Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 april 2022

Av Malin wiper - 25 april 2022 15:00

 

 

Jag frågade om denna blomma i gårdagens inlägg och då fick jag svar från min bloggvän Karin. Hon sa att det är en tusensköna. Tusen tack för att du talade om detta för mig. Nu lärde jag mig nåt nytt igen så det är aldrig för sent. Klicka här för att komma in i det förra inlägget och se den bilden på tusenskönan

 

      

Timelapse Spring Awakening blooming flowers


 

Här går vi förbi Åsby Floristen som satt ut lite blommor igen både på och framför den dekorativa bänken

 

  

Dessa påskliljor lyste precis som solen gör nu. Det är behaglig värme med lite svala vindar och 12 grader varmt. 

 

 

Jag såg en ringduva stå framför en av dom sista snöhögarna som är tackt med sand och småsten

 

  

Zoomade även in en skogsduva i ett träd i närheten

 

 

Minnesbild på en ringduva jag fotade 2017. Den satt på ett träd en bit från vår balkong och bara ett tag efter att jag fotat duvan så sågade dom ner trädet. Jag har satt duvan i en ram och har den på en vägg i köket

 

Klicka här för att läsa om hela händelseförloppet då jag fotade duvan

 

 

Jag var till frisören på r & i Hårstudio Professional i dag för att klippa upp håret lite för det hade blivit så bulligt på sidorna och platt upptill. Tog inget på längden utan det gör jag nästa gång. Nu är det ju inne igen med hockeyfrilla men så  långt har jag inte gått när det gäller mitt hår..  Den perioden i livet har jag redan varit igenom på 1980-talet. Jag köpte en hårtoning hos frisören av märket Schwarzkopf. Den skall jag testa nästa gång jag tonar håret. Toningen är  7-77 medium blond copper extra. Jag blev jättenöjd med uppklippningen

 

                                                               

Clipart Library 

Jag fick hjärnsläpp hos frisören för jag glömde fota så jag har inte en enda bild men jag har ju fotat där förut. Det får bli nästa gång istället. Min man var ute i centrum några ärenden men sen kom han in på friseringen och blev bjuden på en kopp kaffe från deras kaffemaskin. Kaffet hade en god fyllig smak

 

Klicka här för att se när jag var dit 24 mars i år  


  

När vi var ute på vår promenad häromdan så susade denna snygga veteranbil förbi. Då var det rätt vindstilla så sufletten var nere.

 

I dag har jag haft fullt upp och vi fick till en promenad på 5 km men vi skall ut igen i och med att vädret är så härligt. I morgon har min man fått tid på Fysioterapin här i Hallsta för han har helt plötsligt fått besvär från höger höft och det vill inte släppa. Sen jag var där sist och blev undersökt och fick träningsprogram så har jag inte haft några besvär från mitt skadade knä. Sen gör ju våra promenader också att man blir mer stabil i kroppen. Ha en fin början på veckan mina kära besökare

 

                                                    

       

The Evolution of dance från 1920-2020


#Tusensköna #timelapse #Åsby #Ringduva #Hårstudio #hårtoning #Veteranbil #dance

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards