Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 april 2022

Parasoller, Fiskmås, vår historia, blommor, motorcykel, bakelse och Lou Bega

Av Malin wiper - 24 april 2022 14:15


 

Hej på er!. Nu börjar det komma upp lite parasoller på balkongerna. Fast i dag har vi bara 6 grader varmt och rätt blåsigt. Själva har vi nu nästan bestämt oss för att avstå våra balkonglådor i sommar och bara ha dom tre vita porslinskrukorna på väggen på balkongen. Det på grund av att vi ändå inte kan sitta där så ofta i och med att folk hänger ut tvätt fulla med Comfort sköljmedel. Jag är ju känslig mot kemikalier och vissa parfymer. Vi hade tre år då vi kunde sitta när vi så ville på balkongen men numera så funkar det inte. Ingen idé att kosta på nåt utan vi åker eller går ut när vi vill sitta ute och mysa

 

                                                       

Clipart Library  

  

Så här ser krukorna ut som vi brukar ha på balkongväggen. Vi har två stora och en lite mindre och dom brukar vi för det mesta ha pelaroner i. Vi köpte krukorna hos Åsby Floristen sommaren 2017 som var vår första sommar här i Hallstahammar

 

 

Vi promenerade till centrum i förmiddags för att handla lite och då såg jag en fiskmås som stod på en skåpbil och spanade

 

 

Människan förstör så mycket och ställer till det så det känns som man dras till djurvärlden. I och med att jag fotar så mycket så njuter jag av att se en fågel komma flygande med sina vackra vingar och dom liksom seglar sig fram. Ser man sig omkring ordentligt så får man många upplevelser som man annars missar

 

  

Sen vände den sig om mot mig men jag fick zooma rätt mycket för att få några bilder


       

Vår historia berättad på endast 1 minut


 

En av krukorna som står på rad framför Hammartorget.

 

 

En av blomsorterna i krukorna ser ut så här. Jag är så dålig på blommor så är det nån som vet vad detta är för sort?

 

 

Så här såg krukorna och blommorna ut på Hammartorget 2021. Fast detta fotade jag i juli 2021 så dom hade slagit ut ordentligt. Nu har dom tydligen bytt ut krukorna eller så har dom lite olika varje vår och sommar 

   

När vi sen gick hem så såg jag denna mäktiga Yamaha motorcykel 


 

I går hade Hallsta Café & Restaurang tagit ut bord och stolar på uteserveringen. Vi satt oss utanför och njöt av en bakelse i glasskål. Den var jättegod och inte för söt. Min man valde att få lite  chokladsås ovanpå

 

 

Detta är en annan bakelse som min man testat och den var tydligen jättegod. Choklad var huvudingrediensen

 

  

Jag tog den utan chokladsås

 

 

Sen började det komma mörka moln och jag kände att det nog skulle bli regn så vi skyndade oss hemåt. Här går vi på en gångväg upp till vårt hus som är på mitten av bilden och det sista huset i området. Om det inte blåser och regnar efter lunchen så går jag ut en promenad men min man följer inte med. Mr T har fått ont i en höft helt plötsligt och det kan ju bero på att han har nya skor för det hände mig förra året när jag köpte ett par nya sneakers. Jag bytte då skor tillfälligt och fortsatte att gå och sen kunde jag börja så smått med dom nya och nu känns det hur bra som helst. Det händer inte så mycket här men vi har några roliga saker framför oss men det är ingen idé att skriva om detta i förväg i och med att man inte vet vad som händer. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot.

 

                                  Hjärtlig hälsning från Malin

 

          

Mambo no 5 - Social dance Boogie (Lou Bega cover). Det är en låt från 1999

 

Jag tycker att Let´s Dance har blivit lite mer underhållande denna säsong. Så jag kan titta på det live och inte vänta som förut och zappa bort det jag inte gillar. Denna gång hade dom 1990-tals tema 

 

 

Clipart Library

 


#parasoller #Fiskmås #historia #krukorna #Hammartorget #Yamaha #Hallsta #bakelse #moln #Mambo 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

24 april 2022 18:50

Det är en tusensköna eller bellis på bilden där du undrar vad blomman heter. Den finns i olika varianter.
Aprilväderlek har ni och det är ju april. Många fina bilder igen av fåglarna ! Tack för dem och ha en god fortsättning på kvällen!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

25 april 2022 07:44

Tack snälla du för att du talade om detta för mig. Jag är usel på blomsorter. Kul att du gillade fågelbilderna. Vi har verkligen aprilväder igen men nu skiner solen i alla fall

Ha en jättefin början på veckan
kram

 
Ingen bild

Gunilla

25 april 2022 10:37

En kall morgon är det, men bättre fram på dagen skall det bli.
Så vackert det är med blommor i alla färger och så vackert dom får ihop det i sina planteringar och krukor. Är inte så bra på det men det men gör så gott jag kan.
Så sugen jag blir på alla era goda bakelser. Motorcykeln var allt jättefin.
Ha en bra början på veckan och må så gott!
Kram!

Malin wiper

25 april 2022 10:57

Redan nu har det blivit varmare. Jag är inte bra på att fixa med blommor utan gör det så enkelt som möjligt. Ja du det är svårt att motstå goda bakelser ;)

Härligt att se dig och jag hoppas allt är väl med dig och din familj

Ha en jätteskön början på veckan själv
kram

 
Pisan

Pisan

25 april 2022 10:49

Här har man också ställt ut blomsterkrukor i centrum, jättefint. Och i många rondeller blommar det så fint både från krukor eller lökar som man planterat. Men guuud så smarriga bakelserna ser ut! Blir ju jättesugen. Syndade med lite glass i lördags, det får räcka med det för ett tag nu. Idag skiner solen här igen och jag skall strax ut på min balkong. Där har jag inte planterat något än, jag har ljungen kvar :-D Men när jag går och handlar nästa gång skall jag köpa något vårigt. Ha en fin början på veckan! Kram till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 april 2022 11:00

Det låter toppen för då vet man att våren har kommit. Ja du man har svårt att avstå det goda men vi äter inte bakelse så ofta utan mest smörgåsar. Glass är inte dumt att synda med heller ;) det sägs att man kan äta allt men inte alltid


Det verkar så mysigt på din balkong och jag gissar att du har morgonsol. Vi har inte heller köpt några blommor än för april har ju aprilväder så det slår om hela tiden

Ha en fin början på veckan själv goa du
kram

 
Ingen bild

Inger Rozén

27 april 2022 09:58

Hej!
Jag hoppas att du mår bra.Fina bilder som alltid.Den blomman hade jag i Tumba.En sorts dalia.Kram,Inger

Malin wiper

27 april 2022 15:36

Jag har fått mer besvär med pollen i vår. Mår väl inte på topp precis. Hoppas allt är bra med dig

Kul att du gillar bilderna och tack för att du talade om sorten på blomma

Ha en fin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards