Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 juni 2023

mimers grillkväll på Skallberget och The Beach Boys & Kathy Troccoli

Av Malin wiper - 15 juni 2023 14:45



                         

 

I går hade mimer ordnat grillkväll bara ett stenkast ifrån vår bostad och här ser man mimers bil som var packad med dricka och korv. Vår bovärd var där och hon hälsade alla välkomna och man kunde ställa lite frågor till henne. Hon är lyhörd och väldigt vänlig så hon är lätt att prata med och få fram sitt budskap


 

På ett bord stod festis förpackningar med olika smaker. Jag och min man valde päronsmak och blev lite nostalgisk. Det är en dryck som lanserades 1961 


 

På ett av dom andra borden så fanns allt det andra med korvbröd, senap, ketchup och man kunde även få kycklingkorv


 

Här hade det kommit lite folk och man ser att stället ligger på en höjd och ser ut som en rondell. Det fattas bara en damm/fontän på mitten eller nåt annat


 

Här ser ni dom två männen som  var grillmästare för kvällen. Dom gjorde ett bra jobb och var trevliga

 

                                       


Grilltång från South Side BBQ AB

 

Massor av korvar på den stora grillen.  


 

Här ser ni våra grillade korvar och dom var supergoda. Det var bra smak och sting på korven och ett lagomt tjockt skinn. Vi bara njöt där vi satt på bänken och tittade ut över folk, grönska och hus


 

Här ser ni ett härligt gäng som ungås och har kul. Dom är nog inte nyinflyttade som oss utan verkade känna varandra

 

                                      

 

Jag är en Festis..  


 

Som ni ser så är det många åldrar representerade och även barn


   

Sen dök det upp både cyklar och en moped


 


                              Tack mimer för en härlig grillkväll

 

                                     

                                                                   Home & Garden  

       

The Beach Boys & Kathy Troccoli. Nu blev det två inlägg i dag istället för 1 i och med grillkvällen. Ha nu en fortsatt fin dag mina kära besökare

  

 

 #grillkväll #Beach #Kathy

 
 
Ingen bild

Gunilla

15 juni 2023 21:15

Ser jättetrevligt ut med grillkväll och blir så sugen på korv med bröd som är är så gott.
Mycket folk som kommer och det måste vara roligt när dom gör sig besvär att ordna trevligheter och folk kommer och deltar och en god grillkorv är inte fel.

Ni ser ut att ha det så kul och maken ser nöjd ut.

Varmt är det men skall inte klaga men trött blir jag men tänker på snö och is så känns det bättre.Men torrt är det så vattna måste man göra, vi har satt dill och gurkor och en tomatplanta.

Headern du satt in på fågeln som ser ut som en lite gubbe, är ju så söt.

Ha en fin fredag och helg och som vanligt allt gott önskas er!
Kramar!

Malin wiper

16 juni 2023 08:17

Det var verkligen god korv också för ibland så kan man få korv som inte smakar nåt och inte ens är helt varm. Dom var proffsiga som männen.

Det var toppen att det dök upp folk hela tiden. Vi var så nöjda båda två

Det var ingen dum idé att tänka på snö och is i värmen ;). Det känns som inte ens fläktar hjälper helt. Jag älskar hösten för jag mår så bra i den luften.

Ni har verkligen satt bra grönsaker, helt i min smak också. Sen blir det ju så gott när man sätter det själv

Ja du den tranan såg verkligen ut som en liten "gubbe" ;)

Ha en jättefin fredag och helg själva. Önskar er båda allt gott också. Tack för alla dina härliga kommentarer.

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards