Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 juni 2021

DODGE CORONET 440, FIAT MY LMC LIB och The Woolpackers

Av Malin wiper - 16 juni 2021 19:30

 

Jag hade turen att se en röd DODGE CORONET 440 från 1965 i dag. Först såg jag den parkerad på ett annat ställe men solen låg på så bilderna blev inte bra. Då hade jag turen att se bilen igen då den stod på OKQ8 macken. Tjejen som körde bilen var så gullig och lät mig fota igen 


Klicka här för att se gamla bilar jag fotade 2011


      

Ett klipp på en Dodge Coronet 440 från 1965

 

                                            


Retro nyckelring Gasoline från Fyndiq 

 

Bilmärkets logga fick jag med också 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2016 som handlar om en dråplig sak som hände med vår dåvarande bil

 

 

Såg denna fina husbil på en parkering häromdan och det är en FIAT MY LMC LIB 6000 HI från 2000. Klicka här för att se ett klipp på samma husbil men den är från 2004. Klicka här för att se en husbil vi såg 2016 i Vaggeryd

 

          animated-camper-and-rv-image-0008                                animated-camper-and-rv-image-0008

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2018 där jag visar en husvagn och några bilar. Klicka här för att se en husvagn jag såg 2015

 

Klicka här för att se gamla husvagnar som jag fotade 2011


 

Jag i min dåvarande låda till bil 2011..  . En Suzuki Wagon R+. Då bodde vi fortfarande kvar i vårt egna hus i Vaggeryd. Har för mig att vi köpte den 2007 och hade den i 7 år. Enda anledningen till att vi köpte en sån bil var att jag hade såna besvär från min rygg- och nackskada. Den var hög och lätt att komma in i men nu har jag inga svårigheter att komma in i hyrbilen fast den är så mycket lägre. Det ger resultat om man gör allt för att bli bättre med både övningar, avslappning och lite kyla så inflammationen går ner. Sen är det viktigt att röra på sig annars blir man stel som en pinne.

 

Klicka här för att se mig vid en häftigare bil. Klicka här för att se hur vi hade det när vi hade eget hus

 

 

Vi kom inte ut på nån utflykt i går utan bara några promenader så vi får se hur det blir i morgon. Det är en omställning att lägga om kosten så det tar sin tid innan man blir van men jag har inget som helst sötsug. Det händer inte mycket här och vi har ju uppehåll i fikandet och det får man också abstinens av..  . Fast vi skall nog fika en gång/vecka lite längre fram för nu kan man sitta ute i naturen eller på balkongen. Jag har inte mer att säga än att önska er en riktigt fin dag. Snart är det helg igen så tiden bara rusar iväg. Så småningom skall vi försöka åka till ställena vi inte varit på länge och det är Arboga och Köping. Jag skulle även vilja åka en nostalgitripp till Katrineholm där vi bodde i 8 år. När vi bodde i Vaggeryd och åkte för att hälsa på min son så åkte vi alltid in till Katrineholm och både fikade och kollade runt.  

 

      

The Woolpackers Hillbilly Rock, Hillbilly Roll. The Woolpackers var en engelsk countryrock- trio på 1990-talet. Dom bestod av Steve Halliwell, Billy Hartman och Alun Lewis. Alla tre var skådespelare i Emmerdale Farm (Hem till gården)

 

                                             animated-country-line-dance-image-0019


Ett bortglömt ord: Flyhänt och det betyder: snabb i händerna, rapp, rask och flink

 

#Dodge #Husbil #Suzuki #Abstinens #Woolpackers #Flyhänt

 
 
Amisa

Amisa

17 juni 2021 13:41

Det viktigaste med bilar för mig är att dom ska vara praktiska och fylla någon typ av funktion. Men visst är det roligare om dom också är vackra att se på och pigga att köra.

Hoppas ni får många roliga turer i sommar med elbilen! Det är så bra att ni har en bilpool, önskar att det fanns också här.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

17 juni 2021 14:45

Så är det för mig också när det gäller bilar och jag kan ju inte fixa med dom själv. Fast det är kul att så många veteranbilar finns kvar och dom underhåller dom. Dessa personer har dom bara ute på vår och sommar. Dom har säkert en mer praktisk bil resten av året.

Vi är verkligen glada för denna bilpool och nu hyrs bilen ut av många fler så dom kanske utökar med ytterligare en elbil. Detta med elbilspooler kommer nog att utökas så småningom så det blir fler


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards