Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 maj 2020

Västerås Pastorat, en ringduva, gamlande och Mikael Wiehe & Björn Afzelius

Av Malin wiper - 27 maj 2020 08:00


 

Detta är Västerås Pastorat som vi gick förbi i måndags då vi skulle tillbaka till parkeringen. Jag gillar ju pelare av många slag och kan inte låta bli att fota då. En sak till som slog mig var att en ringduva satt på höger sida framför balkongen. 


 

Ringduvan lät mig fota en lång stund. Den satt där och verkade njuta av värmen och utsikten. Jag gillar ögonen som ser lite förvånade och uppspärrade ut. Undrar hur det känns att få hålla i en duva?


    

Här ser den både förvånad och drömmande ut. Ringduvan satt lika stilla som den gången jag fotade en ringduva i ett träd på vår gård. Det trädet är nu borta sen nåt år då dom sågade ner det. 

 

         animated-pigeon-image-0009               animated-pigeon-image-0009               animated-pigeon-image-0009


Lite stretching för nacken är nog ingen nackdel..  

 

      

Som en duva med Mikael Wiehe & Björn Afzelius

 

                                             animated-pigeon-image-0036


 

Sen flög duvan iväg efter att ha fått varit min duvmodell en stund

 

 

Jag såg en ensam tulpan som var på väg att vissna. När dom är lite på gränsen så kan dom vara väldigt fina.

 

 

Sen åkte vi ut på en vacker väg där vi åkt för några år sedan. Fler bilder kommer i ett annat inlägg

 

                                                Håll ut näktergal

                                                Ur djupet växer det fram

                                                Vi är förklädda

 

                                                Tomas Tranströmer

 

      

Dagens vindsnurra. Nu är det onsdag och vädret fortsätter att tjusa oss. Ha det bra och sköt om er

 

 Dagens glappkäft ang äldre: Anders Tegnell sa: Vi måste hjälpa dessa människor, och vilka är då vi?. Tydligen såna som måste få en klapp på huvudet och hjälp över övergångsställen.Tröttsamt är bara förnamnet  . Jag känner inte igen mig själv i allt snack som pågår nu. Man kan ta en fika med sina gamla mamma bara man sitter på varsin sida av parkbänken. Alltid något uttrycker sig Tegnell. Är det bara kvinnor det gäller inte "gamla" män. När skall detta gamlande ta slut.


#Pastorat #Ringduva #Mikael #Tulpan #Vindsnurra #Tegnell 

 
 
wiolettan

wiolettan

27 maj 2020 09:39

Pampig byggnad med sina pelare. Jag tycker också om hus med pelare, det är något visst.
Duvan ville nog ge dig många tillfällen att få bra bilder och det fick du också. Härligt att se dina vackra bilder.
Jag tror inte att Tegnell menade något illa med att bara nämna kvinnor. Inte lätt att uttrycka sig rätt alltid i denna situation, utan manus.
Det är kanske annorlunda med mig, jag känner mig äldre och har gjort det sedan jag ramlade och inte kan gå och sitta lika bra och är tacksam om folk är "rädd om oss gamla".
Sköt om dig och ha det fint.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 maj 2020 10:03

Kul att du gillade mina bilder. Dom har totalt ignorerat äldre på seviceboende och vårdhem för dom bryr sig inte om oss 70+ vi har bara blivit en börda. Varför skall dom slentrianmässigt uttrycka sig om bara sk gamla kvinnor?. Dom pratar aldrig om äldre män. Jag pratar inte om "rädda om gamla" utan om att alla 70+ skulle vara skröplig och dra alla över en kam. Jag tycker verkligen man skall vara rädd om dom som verkligen behöver det och bor på serviceboenden. Mitt inlägg verkar ha missuppfattats

Ha en fin dag

Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards