fortsätter att underhålla. Det är en lång början men sen kommer den fina melodin. Dom har en förmåga att skapa fina melodier och jag gillar det melodiska

 

  

Jag fotade en kaja som som landade på en bänk bredvid en busshållplats. Den såg rätt skamfilad ut så antingen var den på väg att rugga eller så är den sjuk 

 

I går kom vi upp i 27 grader varmt då vi promenerade iväg till grillkvällen som vårt bostadsbolag mimer ordnat, ett jättefint initiativ. Vi är så nöjda med mimer och även kvartersvärden som är en lyhörd och trevlig tjej. Grillkvällen skriver jag om senare i dag. Det är så härligt att bo i en hörnlägenhet och ha utsikt åt 3 håll, det har varit ett önskemål länge, som nu slog in. Vi satt och fikade på balkongen i går för första gången men vi måste köpa balkongmöbler till nästa år. Det ryms fler personer där nu så det blir ett större bord och fler stolar. Syrran och svågern flyttar norrut i dag och vi önskar dom stort lycka till.

 

                                                  

Klicka här för att lyssna på Moving On med Sarah Down Finer

#bröllopsdag #äppelpaj #gråsparv #flamingo #Manfred #cykel #Pet #kaja  

 
 
Ingen bild

Gunilla

15 juni 2023 21:01

Det är bäst att passa på medan vädret är fint och att kunna sitta ute är så härligt.
Det var rejält med vaniljsås till kakan så gott det ser ut och titta på folk är kul.
Fin cykel och glad färg som lyser upp.

Ni har hamnat på rätt plats ser det ut som med så mycket i omgivningen att ta till sig.

Ha en fin fredag och få inte solsting!
Kramar!

Malin wiper

16 juni 2023 07:59

Håller verkligen med dig. Vi fick verkligen mycket av den goda vaniljsåsen ;). Där kan man verkligen sitta och se folk som går förbi och även in på Gallerian Igor

Det är verkligen härligt att se cyklar som lyser upp

Vi har verkligen hamnat på rätt plats och det är nära till lite städer vi vill besöka senare. Nostalgitripper

Ha en fin fredag själv Gunilla. Jag solar aldrig numera utan man blir lite brun av att bara gå omkring

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards