Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 februari 2023

Vintervitt, Gretas Vardagsrum & Kök, BMW och Jabu Graybeal

Av Malin wiper - 21 februari 2023 10:00

 

Så här såg det ut i går  morse då vi promenerade ner till centrum för att handla lite mat som fattades. Det snöade för fullt och trots att klockan var 09.30 så var det inte plogat nånstans. Det var jättemoddigt och svårt att ta sig fram så trots värktabletter för ländryggen så gjorde det ont. Vi fortsatte ändå för man tänker ju att i centrum måste dom väl ändå ha snöröjt på morgonen

 

  

Här var vi framme i centrum men det var lika mycket snö där men då gick vi intill husen längre fram där det var tak så vi kunde gå på stenbeläggningen. Inte en människa syndes till än

 

        

Snowfall In the Lofoten Islands Norge. Magiskt vackert

 

 

Vi skulle handla på ICA Matkassen men jag var tvungen att få sätta mig en stund så vi tog en fika på Gretas Vardagsrum & Kök. Min man tog en jättegod budapestbakelse.

 

                      


Bestick butiken 

 

Jag tog en sportfralla med ost och skinka som jag tycker är jättegod. Vi satt där ett tag och bara myste 

 

 

När vi sen var på väg hem så hade dom börjat ploga och här ser man det arkitektoniskt fina huset där Hallstahem håller till. Vi gick in dit och meddelade när vår lägenhet skulle städas så dom sen kan gå in och besikta när dom vill.

 

 

Här är vi nästan hemma igen och nu när dom plogar så kan vi promenera ut igen ett tag efter lunchen

 

 

Då var snöröjningen på gång i vårt bostadsområde också

 

 

Jag längtar tills det ser ut så här igen. En bild från då vi åkte runt med elbilen på landsbygden. Två hästar i  en hage kom fram till oss 

 

 

Eller när man får se veteranbilar på vägarna igen. Detta är en BMW 2002 TII från 1973 som jag fotade för några år sedan här i Hallstahammar. Den lyste verkligen upp 

 

 

Äntligen fick vi tag på päron som man ändå kunde äta efter 3 dagar. Förra sorten vi köpte tog det 10 dagar innan dom blev lite mjuka men då var dom dåliga inuti. Jag kom ihåg en tid då man kunde köpa ett päron och äta direkt och det var saftigt och gott. 

 

                                            

 

 

Vi började för ett tag sen att köpa bananer på OKQ8 här i Hallsta för dom smakade banan och var mogna att äta direkt. Även när skalet blev lite svart så var dom ätbara och goda inuti. Märket är Dole kravmärkta och Fairtrade. Har även köpt såna på vanliga matbutiker men då smakar dom inte banan utan har nån obestämdbara kemisk smak. Förstår inte varför frukt inte är som förr. Avokado är det samma problem med och vi fick slänga så många till slut så vi har fått avstå och det är synd för jag gillar avokado och det är nyttigt. 

 

                          


Science Focus 

Jag ringde min väninna A-G i går och där i Vaggeryd hade dom lite snö i går men nu är allt borta men dom hade väldigt blåsigt. Jag är i dålig form just nu så vi får se hur mycket jag kan blogga framöver. Sen blir det nog ett litet uppehåll under flytten. Klockan 11.30 så slutade det att snöa i går. 

 

     

Nu behöver vi steppa upp oss lite så det blir  Tap Dance meldley, och det med Jabu Graybeal . Nu förflyttar vi oss vidare in i tisdagen. Ha det bra och sköt om er

 

                                                

 

#snöade #centrum #Lofoten #budapestbakelse #sportfralla #ploga #BMW #päron #Bananer #Jabu 

 
 
Ingen bild

Gunilla

21 februari 2023 12:14

Fy för all snö, ganska onödigt för sedan töar det bort.
Har också päron som ligger till sig kan bara hålla med dig att man kan aldrig äta på en gång. Brukar säga att förr kunde man äta ett saftigt päron utan att ligga till sig.
Budabesbakelsen så gott och din macka inte dålig heller.

Sitter och väntar på om maken skall få komma hem i dag då han legat på sjukhus,så ledsen, men skönt att få hem honom.
Kanske inte skriver på ett tag får se hur det blir. Men det ordnar sig nog.

Du har ditt med med din onda rygg inte kul det heller, man tänker inte förrän man är där när man blir dålig.
Men allt gott!
Kramar!

Malin wiper

21 februari 2023 12:35

Håller med dig för nu vill man ha vår. Då har du också samma erfarenhet av frukt och det var så härligt att bara köpa ett päron och kunna äta det direkt

Vi njöt av fikat. Så tråkigt att din man legat på sjukhus. Förstår att det är härligt att få hem honom igen. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig. Tänker på er!.

I dag är ryggen lite bättre tack och lov.

Önskar er båda allt gott också

Stor varm kram

 
Micke

Micke

21 februari 2023 12:18

Inte alltid de hinner ploga så som man trodde att de skulle hinna, då är det ju knepigt att bege sig ut ibland.
Dole där brukar vi också köpa, vet dock inte vad bananerna heter i fruktlådan frugan beställde från COOP som kom igår, ska kolla, vänta lite....Echo fresh heter de från Ecuador, där ser man. ;)

I dålig form låter inte bra, ta hand om dig Malin och hoppas det blir bättre snart.

Kram.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

21 februari 2023 12:40

Det var nästan omöjligt att ta sig fram i går. Jag är ju från Sundsvall ursprungligen och på den tiden var det snöröjning från jättetidigt på morgonen tills allt var klart. Då var det många som skötte om det och tak skottades och både bussar och tåg funkade hela vintrarna

Tack för tipset om bananerna på Coop. Det skall jag anteckna för dom har många coop i Västerås.

Tack för din omtanke Micke. Nu är jag lite bättre efter att ha tagit till allt jag lärt mig av kiropraktor och fysioterapeuter. Avslappning är också bra.

Ha en jättefin tisdag
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards