Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 maj 2019

Ankis Fyndbod Loppis Hallstahammar, Ericsson Hotline och Lisa Hannigan

Av Malin wiper - 27 maj 2019 13:45

 

I lördags besökte vi Ankis Loppis Fyndbod som ligger ca 400 m från oss. Vi hade lite att lämna in och jag fattar inte hur vi kan ha så mycket när vi nu lämnat in saker i flera år. Vi har ju inget stort förråd i källaren och det lilla vi har där är tomt nu efter att vi fått bort våra sommardäck. Vi har bara ett förråd och det är ute på balkongen ett kallförråd. Sen har vi resten i överskåpen ovanför garderoberna. Ankis är populärt så det är alltid mycket folk där och Anki själv är en sprallig kvinna som det alltid är roligt att prata med


 

Det första jag såg var dessa retrokläder som hängde ovandör klädställningar och skor


 

Min man hittade en av dom första mobiltelefonerna som kommer från Ericssons och heter Hotline. Det var mest resanden som hade såna och förvarade mobilen i bilen. Det var kul att få se en sån igen men nåt köp blev det inte för vi kan inte släpa hem onödiga saker. Klicka här för att läsa om mobiltelefonen som började säljas 1986


  

Här har han tagit av luren så både lur och underrede var rätt stora från början. 

 

                     

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Ericssons första handhållna ficktelefon                   


 

Sen fick han syn på denna sak som vi funderarde på vad den använts till. Den ser inte ut som hon har en Svensk folkdräkt på sig. Om nån vet vad denna används till så lägg in en kommentar. Om inte så skall vi gå tillbaka till Ankis när dom öppnar igen på tisdag och fråga


 

Från sidan ser den ut så här. Får känslan av att hon sitter på en toalettstol och man kanske skall lägga en liten tvål i förklädet så att den fungerar som en tvålkopp

 

                          soaps - GIFMANIA                                   soaps - GIFMANIA


 

Så här ser den ut baktill och kostar 50 kr. Vi kan inte köpa på oss mer än nödvändigt


 

En trappa ner finns allt från möbler, lampor, böcker, skivor, mattor, gardiner, leksaker mm


 

Några barnvagns/barnsängs clowner på barnavdelningen

 

     

Vad passar väl inte bättre då med låten Send In the Clowns. Fautline ft Lisa Hannigan. Den låten finns i många versioner men jag gillar denna för Lisa Hannigan har en berörande röst och gör låten till sin egen. Annars låter den mest musical med andra artister


 

Fint vid ingången

 

I dag promenerade vi ner till centrum och sen kände vi för att ta gratisbussen till Åsby. Det började regna så det var tur att vi hade med paraply och jag hade dessutom min röda impregnerade kappa som jag köpte på second hand jättebilligt. Den är tidlös och väldigt hållbar så jag är glad att jag sparade den. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev 2012 då jag köpte kappan. Nu måste vi städa för det behövs verkligen och om några dagar blir det besiktning av lägenheten efter stambytet. Ha en fortsatt fin dag och tack för att ni tittade in till mig 

 

                                       


                                                                                                     Vändbart paraply

#Ankis #Retrokläder #Hotline #Folkdräkt #Clowner #Lisa 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards