Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 februari 2023

Av Malin wiper - 4 februari 2023 14:00

 

Här kommer lite bilder från när vi promenerade hem från Åsby Hem & Trädgård i torsdags


 

Det går att välja olika gångvägar genom skog eller vattendrag.


 

En fågelholk på glid.

 

       

100 olika fågelholkar          


 

En liten brygga som inte heller är så vågrät


 

Utsikt från bryggan över en del av Åsby hotell


 

Tittut! 


 

En bild innan snön försvann helt

 

 

En husbil av märket CITROEN C25 ELNAGH 660SL från 1990. Den såg så härligt retro ut gällande förarhytten


 

Ytterligare en snöbild och ingen bra idé att sätta sig på en kall bänk nu. Jag har av misstag packat ner våra sittunderlag


     

En minnesbild från Vaggeryd och i huset vi bodde  innan vi flyttade till Hallstahammar. Det var ett enda hus och en privat hyresvärd. Vi satt mer på balkongen då i och med att den var både avlång och lite bredare än den vi har nu. Det var också en bra hyresvärd och i och med att badrummet var mindre än vi var vana vid så kunde vi inte sätta in egen tvättmaskin. Då tog hyresvärden beslutet att vi som var allergiska mot starka parfymer och sköljmedel fick en egen tvättstuga med egen nyckel. Det uppskattades verkligen och det glömmer jag aldrig. Nu heter det VGD Fastighets AB och adressen där vi bodde var Korpgatan

 

                                 

 

När vi flyttade från vårt egna hus där vi bott i 12 år så trodde jag flytten från det huset till Storgatan var sista bostaden. Vad jag bedrog mig för efter Storgatan har vi flyttat snart 3 gånger. Vi är verkligen flyttfåglar och inte mig emot för man får många härliga nystarter. Solen skiner i dag och det är vindstilla men promenaden blev bara 3 km för vi var båda så otroligt trötta i dag så vi promenerar 2 gånger till i dag. Efter covid så har vi blivit så trötta till och från, En dag kan man vara jättepigg men nästa så sveper en trött vind över oss och flåset blir sämre.  Ha en njutningsfull lördag och helg mina kära besökare

 

       

Lite bilder från vår förra balkong då vi satt där och fikade eller åt. På slutet hade vi en liten pinnsoffa vi satt i framför bodet. Sen hade vi en hylla med blommor och saker på. Klicka å bilderna så blir dom större. Vi ändrade om många gånger där. På Storgatan hade vi jätteliten balkong med utsikt över en parkering 

 

   

      

Crosby Stills and Nash med Wasted on the way. David Crosby gick bort 18 januari 2023 i en ålder av 81 år

 

#Åsby #gångvägar #fågelholk #brygga #hotell #minnesbild #VGD #Crosby

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards