Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 februari 2023

Av Malin wiper - 14 februari 2023 07:30

 

I dag är det Alla hjärtans dag så jag sätter in lite bilder från Åsby Floristen som jag tog i går. Kolla in vilket häftigt hjärta dom gjort av fjädrar, blommor, grönska och lite annat

 

Klicka här för att se ett inlägg från Alla hjärtans dag 2016. Klicka här för att se ett inlägg från 2020. Klicka här för att se hur vi firade 2018


Dom här tvåfärgade rosorna var lite annorlunda och läckra. Vi hade tänkt köpa en bukett med blommor men då kom vi på att vi packat ner alla vaser. 

 

        

Glen Campbell med Rose Garden. Annars är man van vid att det är Lynn Andersen som sjunger denna låt. Jag gillar att hitta lite covers på låtar emellanåt. Glen Campbell var en amerikansk gitarrist, sångare, låtskrivare, skådespelare och tv-värd.

 

                                  

emusic 

Han var mest känd för en serie av hitlåtar på 1960- och 1970-talet. Han har även varit värd för The Glen Campbell Goodtime Hour på CBS -tv från 1969 till 1972. Han har släppt 64 almbum i en karriär som sträckte sig över fem decennier och sålde över 45 miljoner skivor över hela världen, inklusive tolv guldalbum, fyra platinaalbum och ett dubbelplatinaalbum. Glen Campbell dog 2017 i en ålder av 81 år 


  

 

Dom har hur mycket som helst dom är hjärtformat där och även en massa hjärtformat godis, hjärtformade burkar och annat


 

En jättestor hare satt på en kartong och såg nedslagen ut. 


 

Då gick min man dit så haren fick rycka upp sig lite

 

 

Till slut hamnade både haren och det rosa hjärtat utanför Åsby Floristen på en bänk. 


 

Harar på rad som sitter ihop. Det finns flera sorters prydnadssaker i form av harar där


   

Min älsklingsblomma rosenkalla stod i två vaser med massor av pynt och lyste upp. Jag gillar den grafiska formen på rosenkalla


 

Jag gissar på att detta är nån sorts tulpan men lite annorlunda och väldigt kraftfulla


 

Avslutar med en kärleksfull bild på min man och mig från 2022 då vi befann oss i Västerås och på vår favoritbänk "långbänken". En sån här dag skall inte bara handla om kärlekspar utan om hur härlig världen hade varit utan onda krafter och bara Peace and Love

 

                                   

 

Klicka här för att höra våran låt som min man spelade på kasettspelare för mig då han hade bjudit hem mig på mat en kväll. Det var  i början av vårt förhållande 


                                              Jag tror knappt, att jag fattar det än


                                       jag har funnit en man, men också en vän.


                                       Därför vill jag att du skall veta det nu


                                        Du är min älskling, allra käraste du                                           


                                                      okänd diktare

 

      

The Gipsy Kings med No Volvere (Amor Mio) Un Amor. Gipsy Kings är ett band av katalanska rumba-, flamenco, salsa och populärmusiker. Bandet bildades 1978 i Arles och Montpellier i södra Frankrike. Klicka här för att läsa lite mer

 

                                          


                   Nu önskar jag er en härlig och hjärtlig Alla Hjärtans Dag.  

 

#Hjärtans #rosorna #Glen #hare #rosenkalla #kärleksfull #Gipsy

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards