Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 mars 2022

Shop Esmeralda!, Jacka, blandad kompott, Clocks och Eurythmicks

Av Malin wiper - 23 mars 2022 14:30


 

Jag provade denna jacka i går hos Shop Esmeralda men först i den nya blå färgen men det var den ovan som passade mig bäst. Nu stämmer färgen inte riktigt för det är lite mer grönt i jackan men nästan och jag trodde aldrig jag skulle passa i en sån färg men det gjorde jag. Det ser ut som en tjock täckjacka på bilden men det är en tunn quiltad vårjacka som är fjäderlätt och jättemjuk i soft kvalitet och helt utan foder. Det var det skönaste plagg jag haft på mig, så behaglig. Den är lite längre baktill än framtill och det passar mig. Jackan var så skön att ha på sig så jag köpte den direkt och har aldrig haft nåt liknande förut. Hade ju tänk köpa en lite sportigare jacka men denna går jättebra att ha på sig på mina promenader också för den passar både till fint och vardags. Märket är Ciso.

                               

Klicka här för att se vad jag fotade 2021. Klicka här för att se vad jag fotade i januari 2021 och vad jag köpte. Klicka här för att se när jag var dit i november 2020. Klicka här för att se ett inlägg från 2020. Klicka här för att se ett inlägg från maj 2019

 

 

Här ser ni jackan i blått och den finns även i benvitt 

 

                                      


Second Hand

 

Här en liknande men i lila och fickor med blixtlås

 

                        

Clipart Library

 

Den finns även i mörkblått och jag gillar den snygga scarfsen 

 

 

Jag fick ta en bild på Maria som driver klädbutiken också när hon plockade upp nya varor. Hon är jättetrevlig och man får sån hjälp och smakgråd av henne.  


 

En vit tröja med lite upphöjt mönster och ett jättesnyggt halsband till


  1

Dom har jättefina smycken i märket by Våga


     

Här lite fler smycken och massor av armband. På bild 3 så ser man smycken från tröjan i lite närmare bild. Den finns även i blå pärla. Klicka på bilderna så blir dom större

 

                                                   

Clipart Library

 

Jag fotade lite i butiken också och såg denna jacka som är ännu tunnare och mer som en koftjacka men i tyg. Vit botten med blått mönster

 

  

Det verkar vara på modet med alla färger just nu och rosa är ju ständigt aktuellt 


 

En hoodie som jag tycker är jättsnygg i en  fin och lite annorlunda färgkombination. Den är lite mer skräddad och kraftfull


       

Klickbilder på några långbyxor och toppar. Dom har hur mycket som helst att välja mellan


 

Dom har även nattkläder i form av nattlinnen och morgonrockar mm

 

       

Clock med Oh What a night. Den passar ju bra till nattkläder 


 

Här lite Avet boxertrosor med kraftfulla färger och mönster. Dom finns även i enfärgade och olika mönster och såna använder jag själv och dom är nog dom bekvämaste man kan ha. Dom sitter åt lite också men alldeles lagom och dom är inte för tjocka. Dom har även BH i massor av storlekar och former


Klicka här för att se två av flera sorter jag köpt där av märket Avet

 

                              

Clipart Library 

 

Strumpor finns det massor av också och jag brukar köpa korta tunna sockar som passar i tunnare skor

 

  

Så här ser butiken ut från utsidan 

 

I dag har vi promenerat 5 km och vi skall ut igen om nån timme. Jag har även hunnit till frisören och toppat mitt hår några cm så det blir en hel del gjort i dag. Vi har 11 grader varmt här just nu och jag har invigt min nya jacka som jag trivs förträffligt i och den funkar även när det är lite varmare. Hoppas ni har det bra mina kära besökare. Ta hand om er och njut i det lilla. 

 

        

Eurythmics, Annie Lennox & Dave Stewart med I saved the world today. Om det ändå gick att rädda världen från onda krafter men det ser mörkt ut fast dom flesta av oss är fredliga och vill inget annat än att ha fred, frihet och kärlek i vårt liv

 

#Esmeralda #vårjacka #Maria #Smycken #hoodie #nattkläder #Clock #boxertrosor #strumpor #Eurythmics 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards