Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Hep Stars!

Av Malin wiper - 5 september 2010 08:05

                   


Jag var så tagen och uppfylld av gårdagen på "Bergets dag i Taberg" så jag har inte kunnat blogga förrens nu. Tack för era kommentarer som jag svarar på efter detta inlägg. Hep Stars konsert var verkligen magisk och gammal som ung hade samlats och verkade njuta i fulla drag. Svenne Hedlund lyckades trollbinda publiken med små medel och en röst som var stark, vacker och njutbar. Tyvärr var Lotta sjuk och hade fått förbud att sjunga så hon kunde inte komma men det blev ändå en upplevelse utöver det vanliga. Bergets dag  firade dessutom 25-årsjubileum och hade aldrig haft så mycket besökare förut. Solen kom fram precis då Hep Stars äntrade scenen och höll sig kvar hela konserten.

 

  

 

Jag får gåshud fortfarande när jag tänker på deras uppträdande. Det satt en man bredvid mig som sa att han var medelålders redan på 60-talet men älskade Hep Stars och han var så lycklig så han strålade.  Även dom yngre tycktes gilla bandet. Det skall sägas också att musikerna bakom Svenne Hedlund är suveräna och erfarna. Svenne är den ende orginalmedlemmen numera. Fast flera av dom har varit med sen 80-talet.    

 

            

Svenne Hedlund hade dessutom ett humoristiskt och bra mellansnack så allt flöt på och jag kände mig inte okoncentrerad en enda gång. Det var precis som om han hade publiken i sin hand. Han fick applåder som heter duga och folk sjöng med i låtarna. Det kändes som om vi äldre blev unga på nytt och det glimmade till extra i Svenne också.         

 

                

Här vinkar jag åt er alla....  

 

   

   

Tyvärr hann jag inte få nån bättre bild på ett lågt flygande plan som kom rakt över publiken.       

 

   

Detta är bara en liten del av publiken.

 

   

Här en moped som verkligen passade in. Den är av märket "Örnen"            

 

            

              

Efterråt blev det lite kaos för alla ville köpa hans nya skiva och få signerad.  Han har spelat in Elvislåtar i Memphis. 

 

        

Jag köpte naturligtvis själv skivan också. Det fick bli den dyraste med både cd och DVD.

 

       

 

Här har han skrivit sin autograf på min skiva. Jag kom att tänka på en sak efterråt att hela bandet borde signerat skivan.

 

          

 

Mr T lyckades bara få denna bilden på mig och Svenne. Det är bara mitt hår från baksidan som syns när Svenne signerar skivan. Folk var som galna och så även jag... . När jag talade om hur bra jag tyckte dom och han var så tittade han upp och rakt in i mina ögon och jag blev alldeles varm för han hade samma sammetsblick som förr. Han såg jätteglad ut.    

 

        

Här skriver i alla fall Svenne Hedlund autografen i mitt block till min väninna ia och mig. Jag hade velat ha en bild där jag står med honom som Mr T skulle få ta men det var stört omöjligt för han hade så många fans som pockade på uppmärksamhet

 

   

Så här ser hans autograf ut.  

 

                

   

När allt var slut och vi var på väg till parkeringen så dök denna ursnygga Cadillack upp framför oss. Det kan vara Svenne Hedlunds men det stod på en skylt Road Ledgens Jönköping

 

   

Hep Stars spelade naturligtvis låten "Cadillack" och då blev publiken i extas och sjöng med så det smällde om det...  

 

   

                      

När Hep Stars sen sjöng Cornelislåten "I natt jag drömde" så ställde sig hela publiken upp och sjöng med. Svenne blev även han rörd när han såg vår reaktion. Det blev så magiskt och underbart att man var helt uppfylld av glädje och tillfredställelse. Vi stod precis som alla förenade.

 

Här kommer nu den låten och ni kan tänka er när vi alla sjöng med.

 


Det hände så mycket i går så jag har mer att skriva om Tabergsdagen. Det kommer mera........................

  

 
 
Sussi

Sussi

5 september 2010 09:20

Men vad kul att få se sina ungdomsidoler uppträda.. Ja i alla fall hälften av dom ;)
Jag har hört talas om Svenne och Lotta men är inte bekant med så många låtar. Kul att han fortfarande är så pigg så han orkar ha konserter..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

5 september 2010 09:22

Ja du det var verkligen en upplevelse utöver det vanliga. Förstår att du inte känner till dom så mycket du är ju yngre än mig.

Han är rätt pigg men har svårt med andningen.

Ha en fin söndag
kram

 
Petra

Petra

5 september 2010 09:28

Jag var och kollade på dom för några år sen när jag bodde i Malmberget!!Då var Lotta också sjuk vilket var synd..Men bra var dom ändå :)!!! Du verkde ha det riktigt bra :)..Kram

http://petrano1.bloggspace.se

Malin wiper

5 september 2010 09:30

Hej vännen! Vad roligt att du också fått se dom och tycker dom är bra. Synd att Lotta var sjuk då också. Ja du det känns toppen just nu.

Ha en fin söndag
kram

 
Pisan

Pisan

5 september 2010 09:38

Ni verkar ha haft en toppendag! Vad roligt att få se sina gamla idoler :-) Önskar er en fin söndag! Kram!! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 september 2010 09:44

Tack snälla du ;) det var verkligen toppen.

Ha en fin söndag själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards