Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 juni 2022

Av Malin wiper - 11 juni 2022 16:30

     

Vi promenerade ner till centrum alldeles för tidigt så vi såg inte en enda veteranbil. Fick svar från Independent Cruiser om att det stämmer med att dom börjar åka i caravanen 18-22. Fast han sa också att en del åker runt lite tidigare så vi går nog ner till centrum före 18.00

 

   

En bild jag tog då vi åkte på en mindre landsväg på landsbygden

 

   

Jag sätter in lite minnesbilder och här en från 2018 

 

       

Jag har lånat detta klipp från min youtube vän Paola. Det är från Bilfantasternas helg 15/5 2022 

 

  

Man får se alla slag av gamla veteranbilar så man vet aldrig vad som dyker upp. Det är väldigt spännande

 

 

Såna här motiv gillar jag också. Det är nog skyddspelare

 

 

En bil jag fotade sist vi var till min son i Enköping och besökte Mel's Garage. Bilen kom aldrig med inlägget jag skrev då. Bilen är en Plymouth Barracuda

 

 

Detta såg vi på vår promenad i går och det såg så idylliskt ut. Hade velat gå upp för denna trapp men jag tror det låg ett hus ovanför 

 

 

Ett snyggt och annorlunda smidesstaket

 

 

Nu sparkar jag iväg och gör ett nytt försök att få se lite veteranbilar. Ha en riktigt njutningsfull fortsättning på  lördagen 

              

       

Chuck Berry med Roll Over Beethoven                                



#Independent #Veteranbilar #Paola #skyddspelare #trapp #smidesstaket #Chuck

Av Malin wiper - 11 juni 2022 10:00

 

I dag blir det Hallsta Cruising här så jag och Mr T skall ta oss ner till samhället för att kolla. Jag skall även filma och fota som jag gjort förut. Det har ju varit ett uppehåll på 2 år så det skall bli spännande och kul att få uppleva detta igen. Det märkliga är att det står att det är från 18-22 men dom gånger vi kollat så har det varit hela dan som gällt. Därför har jag ställt en fråga på fb som jag väntar på svar från. Bilden ovan är en av alla jag tog förra gången vi hade cruising här i Hallsta och det var 2019

 

Det blir lite tillbakablickar i detta inlägg

 

      

Här har jag filmat Äppelparkens Cruising 2020. Det var Independent Cruiser som åkte omkring Äppelparkens äldreboende på begäran från dom boende. Fint gjort av dom och jag tror dom gör så varje år. Jag skapade även ett bildspel av bilder jag fotade så klicka här för att se det. Klicka här för att se ytterligare ett klipp från cruisingen 2019

 

                                     Clipart Library 

   

En bild jag tagit på ett häftigt fordon 2019, en lastbilsfront har dom gjort en camper av. Det var påhittigt och annorlunda. Det är en Märket är INTERNATIONAL 1600 från 1965. Den blev en av mina favoriter 2019

 

  

Det gäller att sticka ut lite som passagerare också för att det skall bli lite kul och intressant

 

 

L'amour est bleu, en klassisk  skönhet med vingar. Det är en PLYMOUTH PLAZA från 1958  


                                       

Jag har tyvärr ingen tid att skriva ett långt inlägg för på morgonen har jag tonat håret och sen skall vi ut så fort som möjligt för att kolla när cruisingen kommer igång. När jag tittade tillbaka i bloggen så hade dom regnväder på cruisingen 2017. Vi vaknade till sol och blå himmel så jag hoppas det håller i sig och det var 16 grader på morgonen. Lördag igen så veckorna går fort och jag hoppas ni mina besökare har en fin lördag att se fram emot. Nu cruisar jag vidare men utan bil

 

   

Här ser man på gatan att det är blött 2017 men jag tror inte det regnade hela tiden

 

Klicka här för att se när vi besökte Östanbro Cruisin' Café 2017. Klicka här för att se när det var grillfest utomhus. Klicka här för att se lite mer

 

                                    

       

1950s Rockabilly

 

#Cruising #Äppelparkens #International #Plymouth #Rockabilly 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards