Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 april 2022

Av Malin wiper - 1 april 2022 09:15


  

Läste i går om att Sven Melander dött och det känns verkligen tråkigt. Jag har alltid gillat honom och sett allt eller nästan allt han medverkat i. Jag fick en dålig känsla när han fick tillbaka sin cancer men han verkade ha hållit upp modet ända in till slutet. Sen hängde han med i tiden och hade en Youtubekanal och var ständigt aktuell. Hans sketcher med Åke Cato blev legendariska och jag kom ihåg då min son hade spelat in ett kasettband där min son och hans kompis härmade Werner och Werner. När min son spelade upp detta för mig så skrattade jag hejdlöst. Dom gick hem i många generationer och när nån i min generation går bort så blir det tomt och ödsligt till slut. Klicka här för att läsa vad som skrevs i går i och med hans bortgång

  

                                             

Clipart Library 

        

Här ett avsnitt av Werner och Werner  där dom dök upp i programmet Nöjesmassakern som hade premiär på tv 11 oktober 1985. Jag har själv sett alla avsnitt av Nöjesmassakern och det var verkligen underhållande då fanns det riktiga underhållningsprogram. Klicka här för att se ett annat klipp där dom har namnet Preben och Preben. Åke Cato dog 2016 i en ålder av 82 år. Det var inte länge sen jag hade inne ett klassiskt klipp med Sven Melander. Klicka här för att se det klippet. Klicka här för att se ett klassiskt klipp från 1993

 

                 

Klicka här för att se en scen från Sällskapsresan där hans rollfigur heter Berra. Dom filmerna är klassiker också. Han var ambassadör för cancerfonden dom sista åren så klicka på länken och läs lite mer. 

 

         

Ett klipp från Sven Melanders Youtubekanal. Här tar han upp ett av alla fenomen på ett strålande sätt. Han var så uppfriskande ärlig och jag har gillat det mesta han varit med i. Klicka här för att se allt han varit med i genom åren. 

 

                       

 

Till mina besökare vill jag nu önska en solig dag med lite stänk av lycka och glädje 

 

                     


#Sven  #Werner #Nöjesmassakern #Sällskapsresan 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards