Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 februari 2023

Opel Rekord Coupé 1962, Volvo GL, Laxfilé och Luca Stricagnoli

Av Malin wiper - 25 februari 2023 12:30


 

Detta är en Opel Rekord Coupé från 1962. Den fotade min son häromdan och sen mejlade han över den till mig. Tack min fina snälla son för att du bistår mig med lite material emellanåt till bloggen. Det uppskattas.

 

 

Ytterligare en bild på den snygga veteranbilen och den modellen ser man inte ofta. Jag är ju uppvuxen med dessa snygga häftiga bilar

 

       

Här ett klipp på en Opel Rekord Coupe från 1962 som är filmat 2016

 

                             

Clipart Library
 

Jag fotade själv en VOLVO  GL från 1988. Dessa bilar börjar också bli lite veteranbilar så smått. Den var mycket finare i verkligheten med en beigevit färg som inte kom fram på bilden. Klicka här för att komma in på en sida där dom kallar dom för veteranbilar


En annan vinkel av bilen och den är ju 35 år gammal   

 

I går när vi var ute och promenerade så såg min man nåt i snön. Det visade sig vara en liten plastleksak i form av en val. Den var säkert tappad från en barnvagn. Vi satt in den i öppningen på ett staket

 

Klicka här för att se ett klipp på val

 

 

Sen promenerade vi vidare i vårt nuvarande vinterlandskap. Vi kom upp i sammanlagt drygt 9 km i går men uppdelat på två gånger

 

  Talang 

Klicka  här för att höra magisk sång av Desideria från Talang i går. Hon borde ha gått vidare för hon skriver filmisk musik och Helena Bergström var "bergstagen" av hennes musik. Hon sjöng dessutom så jag fick gåshud. Dom andra i juryn verkar helt inkompetenta för dom ville att hon skulle sjunga som alla andra. Dom sa ju nyss att dom ville ha nåt som stack ut men icke sa Nicke när det kommer till kritan


 

En liten stuga på en tomt. Jag har sån brist på motiv nu så jag är desperat men nu är det bara 4 dagar kvar tills vi flyttar

 

 

En stol stod så stadigt på sidan om ett hus i snön. Det fanns en burk med fimpar en bit ifrån så jag antar att nån sitter där och röker och då med nåt varmt att sitta på 

 

  

Lugn! snart får ni komma ner på en grön vacker gräsmatta, men inte riktigt än

 

 

Vi har inte ätit lax på länge nu för den är så dyr. Vi stod inte ut längre så vi kollade på Lidl och där var den billigast så vi köpte varsin bit vi skall äta i dag till lunch. Den kostade ca 259 kr/kg  men på andra butiker här så ligger laxen på 340 kr/kg men denna ovan var tjockare och såg jättefin ut. Vi köpte alltid en hel laxsida förut i och med att dom hade extrapris emellanåt. Märket är Kustklippan färsk laxfilé med skinn. Den har miljövänlig märkning ASC

 

                                     

 

Allt tar sån tid nu då jag sitter kortare stunder vid datorn och alla dessa promenader så jag har inte hunnit komma in på era bloggar så jag bloggvandrar lite senare på eftermiddagen. Dessutom så ser jag sämre och sämre så min man får rätta alla fel och kolla mina bilder. Vi har bara gått en promenad hittills men det blir en eller två till innan lördagen är slut. Vi har sol och 2 minusgrader men det blåser rätt mycket så det känns kallt ändå. Hoppas ni  har en härlig lördag att se fram emot

 

       

Ennio Morricone For A Few Dollar More. Här en cover med Luca Stricagnoli 

 

#Opel #Volvo #plastleksak #Desideria #stol #lax #Ennio #Luca

 
 
Micke

Micke

25 februari 2023 18:49

Även bilar från mitten av 80-talet börjar ju bli klenoder, hade själv en 740-gl vid 88-89 nånstans, bra bil det där var det ju.
Men en Opel från 62 slår ju allt nästan, läcker bil det där.

Lax är ju jättegott men jösses va dyrt det blivit, ibland får man dock unna sig något gott.

Ha en fin kväll nu.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

25 februari 2023 19:14

Det har du rätt i. Kul att du haft en liknande och dom är ju så hållbara. Ja du Opel är ju superfin

Lax har verkligen blivit dyrt tyvärr. Vi tänkte så också så vi unnade oss det i dag och det var en supergod lax.

Ha en fin kväll själv Micke

Tittar in till dig i morgon

 
Karin+Eklund

Karin+Eklund

25 februari 2023 20:43

Ibland måste man unna sig det där lilla extra som man tycker om. Visst är laxen dyr, väldigt dyr. Hoppas ni njöt av varje liten tugga.

Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

26 februari 2023 07:12

Det har du verkligen rätt i Karin. Vi njöt verkligen av varje tugga. Laxen var extra god

Ha en fin och skön söndag Karin
Kramar!

 
Åke

Åke

26 februari 2023 17:07

Farsan hade en liknande men en vanlig 4 dörrars, den var gul.

http://https://www.nacka144.se

Malin wiper

26 februari 2023 23:04

Kul att din pappa haft en sån läcker bil och så annorlunda med gul

 
Åke

Åke

26 februari 2023 17:10

Jag kommer inte ihåg det här med baklysena och årsmodeller… men far kan ha haft en 64 kanske… eller var det platta baklysen då för det hade faster.

http://https://www.nacka144.se

Malin wiper

26 februari 2023 23:05

Ja du dom har ju lite olikheter olika modeller. Härligt att vi har veteranbilar som man får njuta av vår, sommar och höst

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards