Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 mars 2022

Ankis Fyndbod Loppis, jacka, skor, Bob Marley och Stefan Lindström

Av Malin wiper - 21 mars 2022 12:00


  

I lördags var vi in en sväng till Ankis Fyndbod Loppis. Det var ett tag sen vi var dit så det var så härlig och Anki är så trevlig. Det finns hur mycket som helst där av allt möjligt både gammalt och nytt


Klicka här för att se lite bilder från Ankis 2019. Klicka här för att se ett annat inlägg från 2019. Klicka här för att se ytterligare ett inlägg


 

Jag hittade en jacka i en snygg grön färg som satt perfekt förutom att ärmarna var för långa. Dom skall jag ficka till med hjälp av symaskinen. Jag skall ändå lägga upp två par byxor. Jackan var helt ny och kostade endast 100 kr, vilket fynd. Den skyddar mot vind och regn och den blir perfekt i vår att ha på våra promenader. En av mina jackor är lite för stor nu så den skall jag lämna in till second hand. 

 

                                            

Clipart Library

 

Den har en kapuschong instoppad i kragen och märket är Land & Lake som ingått i Ellos sortiment. Jag får inte riktigt fram rätt färg men det är en behaglig kall grön färg som passar mig bra


 

Vi gjorde båda fynd i lördags för han fick tag på ett par helt nya skor för 100 kr. Ett par loafers i riktigt skinn och vattenresistenta. Märket är Rockport och såna kostar från 800-1400 kr på nätet och ute i handel.


 

Min man har ju stora fötter i storlek 46 och ibland 47. Dessa var i storlek 47 men lite för stora men med en sula i blev dom perfekta


 

Jag gick omkring och fotade lite hos Ankis för det var så länge sen sist. Här lite kläder som hängde längre upp på en vägg. Jeansjackor har kommit stort i vår och sommar. Dom finns i massor av modeller och även dom klassiska modellerna


 

En hylla med ett gammalt strykjärn, en röd emaljgryta, brevvåg och en Dalahäst


 

Dom har en hel avdelning med både vinylskivor, Cd skivor, Dvd filmer och stenkakor. Här har ´dom pyntat med tre vinyl LP skivor. En med Elvis och två med Bob Marley

 

    

Då passar det bra här med en låt av Bob Marley. Den heter One Love


 

På bokavdelningen såg jag denna stora kokbok som heter Köksvägen till stjärnorna

 

                                              


Clipart Library

 

Ett ställ för tallrikar som kostade endast 15 kr


 

Här håller min man upp en fågelholk som fungerar som nyckelskåp


 

En gammal antik byrå där prislappen var på 375 kr. 


 

Dom har även massor av tavlor och denna i mitten såg så häftig ut med delvis målad bakgrund och fristående grenar framför


 

Sen finns det massor av tyger, tillbehör och mycket annat i en hel avdelning för sig


Till sist såg jag denna kylväska i retroform i både färgsättning och mönster 

 

                                                

Kylväska retro från magasin 11 

 

Det är lika fint väder i dag med sol, 7 grader varmt och en svag vind. Vi har bara promenerat 3 km än så länge men vi har varit in till centrum för att handla hem lite inför nästa helg då min son kommer hit. Han blir skjutsad av en kompis så han får stanna kvar och äta med oss om han vill, Vi behöver verkligen träffa folk hemma hos oss för det var jättelänge sen sist. Min mans bror skall också få komma hit en helg och ligga över. Sen har vi några till vi vill bjuda hem så småningom. 

 

        

Nu känner jag för lite vacker och filmisk musik. Det får bli med Stefan Lindström som blev topp 3 i Talang 2022. Låten heter Nangijala och han komponerar all sin musik själv. Med denna vill jag önska er en så fin dag som möjligt mina kära besökare. Både jag och min man fick gåshud och en tår i ögonvrån

 

#Ankis #jacka #skor #Dalahäst #Bob #Köksvägen #nyckelskåp #tavlor #kylväska #Stefan

 
 
Åke

Åke

22 mars 2022 07:15

Vilka fynd. Kul.

http://www.nacka144.se

Malin wiper

22 mars 2022 07:56

Ja du det är kul att man hittar lite nya fynd.

Ha en skön tisdag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards