Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 juni 2022

Av Malin wiper - 12 juni 2022 10:30

 

PONTIAC BONNEVILLE från 1965. Den kom åkande inte långt från vårt hus men sen blev det full rulle

 

Vi promenerade ner till centrum i går vid 18.00-tiden för att uppleva Hallsta Cruising. Jag skall göra bildspel av en del av bilderna och jag har filmat rätt mycket också. Filmerna måste redigeras och klippas ihop så det tar lite tid. Sen måste jag leta lämplig musik till bildspelet. Vi klarade inte av att stanna så länge som vi ville i och med att crusiningen var mycket större än den varit förut. Det var för stressande och dom hade planerat lite fel när dom inte fick åka den vägsträckan dom brukar så kön på bilar stod stilla långa stunder. Så var inte som 2017-2019, då flöt bilarna på bättre men nu fick man sluta och filma rätt som det var för kön blev stannandes. Fast annars var allt bra och upplevelserikt. Så nu är det mycket att klippa ihop. Jag fotade och filmade mindre än jag brukade i och med att det var rörigare. Tack och lov så har även min man filmat och fotat så det lär ändå bli en hel del att visa i bloggen.

 

      

Little Aron & East Side River Boys med Opel Kapitän. Den bilen kom med på ett av mina filmklipp 

 

                                      

miniaturen De Kimpe 

 

CHEVROLET NOMAD från 1957

 

Med min HSP (högkänsliga personlighet) så blev det lite för många intryck, ljud och folksamlingar. Jag skall ändå inte klaga för det är ju toppen att det blivit så stort men då måste även planeringen vara bättre. Solen höll i sig i alla fall och långt in på natten hörde man bilar som åkte omkring och det är bara njutbart. Dom hade viss öppet på ett matställe till 03.00 Vi borde göra som dom flesta ta med oss campingstol och sätta oss och bara njuta av evenemanget. Detta är första gången jag tänker så men har man en blogg så vill man förmedla det man upplever

 

CHEVROLET från 1959 

 

Vi promenerade sammanlagt 6,5 km nere i centrum på jakt efter bilbilder så det blev lite i alla fall. Vi är på gång nu att ta en promenad medans vi har sol för senare skall det komma regn. Nu ser jag fram emot att min son kommer hit nästa helg så vi har satt upp oss på elbilen hela helgen. Nu är det söndag och förr kallades den för vilodagen. Ha nu en skön söndag vad ni än skall hitta på.  

 

  

Detta är en CHEVROLET BLAZER  från 1977 en ombyggd pic up

 

       

Status Quo med Spinning wheel blues från 1970. En låt jag aldrig hört med gruppen förut. Jag gillar den och det svänger

 

 #Pontiac #Cruising #Chevrolet #HSP #promenerade #Blazer #Status

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards