Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 februari 2023

La Rade Classique, flyttbestyr och Hep Stars

Av Malin wiper - 6 februari 2023 08:30


       

La RadaClassique. Klicka här för att läsa om detta bilevent 2023

 

I går plockade vi ner alla tavlor i vardagsrummet och sovrummet. Sen tog jag bort alla skruvar med min batteridrivna skruvdragare. Jag har ju en egen verktygslåda med lagomt mycket verktyg i. Klicka här för att se min verktygslåda som jag fick av min son, men verktygen fick jag av min man. Klicka här för att se min läckra kapsylöppnare 

 

                                                    

Wood Floors  

 

Här ser man till höger huset vi skall flytta in i. Man ser även att det bara finns två ingångar och på vänster sida parkering och miljöbod och och bakom lite kuperat med skogsområde. Huset längst bort är av samma slag och balkongerna är gröna. Det är så märkligt för vi har åkt förbi detta område varje år och tyckte det såg mysigt ut. Vi får ju en hörnlägenhet så vi har fönter mot 3 håll. Vardagsrummet med balkong är mot vägen och det känns så härligt för man kan sitta på balkongen och se lite folk som går på trottoarerna och lite bilar så det blir lite mer fart.

 

                 

Det är bara en liten liten bit att gå till flera matbutiker, apotek, flera pizzerior, restauranger, Runes Café, spelbutik och mycket mer. Vi har bara 2 km till Västerås centrum. Det var så rent och fint utanför också, inget skräp eller cyklar som ligger på marken. Dom cyklar som fanns där stod så fint i cykelställen. Bostadsbolaget heter mimer 

 

 

I dag vaknade vi till mer snö och 11 grader kallt. Vintern fortsätter att hålla sitt grepp om oss. Jag kom ihåg en gång i Göteborg då det var kallare på midsommarafton än på nyårsafton. Ha en toppenfin början på den nya veckan. Sköt om er

 

      

Denna låt med Heps Stars I natt jag drömde är nu aktuellare än någonsin i och med läget i världen. Vi såg dom live på Bergets Dag  i Taberg 2010 och det glömmer jag aldrig för det var ren magi då dom spelade låten och alla ställde sig upp och sjöng med. En del tog upp sina tändare och man såg att Svenne blev rörd där han stod och sjöng låten så inlevelsefullt. Det är inte bara en sak som oroar utan så många andra saker på både stora och små nivåer.

 

Dom flesta vill ha en fredlig värld där vi även värnar om miljön men sen har vi ett gäng med onda krafter som förstör för alla andra och dom kommer dessutom undan med detta. Det känns väldigt sorgligt att man levt ett långt liv där det från en viss punkt började bli bättre men nu står vi på ruta ett igen och låter detta ske

 

Klicka här för att se vad jag skrev när vi varit till Bergets Dag. Jag hade en mycket bättre text ovan men när jag sparade ner inlägget så försvann texten och det har hänt flera gånger på sista tiden 

 

                               

  


#Rade #verktygslåda #Hep

 
 
Ingen bild

Gunilla

6 februari 2023 10:52

Se där kom verktygslådan till pass, ja det är bra att ha en sådan man kan fixa själv.
Ser ut att vara ett fint område ni skall flytta till och hörnlägenhet är bra så man kan se åt flera håll.Vi hade det och bra att man kunde hålla koll på barnen.

Ni har verkligen ordning på allt så ni slipper stressa, men det blir det väl på sluttampen ändå, men ni är bra på att flytta och vanan inne så det går nog galant.
Soligt så jag skall ut en liten promenad men inte så långt som ni går, det är imponerande.
Mello var inte bra tycker jag saknar melodin i det hela.
En bra början på veckan önskar jag er!
Kram!

Malin wiper

6 februari 2023 11:14

Det är verkligen bra med en egen verktygslåda och jag har haft bra användning av den flera gånger. Det är nästan bara 3 våningshus där och olika bostadsbolag. Härligt att ni haft en sån lägenhet också och som du säger man har bättre koll på barnen, när dom var små

Vi har sån flyttvana så vi skulle nog ha startat en flyttfirma för länge sen ;) ;) det har vi skämtat om många gånger. Innan jag träffade min man så hade jag flyttat många gånger också.

Vi har vant oss nu med långa promenader och det var vi tvungna med i och med att vi båda har skador i rygg och nacke plus att knäna började stelna till men nu har vi inga besvär alls.

Alla kan ju inte promenera så långt men bara en liten promenad gör skillnad.

Precis som dig så saknade jag melodier i Mellon

Ha en fin början på veckan själv Gunilla
hoppas du haft en fin helg
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards