Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 juni 2021

Utekrukor, blomkrukor, blomlådor och ett bildspel och lite Rockabilly

Av Malin wiper - 17 juni 2021 12:30


 

I detta inlägg visar jag upp lite utekrukor jag sett utomhus även balkonglådor och lite äldre bilder jag tagit på blommor genom åren.

 

 

Visar först upp en bild från då vi bodde i vårt egna hus. Vi hade en inbyggd veranda och där hade vi detta gamla skrivbord där jag satt massor av krukor, blommor, dekorationer och prydnadssaker. I mitten en hög lykta som vi tände på kvällen. Det ser väldigt rörigt ut när jag ser detta i dagens läge men ändå ett roligt minne. Jag ville piffa upp och göra nåt roligt av uterummet

 

  

Under en promenad häromdan såg jag denna syn med två krukor, bänk, bord och en knallgul soptunna. Det såg jättefint ut

 

  

Framför ett annat hus stod denna blåa kruka med röda blommor

 

 

Det här tycker jag är lite kul för två blomkrukor med lila blommor hänger ner under balkongräcket. Nåt sånt har jag inte sett förut så det var uppfriskande

 

 

Här har dom satt en kruka vid gaveln på ett höghus och blommorna lyser verkligen upp. Jag piggnade till av synen

 

 

En hög kruka vid en port

 

 

Framför Pizzeria Skeppet fanns två såna här blomlådor som stod på uteserveringen. Kul med dom gula blommorna i mitten. Det lyser verkligen upp och sånt behövs i dessa tider. Vi måste få muntras upp lite i allt elände som händer i hela världen

 

 

Utanför Åsby Floristen får man ett mäktigt synintryck. Dom sätter alltid ut en massa blommor som blir snyggt och estetiskt för ögat. Alltid kul att gå förbi där och fota lite. 

 

   

  

En närbild på några krukor som stod i alla grönska utanför Åsby Floristen

 

 

Hos Åsby Floristen finns även dessa trälådor med fjädrar som sticker upp och även även nedstuckna små hus. Kul idé 

 

              

          

Lite klickbilder från Åsby Floristen och även några äldre bilder jag tagit. Klicka på bilderna så blir dom större.    

 

 

Hos Åsby Floristen har dom även såna här fina fjärilsdekorationer i flera olika storlekar


        

Ett bildspel jag skapade 2019 över lite blommor, krukor och annat från Åsby Hem & Trädgård. Jag har inte varit där på ca 1 år och 3 månader och det känns så tråkigt. Det är alltid så mycket folk där och jag och min man vill inte utsätta oss för det än. Först måste min man ta andra sprutan på fredag och sen måste det gå 3 veckor men nu med den nya varianten så är det lika bra att fortsätta att vara försiktig.

 

 

Vi kom inte upp förrens 10.00 i dag för vi båda hade svårt att sova och jag hade en mardröm som var hemsk och då kom tankarna på att om man hade varit ensam det hade inte varit nån höjdare. Det känns som halva dan har gått men vi har i alla fall tagit en fika på balkongen och sen går vi ut en promenad lite senare. Fick ingen tid att blogga på morgonen men nu är jag klar med detta inlägg i alla fall. Vädret är toppen så nu önskar jag er en riktigt njutningsfull dag. 

 

        

Rockabilly Jive Dance (Art & Ann). Dom dansar till en låt med Jerry Lee Lewis som heter Just Dropped. Härlig utedans i lagomt tempo till bra musik

 

#Utekrukor #Skrivbord #Bänk #Balkongräcket #Blomlådor #Floristen #Fjärilsdekorationer #Rockabilly 

 
 
Amisa

Amisa

17 juni 2021 13:34

Det är härligt med vackra blommor, jag blir glad av att se dom!

Det var fint det du gjort med skrivbordet och blommorna på er veranda.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

17 juni 2021 14:42

Det är det verkligen. Kul att du gillar det jag gjorde med skrivbordet. Stilen på verandan var ju lite gammaldags.

Ha det bra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards