Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 april 2022

Av Malin wiper - 30 april 2022 17:15

 

Nu är det vår och all blomning på både träd och i rabatter håller på att slå ut. Här kommer ett nästan helt ordlöst inlägg. Jag hade inte tänkt på att det är Valborgsmässoafton i dag förrens min bloggvän Karin skrev det i en kommentar. 

 

Dom har Valborgsfirande på Skantzen här i Hallstahammar. Känner vi för detta så tar vi en promenad dit för det är ca 2 km  

 
            animated-fire-image-0420                       

 

          

Ett filmklipp från Hallstahammars kommun 2021

 

 

En bild från 30 april 2021 då hade vi fortfarande Corona så det var en lång kö på vänster sida till Systembolaget. Fast glasskiosken i centrum hade öppet och även några stolar framplockade. Den heter Ek's Gelato


  

   

Jag såg en ringduva i dag som gick omkring och åt på en gräsmatta


           

 

Åsby Floristen

                        Ha nu en skön och behaglig Valborgsmässoafton   

 

      

The Pointers Sister med Fire 


#blomning #Valborgsmässoafton #Skantzen #kommun #Ringduva #plåtbricka #Pointers

Av Malin wiper - 30 april 2022 11:30



                                           

Clipart Library
I går kollade jag på QX GalanTV 4 play och där får man underhållning som gör att man inte kan sitta stilla. Publiken dansar, klappar händerna  och sjunger med. Allt är så otvunget och talen inte milslånga utan underhållningen stod i centrum. Det är sällan man får se ett renodlat underhållningsprogram numera. Jag har tittat på galan i flera år och jag har svårt för att sitta stilla och blir väldigt uppåt och det behövs i dessa tider.Tyvärr så ser vi att hat börjar frodas igen över världen och det känns som en tillbakagång. Jag förstår inte varför man inte får vara den man föds till. Det är väl bättre att ondgöra sig över krig, svält, orättvisor mm än människor som inte gjort oss nåt illa. 

 

      

Darin med Can't Stay Away. Den låten sjöng han på galan. Jag har haft den inne förut men inte i denna version

 

                                              

 

Klicka här för att se när jag skrev om Prideparaden Qom ut i Jönköping 2016. Klicka här för att se när jag skrev om Prideparaden 2014. Klicka här för att se när jag skrev om paraden 2013

 

                      

Efter prideparaden 2016 så tog vi varsin pridebakelse på Malmborgs Lilla i Jönköping. Det var ett stamfik som inte finns i samma regi längre. Dessa bakelser var ljuvligt goda

 

                                                    

Pridemugg från Giftoyo

  

I och med detta med QX galan så passar det bra att tipsa om denna Kalla Fakta Dokumentär Syndarna Gay och pingstvän på TV 4 play. Jag blir inte förvånad när jag ser hur det går till i en del församlingar och jag har ju sen förut sett dokumentären om Knutby och Jehovas Vittnen. Det var inte länge sen det var en stor skandal i Jehovas Vittnen men allt verkar glömmas trots att det är barn vi talar om. Hur kunde allt detta ske utan att samhället hade nån insyn och stoppade eländet

 

Handlingen:

 

Kyrkans budskap bidrog till att de i flera år led av psykisk ohälsa och försökte ignorera sin sexuella läggning. Dessutom måste man vara oskuld tills man gift sig. Man har ett liv och det måste man få utforma själv

 

Klicka här för att komma in på Svt Play där Uppdrag granskning visar "Ärren från Jehovas".

 

       

Hallsta Pride 2018. Vi var där och jag filmade lite. År 2019 blev det ingen pride i Hallstahammar och sen kom Corona så vi får se framtiden an 

 

                Nu har jag bara att önska er en kärleksfull och fredlig helg

 

#QX #Syndarna #pingstvän #Uppdrag  #Hallsta

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards