Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 april 2022

Av Malin wiper - 19 april 2022 10:00


 

Jag tog mig lite egentid i Västerås i lördags och då fick min man och hans bror åka iväg och uträtta några ärenden. Jag gick förbi Svartån för att se om det fanns nåt att fota där


 

På höger sida på ett plåttak satt en skogsduva och tittade ut över vattnet

 

                                                  


 

Den hasade sig lite ner och hamnade mot en kant


   

Ovanför duvan så satt en annan duva men det gick inte att se vad det var för sorts duva 

 

      

Eva Dahlgren - Mitt hjärtas fågel (Mikael Wiehe cover) från Så Mycket Bättre 2011 

 

 

Jag såg en fiskmås som satt sig på nån slags antenn


 

På stora torget dök denna Rieju motorcykel upp


 

Jag promenerade vidare och då dök detta upp som skall föreställa påskpynt i utemiljön. Det såg rätt fint ut


Här ytterligare 3 st

 

 

Det kändes som en pusselbit fattades i detta inlägg. Därför fick inlägget vila en stund och jag gick ut på ytterligare en promenad hemma i går och då låg en pusselbit helt plötsligt framför mig på gångvägen. Så den satt jag in nu och så var detta inlägg färdigpusslat..  

 

                                                       

 

Jag lyckades ändå få ihop detta inlägg med några fler pusselbitar. Jag såg denna LINCOLN COSMOPOLITAN från 1949. Den stod vid vår Ingo bensinstation och jag fick lov att fota den.

 

 

Bullig, snygg och så kul att få se lite veteranbilar igen på våra vägar

 

         

Ett klipp på en Lincoln Cosmopolitan från 1949

 

  

När jag såg denna logga i form av en hackspett så misstänkte jag att jag fotat denna bild förut. Precis som jag trodde så har jag fotat bilen förut. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2019 för att se några foton jag tagit på bilen. Klicka här för att se en hackspett på en annan bil jag fotade 2019. Scrolla ner en bit på den sidan

 

                                                       


Clipart Library 

Vår promenad i går blev 8 km och det var vi nöjda med. Jag vaknade lite sent i dag för jag vaknade några gånger på natten. Vi låg kvar i sängen tills klockan var 09.15 och vi som brukade stiga upp 07.00 Det var redan 9 grader varmt då jag nästan hade klart detta inlägg. Det är bara att ge sig av ut och promenera och ta med sig kaffe och smörgås om vi hinner för min man skall iväg och ta waranprov. Hoppas ni haft en fin påsk med bra upplevelser och god mat. Ha nu en skön tisdag.

 

#skogsduva #Eva #fiskmås #Rieju #påskpynt #pusselbit #Lincoln  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards