Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 februari 2023

Snöbilder, flyttbestyr, The Real Group och fjärilar

Av Malin wiper - 27 februari 2023 13:30


 

Vi har rätt mycket snö kvar fortfarande men på förmiddagen hade vi 6 grader varmt och soligt så det lär smälta bort om värmen fortsätter. Denna bänk vid en stor parkoas med damm brukar vi sitta på och även ha fika med oss emellanåt. Då är det grönskande vackert och fontänen är igång och det blir så rogivande och avslappnande. Nu blir detta bara ett minne blott för oss men vi kommer ju att åka hit ibland för det är ju bara 3 mil mellan Västerås och Hallstahammar

 

                                                             

Falco 

Det känns ändå lite konstigt att efter 6 år flytta igen men vi känner att det är det enda rätta i och med att elbilen försvann och vi gillar inte att åka bussen dessa 3 mil och skall vi hyra bil i Västerås så måste man sen åka buss efter man lämnat igen bilen. Nu blir allt så mycket enklare och vi har även nära till sjukhus, elbilen och mycket annat. Dom första 3 åren här i Hallstahammar var helt underbara innan covid tog grepp om oss alla. Dessutom kommer jag närmare min son som bor i Enköping.

 

 

Det dröjer ännu ett tag innan denna bänkgrupp får besök

 

 

Detta hus har en fin form  och det tillhör HSB

 

       

The Real Group med Nature Boy. Det var länge sen man hörde av denna finstämda grupp. Ser att det är två orginalmedlemmar kvar. The Real Group är en svensk a capella-grupp (sånggrupp) som bildades 1984 av fem före detta elever på Adolf Fredriks musikklasser. Deras reportoar är bred, från klassisk körmusik till visa, jazz och pop

 

                                                                   

Clipart library 

 

Det är så rörigt överallt nu och här ser man 4 av 6 köksstolar som vi satt ihop och i morgon monterar vi ner köksbordet. Bredvid ser man vår symaskin. Vi har nu alla banankartonger fulla och dom står mot en vägg i köket så allt det är klart.

 

 

Mot en vägg i vardagsrummet är det så här rörigt med massor av fulla påsar. Dom tar vi med oss på onsdag då vi hyr bilen och åker några gånger även med blommor, tavlor och lite annat. Sen kommer flyttfirman på torsdag 09.00 och då har vi kvar bilen tills på eftermiddagen. Nu är jag så pass bra i ländryggen så allt går lättare och jag är gladare och har lite fjärilar i magen.

 

   

Då passar denna vackra fjäril så bra in. Den fick vi av våra vänner A-G och L-G då vi flyttade hit till Hallstahammar från Vaggeryd. Den har suttit på en vägg i köket och livat upp med med sina färger och snygg design. Nu får den en ny plats i vår nya lägenhet. Vi saknar er jättemycket

 

     

Beautiful Rainforest Butterflies

 

Nu skall vi snart ut på vår andra promenad för dagen och nu lockar det ännu mer då vädret är så fint. Vi har packat ihop nästan det sista ur skåpen nu och har bara kvar det nödvändigaste.  

Nu hoppas jag ni får flyga in i den nya veckan på fjärilslätta vingar      

 

#snö #flytta #hus #Real #köksstolar #fjäril

 
 
Karin+Eklund

Karin+Eklund

27 februari 2023 21:10

Spännande tider, nya tider! Grattis och lycka till, ni gör ett bra val nu när ni flyttar. Allt blir bättre för er!
kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

28 februari 2023 07:24

Vad gullig du är. Tusen tack för dina rader. Det känns verkligen helt rätt

Ha en jättefin tisdag Karin
Varma kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards