Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 juni 2022

Hallstahems Elbilspool upphör, Rem och Elton John

Av Malin wiper - 1 juni 2022 18:15

 

Nu har det hänt det jag misstänkt en längre tid. Elbilspoolen hos Hallstahem upphör 30 september i år. Vi är dom som hyrt bilen mest men det måste ju finnas fler som hyr för att det skall gå ihop men det har varit dåligt med det tyvärr. Vi har  inte råd att köpa bil i och med att dom två förra tog kål på vår buffert. Hade vi inte haft även dessa utgifter med glasögon, ny mobil till maken, tandläkare, sjuktaxi och vårdavgifter och lite till så hade vi kunnat köpa en liten bil men som det är nu så går det inte. Dom skriver ju att man kan fortsätta att hyra från Move About men då måste man åka buss 2 mil för att hämta bilen i Västerås men vi såg nu att det endast kostar 110 kr/dygn med buss så min man kan ju åka buss och hämta bilen men det blir ändå lite omständigare. Vi har verkligen gillat denna bil som fört oss ut på äventyr och jag har inte fått några besvär med ryggen då jag suttit i bilen.

 

                                          

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 9 oktober 2019 då man fick provköra elbilen innan den hyrdes ut

 

       

R.E.M med Everybody hurts. Den passar verkligen in här. Nu är jag lite melodramatisk

 

                                              

Clipart Library 

 

Här hade vi elbilen 21 oktober 2019. Då var min son hos oss. Klicka här för att se när dom introducerade elbilen i ett klipp

 

 

Bilen är en Nissan Leaf. Det är märkligt ändå för min man blev intervjuad ang bilpoolen i flera tidningar men det hjälpte tydligen inte. Vilken förmån som inte togs tillvara. Vi kommer ändå att fortsätta hyra bilen fram till 30 september då det tar slut. Synd att det inte går att få en lägenhet i Enköping så vi kommer närmare min son för då hade man sluppit åka dessa 6 mil. Jag är ju även doftöverkänslig så jag blev dålig av den tiden vi åkte buss. Det luktar ofta starkt av sköljmedel och parfymer och det har blivit värre med åren. 

 

Klicka här för att se en av alla upplevelser vi haft på grund av elbilen. Klicka här för att se vad som hände med våra två sista bilar

 

   

Det har varit så bekvämt och bra att vara med i elbilspoolen och kundtjänst har fungerat perfekt med trevliga personer att prata med om nåt händer eller om man har frågor att ställa. Det var för bra för att vara sant och jag kommer att känna mig instängd. Elbilspoolen har funnits här sen i oktober 2019 och dom har verkligen varit före sin tid som tagit in en elbil till Hallstahems hyresgäster så det har varit fantastiskt bra

 

Tusen tack till Hallstahem för att vi har fått varit Poolare sen starten. 

 

                                 

      

Elton John med Sad songs. Den passar bra nu för jag är så ledsen. Tack och lov så kom solen fram och skuggan försvann lite och då hoppas jag att allt skall ordna sig till slut. Ha nu en fortsatt fin dag mina kära besökare. Tack för att ni tittar in till mig  

 

                                

thorberg

 

#Elbilspoolen #Hallstahem #Move #R.E.M #Elton

 
 
Ingen bild

Gunilla

1 juni 2022 20:59

Blev riktigt ledsen för er skull att bilpoolen skall dras in.
Har märkt att du/ni livar upp er med en biltur och se sig om och att åka till sonen och svågern. Riktigt trist besked det var för er och förstår att du blir ledsen.
Lampan du har som lyser upp, är riktigt bra.Bra att ha och slippa snubbla runt på natten kanske.
Ha det nu så gott trots allt!
Kram!

Malin wiper

2 juni 2022 08:58

Tack snälla du för din omtanke. Jag är lite dramatisk men bilpoolen har verkligen betytt mycket när vi inte kan ha bil. Nu skall vi njuta tills 30 september och sen får vi hyra i Västerås men inte så ofta som nu. Kanske en helg i månaden och då uppleva massor.

Lampan funkar bra i och med att jag inte kan ligga i mörker men jag har aldrig hittills behövt gå upp på natten. Det är tydligen ovanligt i min ålder ;)

Hoppas allt är väl med dig och din familj. Ha nu en så bra dag som möjligt
Kramar från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

2 juni 2022 11:27

Nu får ni suga på "karamellen " i fyra månader till och njuta av era bilutflykter. Det borde ju vara mera självklart för flera än er att hyra bil.
Bra dock att ni kan fortsätta hyra bil fastän lite längre bortifrån.
Ha en fin dag !
Kramar

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

2 juni 2022 15:12

Det skall vi verkligen göra den tid som är kvar. Vi fortsätter men det blir inte lika ofta då i och med bussresor. Vi får se hur det blir längre fram

Ha en jättefin torsdag Karin
kram

 
Pisan

Pisan

2 juni 2022 12:19

Nä, vad tråkigt! Ni har inte funderat på att leasa bil? Det gör min Emma och hon tycker det är jättebra, är det nåt med bilen så kostar det oftast inte henne något. Kolla upp det.
Önskar er en fin torsdag! Kramisar! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 juni 2022 15:17

Vi har kollat på detta med leasing men då måste man binda sig en längre tid och det är mycket dyrare än vi haft med elbilspoolen. Vi har ju inte full pension i och med att vi blev sjuka tidigare båda två. Att liesa en Nissan kostar 2900/månad och då ingår vinterdäck men inte försäkring. Toppen att hon kan leasa för det är ju en bra sak

Ha nu en härlig torsdag vännen
kram

 
Veiken

Veiken

2 juni 2022 13:36

Oh så vansinnigt tråkigt att dom drar in bilpoolen. Jag trodde att det var något som blir allt mer populärt. Det måste väl finnas någon bilpool ni kan gå med i som inte ligger så långt borta.
Kan det finnas fler personer som inte tillhör Hallstahem som kan få gå med och öka kundunderlaget.
Ta hand om er. Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

2 juni 2022 15:19

Det är verkligen jättetråkigt och som du säger så är ju bilpooler det senaste och det skall man ta vara på. Samma bilpool finns i Västerås men då blir det 2 mil att hämta den och sen är det mycket mer uthyrt där. Man får ha en lång framförhållning

Alla bostadsbolag i Hallstahammar fick vara med i poolen men dom som inte bor i Hallstahem fick betala en avgift men den var inte stor. Ändå funkade det inte

Ta hand om dig du också och ha en fin torsdag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 16 maj 08:15

    I går promenerade vi bort till ICA Ettan som ligger 1,1 km från oss. När vi gick där på trottoaren så hörde jag nåt som prasslade bredvid mig och det visade sig vara en kråka. Den var jättenära mig så den blev jätterädd och flög iväg så snab...

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards