Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 juni 2022

Av Malin wiper - 8 juni 2022 18:15


 

Gissa vart vi varit i dag på förmiddagen?, jo på Kolbäcks Vårdcentral för att ta fjärde coronavaccinationen. vaccinet var modena men dom tre första gångerna  tog jag pfizer vaccin. Jag har funderat på ett tag om jag skulle ta fjärde sprutan i och med att jag inte verkar mottaglig för corona. Till slut var jag tvungen att bestämma och nu är den tagen.  Både min man och jag fick vår fjärde dos samtidigt. Jag känner ingen värk i armen eller nån feber och så var det dom första tre gångerna också. Kolbäck ligger 6,5 km från Hallstahammar

 

                            

Mindiamart

 

Här satt vi och väntade på vår tur och som ni ser så var det tomt där just då. När vi kom så satt det en del folk där men dom ropades snabbt upp. Det var första gången jag var till Kolbäcks Vårdcentral och det såg fräscht och fint ut där och inte sån stor byggnad. Vi hyrde elbilen så vi sen kunde åka in till Västerås några timmar


 

Efter det åkte vi runt lite i utkanterna av centrum i Västerås. Vi såg då denna VOLVO Amazon combi från 1967 som stod utanför ett hus och glänste så vackert i färgstark orange. Så välskött och snygg

 

Klicka här för att se en annan combimodell av Volvo som jag fotade 2016. Klicka här för att se när vi var på Bilmässan Elmia 2015


 

Fotade denna vackra rabatt som passar bra in till bilens färg. 


 

Jag öppnade bilrutan och fotade lite mer för jag kunde inte låta bli     

 

 

Här var det verkligen idylliskt och lummigt


 

Det blev en bild till och då framifrån

 

      

Mitt bildspel med lite blandade Volvobilar som jag skapade 2019 

 

 

Vi såg även en jättefin vit SAAB 96 DE LUXE från 1964. Den var också väldigt välskött

 

 

Mellanbilderna till Saaben får bli dessa stenpartier med sina färgstarka blommor

 

 

Själv har jag haft en blå Saab 96 V4 några år då jag bodde i Gävle på 1980-talet. Dom har en enormt bra väghålling och fungerar fantastiskt bra. 

 

  

Ytterligare en bild på stenpartiet jag fotade i dag

 

Nu är vi hemma igen och är nöjda med bilturen. Vi skall bara ta det lugnt och mysa nu med lite film och nån serie. Vädret har varit bättre än dom lovat för regnet kom av sig och vi fick rätt många solglimtar. Vi har just nu 17 grader men lite tryckande så det kan bli en urladdning senare. Hoppas ni mina kära besökare har haft en fin dag och får en skön kväll. 

 

                               Hjärtlig hälsning från Malin  

 

       

Jag avslutar som jag började i nostalgins tecken. Elvis Presley med The Wonder of you 


##Vårdcentral #vaccinet #Kolbäcks #elbilen #Volvo #rabatt #bildspel #SAAB #stenpartier #Elvis

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards