Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 juni 2022

Av Malin wiper - 4 juni 2022 16:15

  

I dag var det ett toppenväder och vi hade 20 grader på eftermiddagen. Här promenerade vi från vår bostad och som ni ser så har dom nu bytt balkonger på ena sidan om huset där dom förut gjort underlagsarbeten. Förut var balkongerna vit men nu svarta. Alla balkonger på detta hus skall bytas och jag tycker det blev snyggare med dom svarta. 

 

       

Eddie Cochran med Sittin' in the balkony. Eddie Cochran var en amerikansk rockmusiker. Eddie Cochran dog redan 1960 bara 21 år gammal. Under en turné i Storbritannien skadades han allvarligt i en trafikolycka i en taxi. Olyckan gick till så att taxichauffören hade för hög hastighet så ett däck exploderade och då förlorade taxiförararen kontrollen över bilen och bilen åkte i  en lyktstolpe. Eddie kastade sig över sin fästmö för att skydda henne. Han fick såna allvarliga skallskador så han avled. Gene Vincent var också med i bilen men han överlevde. Eddie Cochran kom postumt med i Rock and Roll Hall of Fame 1987. 


 

Efter att vi suttit och fikat i den stora parkoasen med sin fontän så gick vi upp till utegymmet som ligger alldeles ovanför och tog oss ett litet gympass. Gäller att vara försiktig första gången i och med att det var några år sen vi gick på gym


         

Här sitter jag och tränar armarna och det är rätt tungt för man kan ju inte ställa in nåt som på gym


 

När vi sen promenerade vidare så såg vi denna fina katt som låg ovanför en betongtrapp. Den har vi sett förut många gånger och den vill alltid bli kliad och klappad på


 

Den vände på sig rätt ofta och såg lite rolig ut


 

Här kollar den in mig 


 

Ytterligare en katt såg vi lite längre bort vid en bil. Den har vi också råkat på ett antal gånger. Jag har nyss pratat med min väninna Lena i Göteborg och hon har en katt som heter Fanta, precis som läsken Fanta. 

 

Klicka här för att se Fanta i ett inlägg


 

Här var det idylliskt med en syrenberså och såna gillar jag 

 

 

Ett fint trästaket med grönska både framför och bakom. Sen stack det upp lite utslagna tulpaner bakom staketet


    

En av dom utslagna tulpanerna som snart har gjort sitt men dom är ju så fina ändå


 

Detta har nog också varit en tulpan men nu såg den ut som  utbredda vingar


 

En balkong pyntad med sin egen stil och sånt gillas. Kul att inte allt ser likadant ut

 

      

Oye Como Va ft Carlos Santana & Cindy Blackman Playing for Change/ Song around the world 

 

Det blev bara en promenad i dag för vi kände för att städa badrum, toalett och även damtorka och dammsuga i sovrummet. Ha nu en fortsatt fin lördag. Hjärtlig hälsning från Malin

 

                                          

 

#balkonger #Eddie #utegymmet #katt #syrenberså #tulpaner #Carlos   

Av Malin wiper - 4 juni 2022 08:45

       

Ett bildspel jag skapat av en del bilder jag tagit hos Bread & Sweets by Jennie under den tiden vi fikat på dera fantastiska café. Äntligen hittade jag musik som passade någotsånär till. Alla bilder rymdes inte så jag tog dom bästa. 

 

                                                                     

Clipart Library 

 

En bild på en av alla fikastunder och den är från 2021. Alla bakverk och bröd är gjorda från grunden med bästa råvaror

 

                        


C.O Persson 

 

Studenttårta som dom bakade 2021. Nu har vi inte varit dit på ett tag så jag hoppas vi snart kan ta en fika där igen. 

 

 

En bild då jag åt en fantastiskt god smörgås med brieost. Jag älskar gapande smörgåsar

 

 

En Cafénjutning 2021

 

I dag vaknade vi till en blå himmel, sol och 13 grader varmt. Nu skall vi promenera ut med medhavd fika och sätta oss nånstans och njuta. Sen blir det en längre promanad för i går kom vi bara 5 km sen brakade det loss med ett skyfall och åska. Det kände jag i kroppen redan när vi gick ut så vi fick ställa oss under ett tak tills allt gick över och det tog inte så lång stund. Nu önskar jag er en njutningsfull helg med både god fika och mat. Sköt om er och ha det så bra

 

        

Agnes Carlsson med Here Comes the night. Från Grammisgalan 2022. Sist vi var till Bread & Sweet by Jennie så strömmade lite låtar ur högtalaren med Agnes. Lite feststämmning behövs så här på lördagen 

 

#Bildspel #Bread #bakverk #smörgås #Agnes

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards