Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 februari 2023

Av Malin wiper - 2 februari 2023 16:00

 

Jag var in ett ärende hos Åsby Forsiten här i Hallstahammar för några dagar sen. Fotade lite och sätter in det som blev visningsbart.


 

Detta är kattformade krukor med öron och mårrhår men det syns inte så bra på bild. Jag har själv en sån kruka och dom är jättefina och finns i flera olika storlekar

 

 

Så här ser krukorna ut på nära håll


 

  

     

Time Lapse: se hur blommor  blommar inför dina ögon


    

 

Numera kan man ju även köpa lite leksaker och kramdjur på blomsterbutikerna. Här en gullig hund som ser så rörande ut


 

Några nallebjörnar i en korg. Jag tror jag hade en nallebjörn under min barndom och två dockor. Jag var mest intresserad av målarkritor och block. Jag har alltid tyckt det varit konstigt med uppdelningen av leksaker vad gäller pojkar och flickor. Uppdelningen är ännu värre nu då man går ut och kollar på leksaksbutiker. Flickorna skall vara små husmödrar med bara tjejleksaker fast många kanske vill leka med bilar, traktorer och annat. 

 

 

Lite fler nallebjörnar och det finns mycket annat hos Åsby Floristen och dom har så varierat och fint. Jag kommer att sakna denna buktik där dom alltid är så trevliga och serviceminded men det går ju att åka och besöka Hallstahammar när man känner för det

 

 

I dag fyller jag år men det är ojämna år. Jag har fått dessa vackra kort från familj och vänner. Sen har jag pratat med syrran, min väninna A-G, min barndomsväninna Eva, Bittan. haft kontakt med Pisan och min son. Ni är för gulliga. Klicka här för att se ett klipp på realistiska tårtor. Det ser lite läskigt ut

 

                                      


I förmiddags tog vi gratisbussen ut till Åsby för att besöka Åsby Hem & Trädgård. Vi tog även en fika där men det tar lite tid att få till bilderna i och med att jag ser så mycket sämre. Min man får hjälpa mig rätt mycket nu. Vi har kallare men det är ett underbart väder ute  med sol, lite svag vind och snön är nästan borta igen. Ha nu en fin eftermiddag och kväll

 

      

Joan Baez med Forever Young. Bara för att man blir äldre så kan man ändå känna sig "Forever young". Det är bara skalet som förändras så det kan behövas lite reservdelar   

 

                                  

Jag som ung tjej en gång för länge, länge sen. Nu får man vara glad att man kan röra sig fritt och ha drivet kvar att vilja göra saker och inte bara ge upp. Jag ser fram emot att börja om igen i en ny lägenhet och ha gångavstånd in till Västerås centrum. Eftersom min mans bror bott i Västerås i många år så har vi varit dit ett antal gånger och känner oss rätt hemma där. Nu bor min svåger bara några kvarter bort från oss. Även en väninna har flyttat till Västerås och vi skall träffas så fort vi får lite ordning i lägenheten

 

 

#Åsby #krukor #time #hund #nallebjörn #kort #Joan

Av Malin wiper - 2 februari 2023 08:30

       

Nu är Jacke Sjödin på gång igen och här med Drömmen om "elen" istället för drömmen om Elin. Så passande!, och hans underfundiga texter gillar jag och han får in humor i allvaret också. Under värsta pandemin så förgyllde han tillvaron med sina klipp. 

 

 

Gävle Energi  

 

När vi var ute och promenerade i går så gick vi över en bro där Bulten ligger på andra sidan. När jag stod där med kameran och kollade ner mot vattnet vid bron så såg jag denna cykel som hängde på en lina. Det såg så märkligt ut och man undrar hur den kommit dit. Är det nån som känner igen denna cykel?. Den är svart med en röd pakethållare.  


Ser man sig omkring så dyker det upp saker man inte är beredd på..  detta såg jag i går . Jag har ju även sett cyklar i träd och fontäner så jag är inte förvånad över nåt

 

 


Jag såg denna Suzuki Jimny från 2019 på en parkering 

 

Två elskåp vid järnvägen som hade fått graffiti målat på sig

 

       

American Graffiti film från 1973 som är en kultfilm man kan se om hur många gånger som helst. Här ett av soundtracken Johnny be Goode. Han som sjunger är Chuck Berry

 

 

En grill under fodralet skojade jag lite med i photoshop

   

 

Här stod jag på en uppåtlutande brygga vid en sluss i tisdags då vi hade barmark. Promenaden blev 8,16 km i går

 

Det brusade från slussens forsande vatten. Klicka här för att se mitt klipp från en slussöppning 2020

 

 

I går såg det ut så här utomhus då vi tog vår promenad

 

  

I dag hade vi tänkt åka in till Västerås men vi ångrade oss och åker iväg till Åsby Hem & Trädgård istället. Sen promenerar vi hem så vi får vår motion. Det var ett tag sen vi var där och vi ser till att komma dit tidigt så det inte är så mycket folk. Nu önskar jag er en härlig torsdag.

 

                                  Hjärtlig hälsning från Malin

 

 

#Jacke #cykel #Suzuki #graffiti #Chuck #grill #brygga #sluss

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards