Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 september 2012

Ingelund vid Lagan!

Av Malin wiper - 29 september 2012 19:00

     

Vi har hört att Christina Randow skall lägga ner sin butik Ingelund och det känns inget kul. Det är så många förändringar som skett i år så man undrar hur det skall sluta. Det värsta var när Spelbutiken gick ur tiden och det blev tystare och tråkigare på torget. Tack och lov så blev Gretas Butik jättefin och det är roligt att Mimmi och Helena blir kvar också.  Vi gick ner till Ingelund i dag och gjorde ett stopp vid Lagan där det kryllar av fågelliv


 

Jag fick  några närbilder på våra Peking Ankor som tycks komma överens med både änder och svanar och kanadagäss. Dom var så orädda nu så man kunde nästan gå intill dom. Vi skall ta med oss bröd en dag och gå ner dit för att mata och få ännu bättre bilder. Vi har bara några minuters gångväg dit ner   


 

    

Här ser ni vägen in mot Butik Ingelund, själv står jag och fotar på deras yttertrapp

Här ser man både ankor, kanadagäss och änder. Det går ingen nöd på dom för folk matar dom varje dag  


Utanför Butik Ingelund mot skogen hängde en lös lina med klädnypor på


    

Här ser man Butik Ingelund. Nu säljer dom ut allt till halva priset och vi var in och handlade lite och det skriver jag om i morgon 



  

   


Här fortsätter det att regna och man undrar när detta skall ta slut. Min man har nu satt igång med tapetseringen igen och det blir nog klart i kväll. Det är mysigt att bara vara inne och pyssla. Hoppas ni får en härlig kväll vad ni än skall hitta på kära läsare    

 
 
Annelie

Annelie

29 september 2012 21:14


Vi har ju Stadsparken i vår stad som har en väldigt massa fåglar, två svarta svanar som bor i inhägnet å sen en massa höns / tuppar / kalkoner / påfåglar / nymfparakiter (och några andra raser, som jag inte kan namnet på) & underlater ( nymfparakiterna, underlaterna och de jag inte kan namnet på bor i burar)... ja lite allt möjligt som är lösa. Så de kan man stöta på lite varstans i city.. :o))
Dels så får de mat av kommunen som sköter om allt och sen allt folk som är där och matar de,, så de ratar bröd numera.
Jag köpte ett salladshuvud en gång och gick dit med,,, då kan du tro jag var populär bland fåglarna.. *hihi*

Ha en finfin fortsättning på helgen.. // Kramen

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

30 september 2012 10:07

Vad många fågelarter ni har i ert stadspark. Härligt att kommunen tar hand om matningen. Bra att dom äter salladshuvuden. Förstår att du blev populär ;)


Ha en fin fortsättning själv på helgen goa du¨
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards