Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Saltå Kvarn!

Av Malin wiper - 21 maj 2012 08:30


   


Nu är vi hemma igen från Enköping där vi hälsat på min son. Vi åkte i torsdags och var hemma i går kväll. Vi har har hunnit med massor och haft jättekul. Vi åkte över Jönköping, Mjölby, Linköping, Norrköping, Nyköping, Södertälje och Strängnäs.  Vi var jättetrötta när vi kom hem i går eftersom vi inte vilat nåt utan varit ute mest hela tiden med min son och upplevt saker. Jag har så mycket att skriva om så det kommer att ta flera dagar att få in allt.  Vi råkade in i nåt dramatiskt också som vi inte var beredda på.


 


 


Vi åkte förbi många vackra rapsfält  

 

 


Här ser man att vi hamnat utanför Linköping  

 


Vi stannade för att fika på Saltå kvarns Café och butik som ligger i Järna. Det är jättefint och idylliskt där med vatten i närheten och fin natur


 


Klicka här för att komma in på Saltå Kvarns hemsida

 


Här går man in till butiken och på övervåningen finns ett fint Café där man både kan sitta ute och inne


    

 

 


              

   


Dom säljer sina egna varor och det finns hur mycket som helst och dom håller hög kvalitet.


 

 


Vi handlade även lite där och jag fick fota denna tjej som stod i kassan



Vi köpte bl.a detta paket med "Sesamfrö" När min man var uppe och hälsade på sin mamma och övrriga släkt så skulle han baka en päronkaka men ströbrödet var slut men hans mamma hade ett sånt här paket hemma. Han använde det istället för ströbröd till formen och det visade sig gå hur bra som helst och det blev hur gott som helst och lite annorlunda, gillar man dessutom sesamfrön så är det perfekt. 

 

 

 


Här är vi uppe på Cafét och tog varsin smörgås och kaffe. Brödet var jättegott


 

 

     

   


Vi satt ute på verandan och jag såg en tjej som hade en balansakt över ån på en smal trädgren

 

   


Framför Cafét fanns denna lilla bro som man kunde gå över och kolla på andra sidan där det var naturskönt och vackert

 


Denna lilla bro fanns mellan parkeringen och vägen innan Cafét och det står på en skylt på sidan: Beträdes på egen risk.


          

 

    


 

Ett runt fint hus på sidan av Café och butiksbyggnaden


Tack för era kommentarer som väntade på mig här. Ha en fin dag


Fortsättning följer................... 


       


dividers
click to get More Dividers Graphics

 
 
Sanna

Sanna

21 maj 2012 10:21

Det låter som om ni fått vara med om något otäckt, usch! Hoppas dock inte det är otäckt. Det känns alltid kul när man känner igen sig när man ser en bild, bilden över vättern är underbar, den känns hemma, lite tragiskt då det är en stor motorväg men ändå :)
Det verkar iaf som om ni hade det fint hos din son vilket jag är glad för.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

21 maj 2012 12:08

Det inlägget kommer in 14.00 Ja du det är vackert att åka där och som du säger synd att det är motorväg just där.

Vi har hunnit med så otroligt mycket på nästan fyra dagar

Ha en härlig måndag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards