Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 juni 2022

Shop Esmeralda Hallstahammar, randiga byxor och Imany

Av Malin wiper - 17 juni 2022 14:30


  

För ett tag sen så köpte jag mig ett par sommarbyxor hos Cassels på Erikslunds shoppingcenter. Dom är blå och vitrandiga och såna är ursvåra att fota för det flyter gärna ihop. Dom är i stretch och går en bit nedanför knäna och har en slits längst ner. Dom satt så bra och kändes så sköna så jag slog till. Sen var det lite rabatt på dom och även avdrag för att jag var medlem. Cassels har mycket mer variation nu i sin klädkollektion så man ser blandade åldrar som handlar där mer än förut. 

 

Fast jag vill helst köpa så mycket som möjligt i våra lokala butiker för jag vill att dom skall få vara kvar. Dom har så bra sortiment och i alla prisklasser och det finns nåt för alla. 

 

 

Här fick jag en bild på hur dom verkligen ser ut. Det ser rätt tufft ut med knappar på fickorna så man kan stänga igen. Förr kallades såna byxor med slejf nedtill för "Piratbyxor". Jag hade velat ha en cericefärgad topp till byxorna och hittade en hos Shop Esmeralda men den passade inte min kropp tyvärr. Jag har ju en blå ny blus som jag kan ha till byxorna och nåt svart och annat blått som passar. Hittar jag nåt senare så får jag köpa då.

 

 

Jag snabbfotade lite hos Shop Esmeralda eftersom jag ändå var där för att kolla om det fanns nåt passande till mina nya byxor. Jag provade två av topparna på bilden men passformen var inte så bra för min kropp. Fast dom var jättefina men jag skall gå in där en annan gång längre fram för att kolla in nåt nattlinne för jag behöver nya. 

 

                                              

Clipart Library 

Klicka här för att se en jacka jag köpte hos dom sist. Den är otroligt skön och även lätt att bära och tunn men ändå håller den värmen. 

 

 

Lite längre blusar i blå och vitrandigt som verkar vara populärt i sommar. Även en snygg sommarväska

 

 

Ytterligare en fin användbar tygväska som fanns att se i skylten tillsammans med jeans och en beige tröja

 

      

Billy Strings & Marcus King med Summertime 

 

 

Två av många snygga solhattar dom har hos Shop Esmeralda.

 

                                                     

Clipart Library 

 

Lite somriga färgstarka klänningar

 

 

Dom har även lite skor till försäljning. Dom har även smink, smycken och lite annat där

 

 

Dom har massor av bikini att välja mellan och även baddräkter.

 

       

Imany med Don't be so shy. En låt som passar in här och jag gillar Imany som alltid sjunger så bra med en personlig röst. Här i en aukustisk version


 

Dessutom har dom väldigt bra underkläder och även i extra stora storlekar om man har lite större byst. Jag har 85 B men när jag vägde 56 kg då hade jag bara 75 A.

 

                                                   

Vi promenerade ner till centrum i två omgångar för att handla mat och dryck. Bara det blev 5,5 km i gångtid och det känns bra. När vi hade bil så fick vi inte den motionen för åkte ner till butikerna dä. Vår kondition har verkligen förbättrats. Vad jag ser fram emot att träffa min son igen för vi har så kul tillsammans. Vi skall även se några avsnitt av en serie vi alla tre följer på Disney Plus. När vi hämtar honom så skall vi stanna i Västerås ett tag för att promenera nere vid Mälaren på olika ställen. Det var så länge sen vi gjorde det tillsammans. Vi har hyrt elbilen hela helgen så vi har den från 17.00 i dag och då åker vi ut en tur. Hoppas ni mina besökare har en skön helg att se fram emot. Sköt om er och ha roligt 

 

#Cassels #Esmeralda #topparna #tygväska #Billy #solhattar #klänningar #bikini #Imany #elbilen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards