Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 februari 2023

Lekstuga, kartonger, solur, Roger & Arismel, tvål och Mouth & MacNeal

Av Malin wiper - 28 februari 2023 12:00


 


På vår promenad i går så såg vi denna fina lekstuga. Vi kom bara upp i sammanlagt drygt 6 km i går. Vi har ju en hel del att göra nu så vi är på slutspurten. I morgon 15.00 får vi hämta nycklarna till nya lägenheten. Det skall bli så spännande

 

Klicka här för att se massor av lekstugor

 

 

Nu har vi hämtat dom sista 4 banankartongerna hos ICA Matkassen. I dom skall vi ställa alla blomkrukor så vi kan ta med oss dom i morgon. Nu har vi 5 grader varmt, solsken och helt vindstilla. Efter lunchen så tar vi en längre promenad. Hoppas ni har det bra mina kära besökare och att solen lyser även hos er.


 

Ett gammalt solur stod där så ståtligt och minner om tider som gått. Ett solur är ett mätinstrument för att mäta tid utifrån hur solen (eller skuggan som uppkommer av densamma) förflyttar sig under dagen

 

                                              

Klassiker Lamper

 

En stol stod lutad mot en husvägg. Framför ser man en övertäckt sandlåda

 

      

Nu blir det lite häftig dans med Roger & Arismel till låten Beggin


 

Vi gick förbi en gata som heter Barnängsgatan och då kom jag att tänka på Barnängens Tvål.  Det är främst tvålarna dom är kända för som dom började tillverkas redan 1868. Varumärket existerar fortfarande och har en stark ställning på den svenska marknaden för fasta tvålar. Det var många år sedan jag  själv använde fast tvål. Jag kom i alla fall ihåg dessa tvålar från min uppväxt.

 

                                                              

Clipart Library 

Klicka här för att läsa en historik över Barnängen. Klicka här för att se en gammal barnängen skylt

 

        

När jag var ute och letade efter musik på Youtube så dök jag på denna gamla goding. Gruppen hette Mouth & MacNeal med låten How do you do. Det var nog mer än 50 år sedan jag hörde denna låt

 

Mouth & MacNeal var en nederländsk popduo bestående av Mouth Willem Dyun (död 2004), och Maggie MacNeal. Gruppen bildades i Haarlem 1971. Med denna låt så önskar jag er en fridfull dag

 

                                              

Clipart Library 

 

#Roger #Barnängsgatan #Mouth 

 

 
 
Bittan

Bittan

28 februari 2023 14:56

Hej! Jag har skickat epost till dig nu och lycka till med flyttningen. Kram från Britt-Marie🌷❤🦋

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 februari 2023 15:45

Hej Bittan! Vi var ute på en promenad men nu är vi hemma och jag har svarat på ditt mejl.

Tack snälla gulliga du. Det känns lite pirrigt men det blir nog bra

Ha en fortsatt fin dag vännen
Kramar från Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

28 februari 2023 15:44

Kan meddela att barnängen tvålen luktar som förr i tiden fortfarande, jobbade på deras lager till i höstas. Som tur är packade vi inte dom så ofta, mina ögon gillar inte riktigt den längre.

Malin wiper

28 februari 2023 15:47

Vad bra att tvålen luktar som förr i tiden. Tack för att du berättade detta. Vad kul att du jobbat på deras lager, så passande ;)

Mina ögon har också blivit känsliga i och med att jag blivit utsatt för både mögel och annat.

Ha nu en fortsatt fin dag Jenny

 
Micke

Micke

28 februari 2023 20:40

Stort lycka till med nya lägenheten nu, spännande och kul efter all denna väntan.

sv: Tycker schlagern har gått åt skogen det sista årtiondet eller faktiskt mer, det handlar inte så mycket om "sången/musiken" numera utan om upplägget bildligt.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

1 mars 2023 07:20

Tack snälla du :). Det blir verkligen spännande.

Håller med dig om detta med schlagern det har verkligen försämrats. Mitt i prick som du beskriver.

Ha nu en skön dag
Hälsning från Malin

 
wiolettan

wiolettan

1 mars 2023 10:47

Vilken fin lekstuga.
Bra att få kartonger som ni kan packa i, för det är mycket som ska flyttas.
Tänk att det nu snart är dags, tiden går och jag förstår att det är otroligt spännande.
Jag har alltid varit lite extra förtjust i solur. Gillar dom.
Ni är så duktiga med era promenader.
Jag försöker också, men kommer inte så långt, men förhoppningen är att det ska bli bättre.
Lycka till med allt.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 mars 2023 11:18

Den var verkligen fin. Jag tyckte inte att vi hade så mycket saker men när man skall flytta så känns det hur mycket som helst. Fast vi har gjort oss av med så mycket. Vi får rensa ännu mer när vi får tid

Det känns jättespännande och nu i dag hämtar vi nycklarna och skall köra dit lite småsaker själva

Kul att du också gillar solur. Så länge vi kan så skall vi promenera och nu finns det ännu mer att upptäcka.

Att gå lite är bättre än ingenting. Ni båda gör helt rätt

Tack för ditt lycka till fina Wionlettan
Ha en härlig dag
kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards