Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 juni 2022

Av Malin wiper - 1 juni 2022 18:15

 

Nu har det hänt det jag misstänkt en längre tid. Elbilspoolen hos Hallstahem upphör 30 september i år. Vi är dom som hyrt bilen mest men det måste ju finnas fler som hyr för att det skall gå ihop men det har varit dåligt med det tyvärr. Vi har  inte råd att köpa bil i och med att dom två förra tog kål på vår buffert. Hade vi inte haft även dessa utgifter med glasögon, ny mobil till maken, tandläkare, sjuktaxi och vårdavgifter och lite till så hade vi kunnat köpa en liten bil men som det är nu så går det inte. Dom skriver ju att man kan fortsätta att hyra från Move About men då måste man åka buss 2 mil för att hämta bilen i Västerås men vi såg nu att det endast kostar 110 kr/dygn med buss så min man kan ju åka buss och hämta bilen men det blir ändå lite omständigare. Vi har verkligen gillat denna bil som fört oss ut på äventyr och jag har inte fått några besvär med ryggen då jag suttit i bilen.

 

                                          

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 9 oktober 2019 då man fick provköra elbilen innan den hyrdes ut

 

       

R.E.M med Everybody hurts. Den passar verkligen in här. Nu är jag lite melodramatisk

 

                                              

Clipart Library 

 

Här hade vi elbilen 21 oktober 2019. Då var min son hos oss. Klicka här för att se när dom introducerade elbilen i ett klipp

 

 

Bilen är en Nissan Leaf. Det är märkligt ändå för min man blev intervjuad ang bilpoolen i flera tidningar men det hjälpte tydligen inte. Vilken förmån som inte togs tillvara. Vi kommer ändå att fortsätta hyra bilen fram till 30 september då det tar slut. Synd att det inte går att få en lägenhet i Enköping så vi kommer närmare min son för då hade man sluppit åka dessa 6 mil. Jag är ju även doftöverkänslig så jag blev dålig av den tiden vi åkte buss. Det luktar ofta starkt av sköljmedel och parfymer och det har blivit värre med åren. 

 

Klicka här för att se en av alla upplevelser vi haft på grund av elbilen. Klicka här för att se vad som hände med våra två sista bilar

 

   

Det har varit så bekvämt och bra att vara med i elbilspoolen och kundtjänst har fungerat perfekt med trevliga personer att prata med om nåt händer eller om man har frågor att ställa. Det var för bra för att vara sant och jag kommer att känna mig instängd. Elbilspoolen har funnits här sen i oktober 2019 och dom har verkligen varit före sin tid som tagit in en elbil till Hallstahems hyresgäster så det har varit fantastiskt bra

 

Tusen tack till Hallstahem för att vi har fått varit Poolare sen starten. 

 

                                 

      

Elton John med Sad songs. Den passar bra nu för jag är så ledsen. Tack och lov så kom solen fram och skuggan försvann lite och då hoppas jag att allt skall ordna sig till slut. Ha nu en fortsatt fin dag mina kära besökare. Tack för att ni tittar in till mig  

 

                                

thorberg

 

#Elbilspoolen #Hallstahem #Move #R.E.M #Elton

Av Malin wiper - 1 juni 2022 11:00


 

Jag har fått tag på en nattlampa med batterier på  Søstrene Grene. Den är i plast och väldigt lätt och lyser precis lagomt på natten. Den har ett handtag så den är lätt att flytta runt. Jag kan ju inte ha helt mörkt på natten i och med en del upplevelser som gjort att jag är mörkrädd och även lider till viss del av klaustrofobi. Jag har utmanat mig själv genom åren så nu är jag inte lika rädd att få vatten i ögonen och har inte svårt längre för att ta ögondroppar. Blev så glad att jag klarade av ögonoperationen för ett tag sen och känner mig mycket friare nu.  Hittills har jag haft lite andra ljuspunkter men det är mycket bättre med en lampa som lyser lagomt mycket. Lampan kostade under 100 kr. Där är det alltid roligt att gå omkring för det finns lite annat än dom vanliga butikerna och priserna är rimliga och det är en vänlig stämning

 

Klicka här för att se vad jag köpte där sist

 

                                           

Hornbach

 

Så här ser den ut under där batterierna sitter och man även tänder och släcker lampan. Lampan finns i grått och grönt och den är 18 cm hög och 13 cm bred.


        

En gammal klassiker som passar till nattlampan. Alicia Bridges med I Love the Nightlife. Jag har själv dansat loss på disco ett antal gånger på 1970-talets andra hälft i Göteborg. 

 

                                                  

Clipart Library

Alicia Bridges är en amerikansk sångerska mest känd för låten ovan. Den blev en internationell hit 1978. Vid 12-års ålder hade hon sitt eget lokalradioprogram, The Alicia Bridges Show.  


 

Vid kassan såg jag denna läckra och extra stora hotel bell. 

 

 

Vi var till IKEA och då tog vi en fika på deras café. Vi tog cappuccino och en croissant och den kostade endast 10 kr och var nyss gräddade så den var lite varm och jättegod


 

Vi åkte sen omkring lite i Västerås och såg då detta träd som nu fått en annan funktion med några krukor ovanpå grenavsatserna. Kul när man tänker utanför boxen


 

Vi blev sen så hungriga så vi åt lunch på Lillhamra Sushi där dom gör supergod sushi och man får ett så vänligt och fint mottagande där. 

 

Denna gång tog vi 10 bitar från en av lunchmenyerna så det blev billigare. Vi vill inte ha nåt ovanpå men min man tar en skål med nån slags sås som han är väldigt förtjust i


 

Sen åkte vi vidare och fick bromsa in då jag såg denna VOLKSWAGEN 1500 från 1967 stå på en parkering och lysa upp. Den var still goning strong trots flera färger och lite sliten. Allt behöver inte vara perfekt för att tjusa utan den såg tuff ut


  

Baktill med fläckig touch


 

Sen såg jag nåt rosa som stack upp från bakre stötfångaren. Det var en liten utsmyckning i form av en björn


 

Vi hade sån tur så en fin blå Saab dök också upp men på en annan parkering. Vi var mitt ute på gatan så jag fick ta en bild från bilen


 

På en annan parkering så såg vi denna skylt som stack ut. Synd att nån varit där och klottrat och det blir då att inget kommer att bli bra. Jag såg fel och trodde det stod något så min syn är inte riktigt som den ska. Det var Karin som talade om detta för mig och när jag tittade närmare så stämde ju det. Tack snälla du.


       

Här passar denna låt in. Chris Kläfford med Be Alright. Gillar låten som jag inte hört förut

 

När jag sitter och skriver detta inlägg så är klockan över 10.00 Jag har bara sovit några timmar i natt så jag känner mig inte helt utsövd. Fick sitta uppe ett tag för att ta en liten avslappning så jag sen kunde gå och lägga mig igen. Ute blåser det rätt mycket och det har regnat i natt. Denna dag är ett oskrivet blad men promenad blir det ändå. Nu skriver vi 1 juni så vi är verkligen inne i sommaren och vädret skall tydligen bli varmare lite längre fram. Hoppas ni har det bra mina kära besökare. Ta hand om er och ha en så fin onsdag som möjligt

 

   

Minnesbild från ca 2016 från vår förra balkong i Vaggeryd. Blommorna på väggen kommer från Acleja Blomsterhandel 

 

#nattlampa #Søstrene #Alicia #bell #croissant #krukor #VOLKSWAGEN #Saab #skylt #Chris

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards