Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 juni 2022

Av Malin wiper - 15 juni 2022 08:30


 

Vi hade det toppen i Västerås i går och solen visade sitt bästa ansikte med sin strålglans. Vi besökte långbänken i ett område på Öster Mälarstrand. Sen gick vi vidare igenom området och sen ner mot Mälarens vatten

      

Georgie Fame med Sitting In the park. Han har verkligen en speciell och personlig röst. Georgie Fame är en brittisk sångare, organist, pianist, låtskrivare och textförfattare. Ända sedan Fame inledde sin solokarriär har han blandat rhythm and bluespop och evergreens med mainstream-jazz och därigenom skapat en högst personlig stil. Fame har också fått entusiastiska recensioner för sina textsatta jazzsolon, som bygger på improvisationer av musiker som trumpetaren Chet Baker och saxofonisten Lester Young. Källa Wikipedia

 

Han har sommarstuga i Sverige, utanför Sandviken, i Österfärnebo.

 

   

Min man på långbänken, som jag kallar den. Skönt att det finns nån liten oas mellan hustätheten därnere


 

Här ser det fint ut och jag har fotat denna bänk många gånger men i olika vinklar och årstider


 

Denna lilla stig med plattor minner mig om många årtionden tillbaka. Såna såg man många av när jag växte upp, nu har dom involverat en sån i ett modernt nybyggt bostadsområden och det ger karaktär


 

På samma gård mellan husen så  har dom satt en sån här blominfattad betongram med med sittplatser i trämaterial. Det såg rätt fint ut


  

Jag hade önskat att jag hade tagit tid på mig för att gå fram och kolla denna inbyggda tunnel. Gissar att den är för barn i och med att det är en lekpark på andra sidan 

 

 

På ett annat ställe vid en gångväg mellan husen hade dom satt upp dessa utsmyckningar som såg ut som frökapslar. Jag antar att det är samma skulptör som har fått sätta upp en skulptur en bit längre bort. Klicka här för att se den skulpturen i ett inlägg. Skulptören heter Joakim Ojanen


 

Efter det så gick vi ner mot Mälarens vatten och jag såg denna plåtbåt på långt avstånd. Jag fotade flera båtar men bilderna blev inte så bra på grund av överexponering


   

En grårgås dök upp i båthamnen och några såna har jag även fotat förut. Klicka här för att se grågåsar jag fotade i juni 2021


 

Innan vi åkte hem så besökte vi Läkarmissionens second hand. Jag såg denna fina solhatt som jag ångrar att jag inte köpte. Jag köpte ju en för ett tag sen men denna satt också bra på mig och kostade 75 kr.  Den hade ju lite mindre bretten och ett snyggt grafiskt mönster, dessutom luktade den varken parfym eller sköljmedel. Vi skall ju mellanlanda i Västerås på lördag då vi skall umgås med min son så då skall jag kolla om den finns kvar. Fast för säkerhets skull kanske jag ringer dit och frågar om dom kan lägga undan den 

 

      

Eagle-Eye Cherry med Streets of you

 

  

Jag har sovit uruselt i natt så jag får nog vila en stund mitt på dan men jag har svårt för att sova på dan. Gör jag det så vaknar jag med ångest och så har det alltid varit. Jag tar mig nog en extra avslappningsstund istället för dom piggar upp. Solen skiner och det är 15 grader varmt på morgonen. Nu blir det en promenad och vi tar nog med kaffe. Vi har glömt bort att vi hade bröllopsdag i går. Vi har varit gifta i 31 år 14 juni men vi har ju firat stort både 25 år och 30 år. 31 år  är Mahognybröllop. Klicka här för att se namnen på alla bröllopsdagar

                

Vårt bröllopsfoto som jag haft inne några gånger förut och det ser så typiskt 1990-tal ut. Klicka här för att höra vår låt. Mr T spelade den för mig första gången han bjöd hem mig på mat. Vi är glada för alla år vi fått tillsammans och vi hoppas det blir många fler. I love you.  Jag sänder er en kärleksfull hälsning med hopp om att ni får en skön onsdag

 

                                                 

Clipart Library  

 

#långbänken #Mälarstrand #Georgie #plattor #tunnel #Joakim #grågås #solhatt #bröllopsfoto

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards