Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 maj 2021

Mopedbilen, en fika utomhus och The Black Mamba

Av Malin wiper - 21 maj 2021 08:45


 

Nu känns det som ordningen är återställd för vår vän med mopedbilen är tillbaka vid vårt stamcafé i Hallsta. 


 

Här ser ni honom på väg in till Cafét. Han är så vänlig och snäll och jag har ju även fått provköra hans mopedbil. Det var en rolig upplevelse

 

         

Minicars 

 

Malin was here. En dag i min ensamhet satt jag mig på uteplatsen hos Hallsta Café & Restaurang. Detta är ett ställe som Mr T och jag suttit ofta på under dom åren Cafét funnits. Man har en utsikt över centrum och det är ett trädäck så man sitter lite högt. Jag drack en cappuccino med en underbart god blåbärsmuffins till. 

 

                           


                      Glas & Porslin

 

Några blommor vid en husvägg lyste upp när jag promenerade förbi


 

Gula tulpaner lyste upp mot en husvägg i vårt bostadsområde. Nån hyresgäst måste ha fixat detta själv och det överraskar positivt


 

Vilken härlig syn en snygg stor matta hängde på en piskställning i området.

 

                         


                                Rotting

 

Nu börjar parasoller komma upp på balkongerna. Konstigt nog så har jag ingen lust att pynta balkongen i år. Min man känner likadant men vi hinner ändra oss. Luften har gått ur oss lite och vi undrar vad det är för mening i och med inga gäster och man vet inte när allt öppnar upp. Vissa får spela fotboll och även träffas i grupper men många av oss andra skall helst stänga in oss så det finns ingen rim och reson i allt man ser och hör


 

Den här balkongen satt lite lustigt till men fint var det och dom har fått upp blomlådor. Det lyste så fint när man tittade upp

 

   

Avslutar med en minnesbild från 2019 då vi satt utanför Åsby Kött & Vilt. Vi hade köpt en flaska med dricka så vi vilade oss en stund. Min man åkte iväg tidigt till Onkologen så han blir inte borta så länge i dag. Vädret är lite upp och men nu kom solen fram och vi har lite varmare. Jag har lite mer att skriva om Stilmark men det får bli i ett annat inlägg. Hoppas ni har en fin fredag och helg att se fram emot. Sköt om er

 

 

                                         

 

        

The Black Mamba med Love Is on my side. Det är en låt som gått vidare i årets Melodifestival och den är lite annorlunda och inte så skrikig som alla andra låtar. Han har en häftig röst och har full kontroll över den. Jag kollade inte i går utan jag zappade efterråt för att se om det fanns nån lyssningsbar låt och då dök denna upp. Den känns lite retro

 

#Mopedbilen #Blåbärsmuffins #Husvägg #Tulpaner #Matta #Parasoller #Black

 
 
Hebbe

Hebbe

21 maj 2021 09:03

Morsning,halvmulet här,kommer nog att vara så hela dagen +12,4 just nu..Blir en sväng till Eskön på em.Kollade inte på mellon igår.Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

21 maj 2021 11:59

Det hade vi förut också men nu är det mycket varmare och solen skiner. Vi har också ca 12 grader

Jag kollade inte heller för det blev för många intryck med ljud och ljus. Upptäckte ändå denna man som som sjöng lite annorlunda

Ha en fin dag själv
kram

 
Ingen bild

Gunilla

21 maj 2021 12:09

Visst blir man glad när någon man brukar se dyker upp och finns kvar särskilt när det är en trevlig person.
Det blommar och växer,vilken livskraft det är i allt.
Såg inte Melodifestivalslåtarna får ont i ögonen av allt ljus.
Fina damkläder har Stilmark gillar mode inte för att jag är så moderätt klädd men kul ändå.
Nu får önska en fin helg och pingst och allt!
Varm kram!



Malin wiper

21 maj 2021 12:45

Det är verkligen glädjande. Som du säger så blommar det för fullt nu och man blir glad och uppåt. Jag såg inte heller Melodifestivalen utan tittade på laptopen efter den hade sänts bara för att zappa. Då hittade jag en enda låt som jag gillade förutom Tusse.

Jag klarar inte heller av all ljusshow och skrik och får också som dig ont i ögonen. Stilmark har verklige fina kläder och allt är stilfullt utplacerat så man hittar lätt.

Jag är inte heller moderiktig utan köper det som passar mig och jag gillar. Den blommiga blusen blev en favorit och jag passade bra i den. Känner mig lite 1970-talet ;)

Ha en fin helg själv och Pingst. Visste inte att det var Pingst ;) hänger inte alltid med i svängarna

Varm kram tillbaka

 
Ingen bild

Gunilla

21 maj 2021 13:38

Visste inte heller att det var Pingst förrän apoteksdamen på apoteket önskade trevlig Pingst.Sedan dom tog bort annandagen
så har den förlorat som en helg.Det var annat när man jobbade då höll man reda på de lediga dagarna.
Kram igen!

Malin wiper

21 maj 2021 14:19

Det är precis som du säger att man höll reda på helger och helgdagar när man arbetade. Allt förändras och det är bara att hänga med ;)

kram från Malin

 
Hebbe

Hebbe

21 maj 2021 13:43

Ja det var lite sorgligt att örnparets båda ungar dog.Föräldrarna har inte varit tillbaka sen dom lämnade boet 13 maj..Nu har jag sett två unga havsörnar som har varit i boet ett par dagar,är kanske ungar som är födda där tidigare..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

21 maj 2021 14:17

Det är verkligen sorgligt. Bra att det kommer lite nya fåglar dig. Vi har fiskmåsar som häckar varje år på ett parkeringshus plåttak hos oss.

Ha en fin fredag
kram

 
Hebbe

Hebbe

21 maj 2021 13:54

Jag känner några Conny,hade en i mitt rostarteam på Gevaliarosteriet i Gävle..Konstantin då går tanken till Grekland..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

21 maj 2021 14:18

Nu blev jag nostalgisk. Har ju bott i Gävle i 5 år och känner till rosteriet. Ja du det är ett grekiskt namn.

Ha det bra

 
Göran

Göran

21 maj 2021 20:28

Ja, när slutade Sverige att piska mattor? Där jag bor fanns en piskställning som snöröjningen förvandlat till en abstrakt metallskulptur men ifjol plockade de bort den. Har dock inte sett någon annan än mig själv använda den innan påkörningen heller. Den togs bort och ersattes inte. 1976 jan.-maj bodde jag i en etta med kokskåp i suterängvåningen i ett lägenhetshus på Skönsmon i Sundsvall. Piskställning och lekpark precis utanför mitt enda fönster så hade jag jobbat natt mot fredag var det hopplöst att få sova för flera hemmafruar i huset hade alltid städdag då och piskade mattor. Nu vet jag inte när jag senast såg någon göra det...

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 maj 2021 21:08

Det undrar jag också ;) fast här ser man massor av piskställningar och många tycks använda dom. Fick mig ett gott skratt när du nämnde abstrakt metallskulptur när piskställningen blev påkörd ;)

Jag har inte piskat mattor på många år och det är synd egentligen. Då bodde du i Skönsmon ett år efter att jag flyttade till Göteborg från Sundsvall.

Nu är det inte många som är hemmafruar inte ens min mamma var hemmafru men piskade mattor gjorde både mamma och pappa. Då förstår jag att du blev störd när du kom hem och skulle sova

Det är så lungnt på dom flesta gårdar numera.

Ha en skön kväll
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards