Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 juni 2022

Stilmark herrkläder, Bambu viskos Daniel Boaventura och ett dansnummer

Av Malin wiper - 16 juni 2022 18:30


 

I dag gick vi förbi vårt Centrumhus där Stilmark och Hallsta Skrädderi och Skoservice ligger. Jag var ute efter en jumper eller blus till ett par nya sommarbyxor jag köpte för ett tag sen. Eftersom byxorna är randiga i blått och vitt så hade jag velat ha en cerisefärgad överdel men det finns inte just nu.

 

  

Då köpte jag mig lite mer av deras fantastiskt bra kortsockar som är dom bästa jag haft för dom krymper inte i tvätten så dom åker inte ner i skona efter tvätt. Dessutom är dom så lagomt tjocka och är i Bambu Viskos och kommer från Millers. Stilmark säljer 3 par för 99 kr.

 

 

Min man köpte två såna här t-shirts, denna i blå färg och en till i grön färg, strukturen är så fin och skön. Den gröna blev inte så bra på bild men var också fin.

 

 

Här ser man lite av deras herrsortiment

 

      

Daniel Boaventura med The Girl from Ipanema 

 

 

Dom har massor av både kortärmade skjortor som passar bra i sommartid. Dom har även massor av snygga solglasögon men dom skall jag fota om och ta lite tid på mig.

 

 

Alla dessa är kortärmade skjortor

 

                                                 

Clipart Library 

 

Detta tror jag är badshorts, skulle ha frågat???

 

 

En provdocka i skylten

 

Det verkar som min kamera börjar ge upp efter 3 år. det gjorde den förra också. Jag fotar ju så mycket och nu låter den inget vidare än om jag har blåst den ren med tryckluft. Därför blir det inte så många bilder som jag hade velat sätta in. Typiskt att kameran krånglar nu då vi har andra utgifter vi vill bli av med så man vill helst inte ta nåt lån. Jag tycker bilderna är lite disiga och otydliga men det kan ju vara för att jag ser så mycket sämre och mest på vänster öga som skall opereras. Jag får ringa till veckan igen och påpeka detta för andra gången. 

 

                                         

Chirpy 

Vi tog med oss dramaten för att kunna köpa hem lite extra mycket mat. Vi hann även med en promenad på 5 km i dag. Min man har dammsugit hela lägenheten och jag har dammtorkat överallt och det känns skönt att slippa göra det i sista minuten. Sen blev det en lång kafferast. Jag kollar på en serie som jag skall skriva om senare. Önskar er en härlig torsdagskväll kära besökare 

 

       

RTSF 2020 (Thursday) Teachers Presentation. Nu dansar jag iväg till en torsdagskvälls vila 

 

                                                     


Clipart Library 


#Stilmark #Bambu #t-shirt #herrsortiment #Daniel #skjortor #badshorts #kamera #RTSF

 
 
Veiken

Veiken

16 juni 2022 20:34

Dina bilder är inte alls suddiga! Precis det upplevde jag innan mina ögon opererades för grå starr!
Det är bra med butiker som säljer det man vill ha. Din mans tröja ser så himla skön ut.
Man kan använda shortsen till att bada i tycker jag. Ägaren väljer!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

17 juni 2022 07:42

Vad bra att dom inte är suddiga. Jag har så svårt för att fixa dom nu som jag vill. Då är det samma som du hade det men jag skall göra en annan operation med byte av bindhinna.

Vi har två bra klädbutiker här och det är jag så tacksam för. Skönt att dom klarat sig genom corona

Så rätt om shortsen

Ha en härlig fredag och helg
kram

 
Karin Eklund

Karin Eklund

17 juni 2022 10:54

Inget suddigt här inte! :)
Jag har sett badshorts av den typen både på land och i vatten. Man väljer själv helt enkelt. Snygga kläder hur som helst. Stilfulla.
Ha en skön helg!
kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

17 juni 2022 11:59

Vad bra! ;) Då vet jag till nästa gång jag fotar såna byxor, tack!. Dom har väldigt stilfulla kläder där både för kvinnor och män

Ha en skön helg själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards