Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 juli 2019

Vinylcafeét Västerås Ebbe Silva Öppen mic del 2

Av Malin wiper - 31 juli 2019 14:00

 

Här följer nu fortsättning från Vinylcaféet i Västerås där Ebbe Silva sjöng och spelade i "Öppen mic". Han är väldigt bred i det han framför så det är musik från många genrer


     

Ebbe Silva med låten Mrs Robinson. Tyvärr så blir klippet gryningt än om jag ljusat upp det lite så jag får nog så småningom skaffa  fotobelysning att ta med mig så smånigom.

 

Klicka här för att se del 1

 

    

På scenen Ebbe Silva underhåller oss i publiken som även fikade och åt gott. Jag hade nog fått hjärnsläpp som inte fotat allt gott som serverades. Jag får skylla på värmen eller min utbrända hjärna..  

 

                                        


                                                                                        Vova 

       

Ebbe Silva med låten Shallow. Jag klantade mig så klippet kommer inte igång direkt man får vänta lite. Filmkvaliten är usel för det var för mörkt så det är inget vidare tyvärr men jag tar med det ändå.  


  

Här tackar Susanne Ebbe Silva för hans framträdande och sen fick han även en blombukett. Jag fotade även Susanne med en ur personalen men trots blixt så blev det inte bra och då sätter jag inte in bilden

                                                 animated-flower-image-0466

 

  

Det finns så mycket att lägga blicken på så varje gång man går dit så hittar man nåt nytt. Sen möblerar dom om lite då och då också. Kreativitet är det som gäller.        

         

 

I dag har vi lite kallare och lite varierat vad gäller solen. Jag är ju ingen sommarperson så när värmen passerar 25 grader så är smärtgränsen nådd. Får stora problem med svettningar i ansiktet och det hade min pappa också. När han var i sommarstugan så hade han ofta pannband på sig för att stoppa ansiktssvetten. Värst är det när det är tryckande och fuktig värme. När jag skriver detta inlägg så är klockan 11,13 och jag har inte kommit i kläderna än eftersom jag bloggat. Vi tog en fika på balkongen i morgonrockarna

 

 

Detta åt vi till kaffet på balkongen. Vi hittade fantastiskt fin avokado på vårt ICA Matkassen. Så vi la lite färskost under och sen skivad avokado. 

 

                   Nu önskar jag er en fortsatt fin dag animated-hug-image-0041



#Vinylcaféet #Ebbe #Susanne #Avokado

 
 
wiolettan

wiolettan

31 juli 2019 17:06

Oj, sickna goa mackor. En så´n skulle jag inte ha något emot. Jag äter sällan mjukt bröd, utan det blir mest spisbröd och ditt pålägg skulle pass perfekt.
Jag tycker inte heller om värmen, klarar den inte så bra så idag är jag glad, lite mulet mellan varven och inte så höga temperaturer.
Jag har fortfarande inte något "program" så jag kan lyssna på låtarna, eller se de rörliga klippen som du lägger ut, men det kanske blir någon gång, vem vet.
Ha en finfin onsdagskväll och varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 juli 2019 20:19

Jag hade mina på kex och min man på tunnt hårt bröd

Jag äter sällan själv mjukt bröd hemma utan bara på café. Mår inte så bra längre av mjukt bröd som förut

Tack och lov så har vi fått lite svalare nu så det är kallare ute än inne

Tråkigt att du inte kan se klippen. Jag har kollat upp men det är verkar inte var nåt fel hos mig för andra ser klippen

Ha en jättefin onsdagskväll
kramar från
Malin

 
bold

bold

3 augusti 2019 09:45

You have gives best post, I would lean toward significantly more information utilizing this, thinking of it as is especially appealing., Bless you intended for composing.

http://https://allofvacuums.com/best-vacuum-for-stairs

Malin wiper

3 augusti 2019 10:28

Thank you so wery much.

Have a nice day
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards