Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 april 2022

Søstrene Grene hylla med spegel, Bordslampa, Ennio Morricone och Närkontakt

Av Malin wiper - 28 april 2022 15:15


                                                           

 

Jag har inte varit riktigt nöjd med min datorplats i och med att jag har för mycket som skall rymas på detta lilla skrivbord. Det blev lite opraktiskt.

 

Klicka här för att se hur det såg ut på mitt datorbord 2019. Då stod där min förra laptop men nu har jag en ny som inte ens behöver kylning för den sköter det själv

 

   

Nu har jag en Legion Lenova som är en speldator och den bästa jag haft. Jag såg nu att jag haft den sen i mars 2019 så tiden går men jag hoppas den håller några år till


 

Så här såg det ut på nära håll och kolla in kontakten som bara låg där och störde. Jag har en byrålåda där jag har lite mer saker och även i detta skrivbord så finns det tre utrymmen till höger. Där har jag blå flätade korgar där det ligger uppladdade batterier, uppladdare och uppladdare för mobil mm. Jag är ju sån att jag vill ha ordning och inte en massa saker överallt utan ha full kontroll. 


                                                             

   

Jag har köpt en hylla i plåt och med spegel upptill och den är gråblå men finns även i puderrosa. Den kostade 300 kr hos Søstrene Grene. Jag har pyntat den lite med sånt jag behöver och lite utfyllnad. Jag kanske gör om lite sen när jag ser vad jag behöver ha på hyllan men det ser mycket snyggare ut nu än när bara en tavla hängde där. Jag kommer att sätta tavlan med motiv av Ennio Morricone i vardagsrummet istället. Har sett ut en plats men vi sätter upp den i morgon så vi tar en sak i taget.

 

   

          

Jag har haft den stora lyckan att få se Ennio Morricone i Globen i Stockholm 2019. Han hade med sig en fantastisk orkester och två grymma sångerskor. Det var min son som bjöd mig och min man på detta evenemang då jag fyllde jämna år. Det glömmer jag aldrig så länge jag lever. Jag filmade några gånger under konserten och här kommer ett av klippen ovan men det var så mycket folk så jag det blev mest filmat på storbildsskärmen 

 

 

Så här ser det ut lite på håll nu, väldigt avskalat på skrivborde och det är så jag vill ha det. När jag behöver nåt så tar jag fram det. Jag såg sen att jag skulle vilja ha hyllan lite lägre ner och lite mer mot vänster men det fixar vi en annan dag. 

 

                                         

Vintageinfo 

Klicka här för att se hur min bordslampa Vintage från 1970-talet ser ut på en sida. Den köpte jag på Läkarmissionens second hand för endast 55 kr. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev om lampan som jag köpte i mars 2021. Den är riktigt läcker och kartongen har jag kvar.

 

Klicka här för att komma in på en sida och se en likadan fast svart och där är priset 6.163 kr, nu höll jag på att ramla ur stolen. Jag såg på en annan sida att den vita säljs för 3.367 kr så den är tydligen lite mindre värd. Klicka här för att se den i röd färg och då var den ännu läckrare. Klicka här för att se att den finns i gul färg också. Nu blev det ett jäkla klickande för er


 

Jag köpte en ny kontaktdosa som min man satt upp på sidan om byrån ovanför skrivbordet. Så nu är det inget som ligger slängt utan det är ordning. Det är bara att knäppa av allt på knappen längst ner så man behöver inte dra ur några kontakter

 

        

En scen från filmen Närkontakt av tredje graden från 1977. Den filmen är en klassiker som jag sett om många gånger 

 

                                                         

Clipart Library 

Det gick bra för min man hos Käkkirurgen men dom behövde slipa ner lite på insidan i underkäken för att det inte skulle skava på tungan. Han måste dessutom ha en bettskena i underkäken för han skär tänder och då lägger sig tungan fel i och med att den blivit sned och då skadas den och han får ännu mer besvär med talet. Annars såg det jättebra ut och inga skador mer av strålningen.

 

                                       

Clipart Library 

Nu vilar vi lite innan vi skall ner till centrum på Tjejkvällen och kolla runt. Det brukar vara lika mycket män som kvinnor så den borde heta: Tjej & Killkväll annars får jag placera gubben på en bänk  . I och med corona så var den inställd i två år så det känns kul att allt börjar leva upp igen och det går bättre för butiker och annat. Ha en skön eftermiddag och kväll.

 

#datorplats #Legion #hylla #Grene #Ennio #bordslampa #kontaktdosa #Närkontakt

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

28 april 2022 23:01

Ordning och reda, löning på fredag brukar man säga på Åland. Skönt med ordning när man vill ha det så och snyggt blev det. Grattis till det och till att kollen för din man gick så bra!
Trevlig fredag på er båda två!
kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

29 april 2022 07:54

Jag är ingen pedant men jag gillar inte när det blir för mycket saker och i hyllor. Jag blev verkligen glad det såg så bra ut för min man. Det var ju bara små grejer som måste åtgärdas för att det skall bli ännu bättre

Ha en jättefin fredag du och din man också

Kram

 
Åke

Åke

29 april 2022 03:12

En fin datorhörna. Jag hatar sladdar som bara stör. Jag har min datorplats kvar på övervåningen med en stationär... men jag sitter bara nere med en bärbar... jag ska fasa ut den uppe. Saknar ett skrivbord visserligen... jag ska se hur jag löser det. Jag saknar mina dubbla skärmar när man klipper du vet.

http://www.nacka144.se

Malin wiper

29 april 2022 07:56

Ja du nu är jag nöjd med min lilla hörna. Precis som dig hatar jag sladdar som stör och dosor som ligger löst på bord. Då har du också en laptop antar jag. Ibland sitter jag på andra ställen också men vill ändå ha en fast plats

Förstår att du saknar dubbla skärmar

Ha nu en fin fredag
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

29 april 2022 10:54

Så fint du gjort och hyllan blev jättebra,och sladdar är ett otyg.
Varje gång man köper en ny sak så nog är det en ny laddare man skall ha plats till.
Fredag igen och solen skiner men känns kyligt. Men inget särskilt inträffar i dag utan att klappa kisse, och maken får en klapp han mad.
Så skönt att det gick bra för maken, det är något att glädjas åt.
Ha en fin dag och helg!
Kram!

Malin wiper

29 april 2022 11:22

Vad kul att du tycker det. Fast jag skall sänka ner den lite. Jag gillar inte heller sladdar och dosor som ligger slängda hursomhelst. Ja du dessa laddare blir bara fler och fler och tar plats.

Vi har också soligt i dag och just nu 7 grader varmt men det blåser lite kallt. Då har din man och eran katt det bra ;) så skall det vara.

Det är verkligen nåt att glädja sig åt detta med ens partner som det gått bra för.

Tack för din härliga kommentar

Ha en jättefin helg ni båda också plus katten

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards