Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 juli 2011

Volvo Pv-klubben i Vrigstad del 2

Av Malin wiper - 2 juli 2011 18:25


Kolla in denna häftiga husvagn... Jag tog inte reda på vad det var för märke på alla husvagnar jag såg. Kan ju inte smyga omkring och störa folk hela tiden...   En sak är då säker att är man ute och åker på dom små vägarna så dyker alltid nåt intressant upp.



Den hade ett häftigt förtält.



Här en lite äggskalsfärgad.



Ytterligare än och med tidsenliga campingmöbler    



Så här såg solstolarna ut förr med trästomme och tyg. Ursnyggt.



Vad sägs om denna? Wow!



En lite mer fyrkantig modell



Bakom detta förtält ser det ut att vara en häftig husvagn också.



Såna här gamla bilar dök upp inne i Vrigstas samhälle.


Jag har nyss kommit hem från Mimmis Stickcafées avslutning i Byarums Hembygdsförenings Café. Vi har haft det toppen och kunde till och med sitta ute ett tag innan det började störtregna. Min syster och svåger kommer snart hit och vi skall äta lite gott och umgås. Ha en fin kväll allihopa. Har tyvärr ingen tid just nu att besöka era bloggar.

 
 
fru greta

fru greta

2 juli 2011 19:25

Vilka härliga vagnar,blir nostalgisk hade en sådan själv för 8 år sedan "Ägget" kallas dom för.

http://www.frugreta.bloggagratis.se

Malin wiper

3 juli 2011 00:18

Ja du dom var fantasstiska. Ja det var ju det dom kallades för.

kramar

 
Ninz

Ninz

2 juli 2011 19:37

Ännu en gång har du förgyllt min dag med att jag får njuta och le åt ett av dina inlägg, du är helt fantastisk!! Gammalt är fint!!
Kram på dig underbara människa :)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

3 juli 2011 00:18

Du är för härlig Ninz ;) Kul att du njuter av dom fina bilarna. Det var en upplevelse att gå omkring där.

Kram på dig underbara också

 
Helene

Helene

3 juli 2011 09:07

Herre Gud, kvinna hur ni hinner med allt, ni måste ha 48 timmar på dygnet i Vaggeryd ;o).... Super härliga PV's och husvagnar!!! Vi har haft det hot idag, vi hade +35C i skuggan i eftermiddag ....nu är det "bara" +26C vid midnatt!! Ha en bra söndag! ♥

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

3 juli 2011 09:10

Ja du nu är det mycket eftersom vi råkar på en massa kul efter vägen men det är ju inget ansträngande. Jag skulle aldrig stå ut med 35 grader. Luftfuktigheten är hemsk här nu.

Ha en fin söndag själv
kram

 
Cattis

Cattis

3 juli 2011 21:10

Jag kan inte annat än att hålla med. Helt underbara husvagnar.
Den lilla röda med vitt på toppen tycker jag är häftigast. Den som står bredvid en grön.

Jag är tältmänniska så än så länge har jag inga planer på husvagn. Har för mig att ni haft husvagn så jag förstår att du tyckte det här var extra kul att kolla på.

Kramizzar

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

3 juli 2011 21:48

Ja du man skulle ha en sån gammal husvagn. Dom var helt fantastiska och välskötta. Nu har jag inte haft tid att besöka din blogg på flera dagar. Att tälta är härligt och det gjorde jag mycket förr. Nu finns det så bra tält. Vi har haft två husvagnar men vi upptäckte att vi inte var några husvagnspersoner. Vi vill åka ut hela tiden och uppleva saker

Ha en fin kväll
Kramar

 
Ingen bild

Camilla

5 juli 2011 13:11

SMV "Ägget" kallas den svart/röda samt de andra runda husvagnarna. Själv stod vi parkerade bredvid den svart/röda vagnen med vår husvagn och pv 544 -64. :) Pvklubbens sommarträff var riktigt trevlig!! Förhoppningsvis kommer lite bilder från träffen upp på klubbens sida snart om någon är intresserad att kika!

Malin wiper

5 juli 2011 14:24

Vad kul att du tittade in och talade om vad husvagnen kallas för. Då måste jag ha missat er vagn och det var synd. Förstår att dessa träffar är roliga och givande. Vi njöt hejdlöst av att se alla fantastiska bilar och husvagnar. Vad bra att du talade om detta att det kommer bilder för då skall jag länka dit. Det var många som tyckte att det var kul med inläggen från PV träffen. Jag har haft släktingar som haft PV när jag växte upp.

Ha en fin dag och välkommen åter
Mvh Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards