Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Cyndie Lauper!

Av Malin wiper - 22 mars 2012 07:00

  

Jag kände mig lite bättre i går och hade ingen feber så vi åkte iväg till Jönköping för att göra ett ärende och samtidigt gå på Sam-Hjälps second hand i Huskvarna. Jag hittade denna röda långa jacka för endast 60 kr och den var som ny och har sålts på Kapp Ahl. Den är som lite glansig och impregnerad så den passar även i lite lätt regn. Det finns en dragsko i midjan inuti så man kan dra ihop den lite och det medföljde även en kapuschong. Jag har en röd jacka sen förut men den är mycket kortare och har en annan skärning och rödfärg. Går man ut och kollar på butikerna så kryllar det av röda jackor. Jag har varit nere i källaren men inte hittat min andra röda jacka än så jag borde ha skrivit på alla kartonger när vi flyttade.


      

Klicka på bilderna för att få dom större. När man drog ut ärmen så var det en fin snibb och baktill ett sprund. Färgen stämmer inte riktigt på bilderna utan är lite mörkare 


  

Den som hade lämnat in kapp/jackan hade glömt lite i fickorna...  En femkrona, en alvedon, plastbricka för kundvagn och en lapp där det står: Räkost, korv, mjöl och yoghurt...  Jag fick alltså lite bonus...  


   


klädbutiken Lagos fick jag tag på denna stickade lagomt tjocka kofta för endast 59 kr och det beror på att det är två små hål på ryggen men dom är så små så dom syr jag lätt ihop. Den hade kostat 299 kr 


  


Förra året köpte jag denna turkosa tröja på b´chick  som jag aldrig använt för jag tyckte den satt åt lite men jag siktar på att komma i den längre fram i vår, den är i Large men just nu behöver jag XL. Det behövs bara 2 kg så sitter den bra. I vår och sommar är det mycket turkos och mintgrönt. Klicka här för att komma i på b´chicks hemsida som är en jättefin klädaffär för storlekarna 42-52. Klicka här för att se vad jag skrev om butiken 28/6 2011. Jag har inte köpt så mycket kläder på sista tiden för jag har prioriterat nytt till hemmet istället. När jag kunde arbeta så fanns det mer resurser och vi hade även en buffert men den var man tvungen att ta av lite då när det inte räckte till.



Jag kände när vi varit ute ett tag och handlat klart att vi måste åka hem igen för jag fick huvudvärk. Innan vi handlade åt vi paj på Malmborgs Lilla men det skriver jag om i nästa inlägg



Free Orkut and MySpace goodmorning Graphics Glitters
click to get More goodmorning Comments & Graphics


Här kommer Cyndie Lauper med låten "Early in the morning". Klicka här för att komma in på hennes hemsida



 
 
Pisan

Pisan

22 mars 2012 15:37

Jättefin jacka! Det är snyggt med rött. Hoppas du har en fin torsdag och att du lärt dig mycket på din nya mobil :-) Emma har en sådan. Jag har en "vanlig" mobil men den är rätt ny. Kramis! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 mars 2012 17:11

Tack! Jag brukar inte gilla rött men denna gick bra och är lite mörkare än på bilden. Jag orkar inte lära mig mobilen i dag för jag är för trött och okoncentrerad. Kul att Emma har en sån.

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards