Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 juni 2022

Av Malin wiper - 9 juni 2022 18:45

   

Vi tog med oss fika ut på vår promenad i förmiddags och till slut såg vi en lekpark som låg väldigt idylliskt och där fannst det två runda bord och 4 stolar runtom och dom gick att svänga runt med. Går man vidare så kommer man in på en promenadstig och den skall vi testa att gå nån gång.


  

Vi var ensamma i parken just då men vi har fått förbi den förut och då har det varit full rulle. Man ser gungorna bakom mig och bakom gungorna. Sen har dom lite mer saker att roa sig med i parken


 

Vi gick förbi ett hus där jag uppmärksammade denna trapp ner till en dörr. Jag gillade att det såg lite annorlunda ut med stången som stack upp


 

Detta var lite spännande också, en trapp upp till en dörr som inte fanns längre


 

Kul att få se lite gamla skjul också

 

 

En utsmyckning i form av en vacker påfågel

 

      

Ett vackert klipp på en påfågel


 

Vi promenerade även förbi vår stora parkoas. Där satt vi oss en stund och slappnade av till fontänljudet som är lugnande. Numera så somnar jag till regnljud eller forsande vatten. Det finns hur många klipp som helst om detta på Youtube. Klicka här för att se ett av dom och det funkar faktiskt för jag somnar rätt snabbt när jag har detta i bakgrunden. Sen finns dom med kraftigt regn och åska men då får man ha på lägre volym. Klicka här för ett klipp med kraftigare regnljud och åska. Det finns hur mycket som helst av detta på Youtube


  

   

På en gräsmatta inte långt från parkoasen gick två ringduvor omkring och åt


 

En ena tittade upp lite nyfiket och jag är lite faschinerad av just duvor. Dom har en sån härlig blick och ser så kompakta ut.


 

En prästkrage som fått finbesök


Vår promenad på förmiddagen  blev 4 km. Sen pratade jag  i telefon med min väninna Lena som bor i Göteborg. Hon var en av mina bloggbesökare men sen gav hon sig till känna och sen dess har vi varit väninnor. Vi har aldrig träffats men pratar minst en gång/vecka i telefon. Vi skulle ha åkt neröver en sommar men sen kom corona och ställde till det 

 

        

Avslutar lite lugnt och soft med Norah Jones och låten Don't know why. Ha nu en skön fredagskväll

 

                                    


Clipart Library 


#promenerade #lekpark #trapp #påfågel #parkoas #regnljud #ringduvor #prästkrage #Norah

Av Malin wiper - 9 juni 2022 10:00


  

Sist vi var ner till Västerås hamn så såg vi detta sorgliga slut på ett toppenställe. Carlsson på Kajen hette stället som var ett café och även en nöjesplats. När dom stängde så öppnade La Petite där men då kom ju corona så det försvann sen och nu ser det så här tråkigt ut. Man har utsikt över Mälaren och alla båtar som man kan åka med på kryssning. Det saknas ställen dit alla har råd att gå och det även bjuds på musik och det fanns detta och Lövudden förut men båda är nu borta

 

                                                 

Clipart Library 

Klicka här för att se när vi var dit och såg världsartisten Linda Gayle Lewis. Hon är syster till Jerry Lee Lewis. Det var en upplevelse jag sent skall glömma. 

 

 

En bild på Linda Gayle Lewis då hon satt vid sitt elpiano. Det var 2017 som vi upplevde detta minnesvärda. Klicka här för att komma in på ytterligare ett inlägg från konserten

 

       

Linda Gail Lewis med Rockin my life away 

 

 

Jag träffade Linda före föreställningen och då fick jag denna autograf


  

Markisen sitter kvar där det står Carlsson på kajen. Göran Carlsson som drev stället driver även Officers Mäss. Klicka på länken så får ni se hur många artister som kommer till den restaurangen i sommar. Tyvärr är det lite för dyrt för vår plånbok för maten kostar en del också. Klicka här för att komma in på deras facebook

 

Klicka här för att se vilken häftig gammal veteranbil jag såg utanför Carlsson på kajen i juni 2017

 

       

Här ser ni Björn Carlsson som drev Carlsson på kajen med den äran. Han är även musiker så han är med och spelar på en del konserter dom hade


 

I dag blickar vi ut på en dag som blir både solig och ca 20 grader varmt. Glasögonen ovan är ett par jag sparat för dom hade en fin böjd stålram upptill. Vet inte när jag hade dessa glasögon. Jag håller på att rensa och då måste jag bestämma om jag skall ha kvar dom eller inte. Jag har sparat några till också men jag tror jag lämnar in dom till en optiker för dom tar emot använda glasögon som går till fattiga länder och även till folk som inte har råd att skaffa glasögon. Det känns botten att alla inte kan få leva ett värdigt liv och kunna skaffa det som behövs för ett drägligt liv. Alla borde få ha det bra den tid man lever här på jorden. Det är en repris på vad jag skrivit förut om detta med orättvisor mm

 

                                         

City Optik 

Det ser ut som vi kan ta med oss fika ut på vår promenad i dag. Vi kom tyvärr upp lite sent men nu skall vi göra oss iordning så vi kommer iväg. Hoppas ni har en fin torsdag att se fram emot. Sköt om er och ha det så bra

 

      

Mary J. Blige och U2 med One

 

#Carlsson #Linda #autograf #Offcers #glasögonen #Mary

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards