Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 juni 2022

Carlsson på kajen, Linda Gail Lewis, glasögon och Mary J. Blige och U2

Av Malin wiper - 9 juni 2022 10:00


  

Sist vi var ner till Västerås hamn så såg vi detta sorgliga slut på ett toppenställe. Carlsson på Kajen hette stället som var ett café och även en nöjesplats. När dom stängde så öppnade La Petite där men då kom ju corona så det försvann sen och nu ser det så här tråkigt ut. Man har utsikt över Mälaren och alla båtar som man kan åka med på kryssning. Det saknas ställen dit alla har råd att gå och det även bjuds på musik och det fanns detta och Lövudden förut men båda är nu borta

 

                                                 

Clipart Library 

Klicka här för att se när vi var dit och såg världsartisten Linda Gayle Lewis. Hon är syster till Jerry Lee Lewis. Det var en upplevelse jag sent skall glömma. 

 

 

En bild på Linda Gayle Lewis då hon satt vid sitt elpiano. Det var 2017 som vi upplevde detta minnesvärda. Klicka här för att komma in på ytterligare ett inlägg från konserten

 

       

Linda Gail Lewis med Rockin my life away 

 

 

Jag träffade Linda före föreställningen och då fick jag denna autograf


  

Markisen sitter kvar där det står Carlsson på kajen. Göran Carlsson som drev stället driver även Officers Mäss. Klicka på länken så får ni se hur många artister som kommer till den restaurangen i sommar. Tyvärr är det lite för dyrt för vår plånbok för maten kostar en del också. Klicka här för att komma in på deras facebook

 

Klicka här för att se vilken häftig gammal veteranbil jag såg utanför Carlsson på kajen i juni 2017

 

       

Här ser ni Björn Carlsson som drev Carlsson på kajen med den äran. Han är även musiker så han är med och spelar på en del konserter dom hade


 

I dag blickar vi ut på en dag som blir både solig och ca 20 grader varmt. Glasögonen ovan är ett par jag sparat för dom hade en fin böjd stålram upptill. Vet inte när jag hade dessa glasögon. Jag håller på att rensa och då måste jag bestämma om jag skall ha kvar dom eller inte. Jag har sparat några till också men jag tror jag lämnar in dom till en optiker för dom tar emot använda glasögon som går till fattiga länder och även till folk som inte har råd att skaffa glasögon. Det känns botten att alla inte kan få leva ett värdigt liv och kunna skaffa det som behövs för ett drägligt liv. Alla borde få ha det bra den tid man lever här på jorden. Det är en repris på vad jag skrivit förut om detta med orättvisor mm

 

                                         

City Optik 

Det ser ut som vi kan ta med oss fika ut på vår promenad i dag. Vi kom tyvärr upp lite sent men nu skall vi göra oss iordning så vi kommer iväg. Hoppas ni har en fin torsdag att se fram emot. Sköt om er och ha det så bra

 

      

Mary J. Blige och U2 med One

 

#Carlsson #Linda #autograf #Offcers #glasögonen #Mary

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

9 juni 2022 10:48

Det är alltid väldigt tråkigt när man ser hur någonting förfaller. I all synnerhet om det har varit något riktigt bra tidigare. Hoppas att det kommer en glad entreprenör dit och öppnar upp stället på nytt.
Vi bor grannar med ett par från Linköping, som har flyttat hit helt och hållet och de har farit runt omkring i världen och prövat in glasögon åt folk i bl.a Afrika och i Sydamerika, på frivillig basis. Det är så viktigt att kunna se och de har berättat så många fina historier om hur livet förändrades för många av dem som fick glasögon.
Dina gamla ser bra ut, snygga. Kände spontant att jag skulle vilja måla om dem och använda dem. :) Bra att du förmedlar dem vidare och inte bara kastar iväg dem. Någon annan får glädje av dem, stor glädje.
Ha en fin dag!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

9 juni 2022 13:09

Det var verkligen sorgligt för det var ett toppenställe och många veteranbilar samlades där också när det var underhållning. Jag hoppas också det kommer nån ny som öppnar men då vill man ha lite kvällsunderhållning utomhus

Det var bra gjort av detta par att arbeta frivilligt med sånt. Det är verkligen viktigt att kunna se ordentligt. Det känner jag själv nu då jag får gå omkring med fel glasögon i flera månader innan operation. Förstår att dom som fick glasögon blev överlyckliga och man ser verkligen skillnaden

Dom glasögonen var rätt dyra och jag har ett synfel som gör att jag förut har haft svårt för att få billiga glasögon som har tunna glas utan att få betala skjortan. Nu är det mycket bättre. Både min mans och mina går nu till välgörenhet och det känns bra

Ha en fin dag Karin och tack för alla dina härliga kommentarer.

Kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

9 juni 2022 11:10

Det är tråkigt när bra ställen inte kan fortsätta.Inte billigt att äta ute så dubbelt tråkigt då man inte kan, för att det blir.
dyrare.
Våra glasögon gör väldigt stor nytta i fattiga länder, tänk att inte kunnat se i hela livet, och så får dom glasögon och kan se och arbeta med att sy kanske,läsa när dom ser vad de gör.Att lämna in de gamla det är bra. Har gjort det.
En bra torsdag önskar jag tillbaka!
Kram!

Malin wiper

9 juni 2022 13:13

Håller med dig för där fick man fantastisk underhållning och man kunde välja om man ville äta eller bara fika. Efter underhållningen så fick man ge en slant i en hatt och välja själv efter sin plånbok.

Vi ser nu att det blivit dyrare både på café och Restaurang så vi ta med oss fika ut själva mycket mer nu.

Dom gör verkligen nytta och skillnad i dessa länder. Det är som du säger så viktigt att kunna se ordentligt för att få ett värdigt liv. Jag känner själv när jag nu går med för svaga glasögon på grund av väntan på operation. Skriver fel hela tiden så jag får rätta mig själv eller att min man kollar igenom. Har fått förstorat upp också. Det gör att man får ont i huvudet också

Vad bra att du också lämnat in glasögon.

Ha en bra torsdag själv Gunilla
Tack för dina härliga kommentarer
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards