Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 maj 2020

Essex Sudan från 1928, Ludwig van Beethoven och min son

Av Malin wiper - 21 maj 2020 16:45


  

I dag har vi varit ute på en lång utflykt där vi promenerat mer än 5 km. Vi har haft med oss kaffe med med dopp och njutit av sommarvärmen. Det är så mycket folk ute nu så man får väja hela tiden för att hålla avståndet. Fågeln jag fotat ovan är en sädesärla

 

 

 

Mitt första fotomotiv för dagen blev denna snygga ESSEX SEDAN från 1928. Det har dykt upp rätt många veteranbilar i dag och även motorcyklar. 

 

      

Ett klipp på en Essex Sudan från 1927

 

         animated-antique-and-classic-car-image-0093                      

 

 

Här åker den fina bilen iväg. Det är så härligt att det finns folk som tar hand om dessa bilar så vi andra får njuta av dom utefter vägarna. Jag har tagit massor av bilder i dag så nu skall jag sätta mig ner och arbeta i fotoprogrammet

      

Ludwig van Beethoven - Moonlight Sonata ett klipp jag fick av min son över mejl. En väldigt vacker version. Min son och jag har en bred musiksmak där även klassisk musik ingår. Han har själv spelat denna låt på piano när han gick på Musikgymnasium i Härnösand. Min son har även spelat fiol i en symfoniorkester. Jag såg honom live på Tonhallen i Sundsvall då han spelade med i den orkestern. Det var ett minne för livet.

 

 

Detta är en av mina favoritbilder på min son. Det är en tjejkompis till honom som tog bilden 

 

 

Bilden på min son sitter här på kortväggarna i vardagsrummet. I vår förra lägenhet så satt den i hallen för vi hade en möblerbar hall 

 

 

En bild på fiskmåshonan som ruvar på sina ägg. Har följt denna måsfamilj i 3 år nu. 

 

  

Nu reagerar inte fiskmåsen på mig längre då jag fotar och ingen hane syns till som skrämmer bort mig. Jag är på behörigt avstånd och zommar in fiskmåsen. Ha nu en strålande eftermiddag och kväll

 

    

 

#Sädesärla #Essex #Beethoven #Son #Fiskmåshonan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards