Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 februari 2023

Av Malin wiper - 6 februari 2023 15:15

 

I förmiddags promenerade vi ut i ett vinterlandskap med strålande sol och vindstilla. Här ser ni min skugga där jag även håller i en tygpåse för vi handlade lite  innan vi gick hem igen. Nu har vi varit ute igen och promenaden blev sammanlagt 7 km och nu har temperaturen gått ner från 11 minus till nollgradigt

 

     

Vad passar väl inte bättre då än låten Märk hur vår skugga med Imperiet. Imperiet var ett svenskt rockband som grundades 1981 som Rymdimperie. Våren 1983 bytte bandet namn till Imperiet och var sedan aktiva till december 1988. Klicka här för att höra samma låt med Fred Åkerström

                                                    

Fred Åkerström är pappa till sångerskan och låtskrivaren Cajsa Stina Åkerström. Klicka här för att se när vi såg henne på Vaggerydsdagen 2014. Tyvärr är bilderna några år bakåt i tiden så dåliga i och med att bloggplatsen bytte format på bloggen och då påverkades bilderna och dom blev lite otydliga. Tur att jag har kvar orginalen

                  

Penshop 

Jag gick fram till henne för att få en autograf och hon var så vänlig och jordnära som person. Tyvärr hittar jag inte autografen för allt är nedpackat nu. 

 

      

Cajsa Stina Åkerström med låten Är det så här det känns att komma hem. En låt jag aldrig hört med henne och den är jättefin 

 

 

Denna gamla bild som jag tagit för ett antal år sedan passar in till musikklippet

 

 

 

#skugga #Imperiet #Fred #Cajsa 

Av Malin wiper - 6 februari 2023 08:30


       

La RadaClassique. Klicka här för att läsa om detta bilevent 2023

 

I går plockade vi ner alla tavlor i vardagsrummet och sovrummet. Sen tog jag bort alla skruvar med min batteridrivna skruvdragare. Jag har ju en egen verktygslåda med lagomt mycket verktyg i. Klicka här för att se min verktygslåda som jag fick av min son, men verktygen fick jag av min man. Klicka här för att se min läckra kapsylöppnare 

 

                                                    

Wood Floors  

 

Här ser man till höger huset vi skall flytta in i. Man ser även att det bara finns två ingångar och på vänster sida parkering och miljöbod och och bakom lite kuperat med skogsområde. Huset längst bort är av samma slag och balkongerna är gröna. Det är så märkligt för vi har åkt förbi detta område varje år och tyckte det såg mysigt ut. Vi får ju en hörnlägenhet så vi har fönter mot 3 håll. Vardagsrummet med balkong är mot vägen och det känns så härligt för man kan sitta på balkongen och se lite folk som går på trottoarerna och lite bilar så det blir lite mer fart.

 

                 

Det är bara en liten liten bit att gå till flera matbutiker, apotek, flera pizzerior, restauranger, Runes Café, spelbutik och mycket mer. Vi har bara 2 km till Västerås centrum. Det var så rent och fint utanför också, inget skräp eller cyklar som ligger på marken. Dom cyklar som fanns där stod så fint i cykelställen. Bostadsbolaget heter mimer 

 

 

I dag vaknade vi till mer snö och 11 grader kallt. Vintern fortsätter att hålla sitt grepp om oss. Jag kom ihåg en gång i Göteborg då det var kallare på midsommarafton än på nyårsafton. Ha en toppenfin början på den nya veckan. Sköt om er

 

      

Denna låt med Heps Stars I natt jag drömde är nu aktuellare än någonsin i och med läget i världen. Vi såg dom live på Bergets Dag  i Taberg 2010 och det glömmer jag aldrig för det var ren magi då dom spelade låten och alla ställde sig upp och sjöng med. En del tog upp sina tändare och man såg att Svenne blev rörd där han stod och sjöng låten så inlevelsefullt. Det är inte bara en sak som oroar utan så många andra saker på både stora och små nivåer.

 

Dom flesta vill ha en fredlig värld där vi även värnar om miljön men sen har vi ett gäng med onda krafter som förstör för alla andra och dom kommer dessutom undan med detta. Det känns väldigt sorgligt att man levt ett långt liv där det från en viss punkt började bli bättre men nu står vi på ruta ett igen och låter detta ske

 

Klicka här för att se vad jag skrev när vi varit till Bergets Dag. Jag hade en mycket bättre text ovan men när jag sparade ner inlägget så försvann texten och det har hänt flera gånger på sista tiden 

 

                               

  


#Rade #verktygslåda #Hep

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards