Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Ritz Konditori!

Av Malin wiper - 21 maj 2011 07:40

  

Vi var ner på Ritz i går igen och fikade...   Vi var inte i nån bra form i går heller efter allt med ev flyttning. Jag känner mig overklig och lite sorgsen eftersom jag hade tänkt bo i detta hus resten av livet. Jag har flyttat så många gånger så för mig känns det extra jobbigt.  

    

Dom hade fått en ny variant av bakelse med mousse av choklad och punsch. Klicka här för att läsa om punsch. Det var år och dag sen jag smakade punsch som inte är min favorit.

 

En ny tårta som jag inte sett hos Ritz förut


  

Dom hade räksmörgåsar (storlek mindre). Den var helt lagomt stor och jättegod och fräsch


  

Min man tog en hälsosmörgås med nån slags röd grodd på toppen. Brödet var Gi och den var supergod enligt honom. Det sjöd av liv i samhället och det var fullt med folk på uteserveringen. Torghandeln var igång och ett myller av folk på torget. Det känns så levande i samhället och folk verkar må bättre än på många andra ställen. Enligt tidningen Metro så är folk gladast och lyckligas i Vaggeryd ...  Det var min son som hade läst om detta.


  


  I förrgår hade dom såna här smaskiga päronbakelser....  

 


 Hoppas ni får en fin dag med sol och annan njutning...       Redan nu är det 14 grader ute och sol. Om vi är pigga efter frukost så åker vi till min mamma, syster och svåger en tur. Naturligtvis så gör vi en mellanlandning i härliga Borås också.



Ha en underbar lördag och sköt om er....  

 
 
skrivmoster

skrivmoster

21 maj 2011 08:38

Hoppas att ni också får en fin lördag och att ni vilar både kropp och själ från ert beslut. Det är en milstolpe i livet och det tar nog på hela människan... Jag har också flyttat mycket. Jag hoppas och tror att ni får huset sålt och en lugnare tillvaro på flera sätt. Vår tid kommer också... Det är livets gång.
Kramar!!

http://bkoggplatsen.se

Malin wiper

21 maj 2011 09:03

Vi åker om en stund till mamma och vädret är som sagt toppenfint. Jag är lite less på att flytta och nån gång får man nog. Jag hoppas också att huset blir sålt så fort som möjligt. Ja du man är inne i tredje akten nu så det gäller att ta tillvara på det som är kvar. Tiden har gått för fort.

Ha en härlig dag
kramar

 
Helene

Helene

21 maj 2011 08:44

Gud vad mycket gott dom har på Ritz, mackorna ser verkligen goda ut för att inte prata om bakelserna. Skönt att ni åker i väg en sväng och får lite annat att tänka på. Ha en bra dag vännen!!

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

21 maj 2011 09:02

Ja du och det kommer nytt hela tiden. Dom ändrar och hittar på massor. Ja du vi behöver komma bort lite och det är toppenväder i dag

Ha en fin dag vännen over there

Hugs from Smaland

 
helga

helga

21 maj 2011 09:54

Vad mkt gott de har där... Jag förstår att det känns lite deppigt att planera för flytt...

ha en mysig dag nu!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 maj 2011 22:14

Ja du dom har mycket gott. Det är lite deppigt nu men det är nog det bästa för oss

Hoppas din kväll är fin
kramar

 
Petra

Petra

22 maj 2011 14:43

Kan förstå att du tycker det är jobbigt om du flyttat mycket!! Men du ska se att det blir bra och att allt löser sej till det bästa!! Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

22 maj 2011 15:58

Tack snälla Petra för dom orden. Vi har inget val eftersom vi inte orkar göra iordning huset.

Ha en fin dag vännen
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards